  • Data: 2010-03-27 08:42:01
    Temat: Re: [ort] Re: Nie ustępujcie karetkom na sygnale - nie ma po co !!!
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:hojb94$5qp$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > To prawda. Świadczy jednak o brakach w wykształceniu i jako takie wciąż
    > jest negatywnie postrzegane. To trochę jak z higieną osobistą -
    > niezmieniane skarpetki służą równie dobrze, jak zmieniane, ale w
    > towarzystwie trochę trudno uchodzić za czyściocha.

    Nie porównuj ortografii z higieną. O ile brak higieny świadczy źle o osobie
    nie przestrzegającej tej higieny, o tyle czepianie się czyjejś ortografii
    oraz gwary lub złej polszczyzny świadczy tylko o buractwie czepiającego.
    W rzeczywistości z ortografią oraz poprawną polszczyzną mają także problemy
    poloniści. Wielokrotnie się spotykałem z taki błędami popełnianymi przez
    polonistów (dla przykładu "dwutysięczny dziewiąty rok"). W żadnym stopniu
    nie utrudniało nam to prawidłowej komunikacji, choć "rzucało się w oczy".
    Świadczy to tylko i wyłącznie o tym, że te zasady są niepotrzebnie
    skomplikowane i hołubione przez grupy konserwatystów i są nikomu nie
    potrzebne do normalnego, codziennego życia i komunikowania się.
    Niektórzy tego nie rozumieją, że zasady powinny być tworzone dla ludzi i dla
    ich wygody, a nie tworzone dla idei. Jeżeli większość ludzi mówi
    "dwutysięczny dziewiąty" to należy to uznać za prawidłową formę, a nie
    zmuszać ludzi do formy, która jest małoużywana "dwatysiące dziewiąty".
    Co zaś wykształcenia - to się mylisz. Znam wielu ludzi wykształconych nawet
    z tytułami profesora będącymi wykładowcami na uczelniach, którzy popełniają
    wiele błędów zarówno ortograficznych jak i językowych.