  • 11. Data: 2010-05-15 11:07:01
    Temat: Re: Prom Kosmiczny Atlantis...
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*

    > prywatne firmy również idą tą drogą więc chyba idea jest dobra.

    Teraz beda zamawiali jednorazowki, w Chinach.
    */

    Rakiety to akurat Chińczyki kupują u ruskich.

  • 12. Data: 2010-05-15 11:28:24
    Temat: Re: [oph] Prom Kosmiczny Atlantis...[OT]
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-05-14 08:08, J-L-F pisze:

    > Piękne zdjęcie, gratuluję.
    > A z innej beczki, nie na tą grupę, wahadłowiec zapisał się złotymi
    > zgłoskami w dziejach indolencji ludzkiej - niestety.

    zapominasz o podstawowych rzeczach.
    Po pierwsze wahadłowiec z założenia miał nie tylko wynosić na orbitę
    różne obiekty (do czego jednorazówki w zupełności wystarczą..), ale miał
    też mieć możliwość ich naprawy (po to ten manipulator w ładowni - patrz
    chociażby sprawa teleskopu Hubble'a, który bez wahadłowców byłby od
    samego początku bezuzytecznym złomem, a tak już od n-lat znakomicie
    funkcjonuje) oraz ściągania w całości dużych obiektów z orbity na
    ziemię. Pokaż mi teraz, która z rakiet jednorazowego użytku to umożliwia?
    Po drugie program SpaceShuttle powstał "w nieco innych" realiach
    geopolitycznych (druga połowa lat '70/początek '80) i jak sama nazwa
    mówi planowano jego znacznie częstsze kursy na orbitę, niż to wyszło.
    A to mocno zmienia ekonomię..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 13. Data: 2010-05-15 11:43:52
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 15-05-2010 13:28, Michał Baszyński pisze:

> [...]
    > geopolitycznych (druga połowa lat '70/początek '80) i jak sama nazwa
    > mówi planowano jego znacznie częstsze kursy na orbitę, niż to wyszło.

    To jeszcze warto pamiętać, że NASA nie zarzuciła planów wprowadzenia
    do służby innych pojazdów wielokrotnego użytku.

  • 14. Data: 2010-05-15 11:44:25
    Od: "Mike Alpha" <m...@W...gazeta.pl>

    Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> napisał(a):

    http://onephoto.net/?id=644985#644985

> [...]
    > geopolitycznych (druga połowa lat '70/początek '80) i jak sama nazwa
    > mówi planowano jego znacznie częstsze kursy na orbitę, niż to wyszło.

    Ekonomie to dopiero rozwali zaprzestanie wysylania promow. To co zaplanowal
    Obama, czyli zaniechanie tego programu, to wielka porazka. Nie ma poko co
    zadnego nastepcy promow. W NASA wiele ludzi staraci prace. Wielu wartosciowych
    ludzi. No i turystyka astronautyczna na Florydzie ma duze tradycje. Teraz ten
    start obserwowalo osobiscie ponad 300 tysiecy osob. Nie chca ogladac startow
    rakiet bez ludzi. Nie beda sie zjezdzac w te okolice, przez co ekonomicznie
    dodatkowo bedzie do tylu.

    Osobiscie uwazam, ze tylko rozwijanie czegos stymuluje gospodarke. Zwijanie
    takiego interesu bedzie mialo dlugoterminowow katastrofalne skutki.
    A zeby bylo smieszniej, to fakty sa takie, ze 1USD wydane na program promow
    kosmicznych zwraca 7USD do budzetu.

  • 15. Data: 2010-05-15 14:41:28
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On May 15, 12:18 pm, "Zygmunt M. Zarzecki"
    , wahadłowiec zapisał się złotymi

    ___
    > Przemyśl choć trochę, zanim napiszesz.
    > zyga

    Jest ogolny trend do kupowania tanio u Chinczykow. Kupilem w 1997 roku
    obiektyw Nikon 50mm 1.4 AF w "Abes of Maine" z napisem "Made in
    China"
    Odeslalem go natychmiast z odpowiednia adnotacja co mysle o tym
    "oszustwie"
    I swoje zdanie o produktach i miejscych ich wytwarzania mam.
    Sprzedaja na przyklad amerykanskiego trucka z silnikiem Mitshubischi.
    PS. zastanow sie zanim odpowiesz!
    StaM

  • 16. Data: 2010-05-15 14:59:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    q...@g...com pisze:
> [...]
    > "oszustwie"
    > I swoje zdanie o produktach i miejscych ich wytwarzania mam.

    A życia Ci nie żal na takie pierdoły?
    Nie ma już ''Ameryki, Japonii i Chin'', jest biznes, dziadostwo i
    produkty wysokiej jakości.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 17. Data: 2010-05-15 15:05:58
    Temat: Re: [oph] Prom Kosmiczny Atlantis...
    Od: "Mike Alpha" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J-L-F <j...@o...pl> napisał(a):

    > Piękne zdjęcie, gratuluję.

    Dziekuje.

    Wreszcie zrobilem to o czym marzylem od dawna :)

    Prosze bardzo.
    Ciesze sie jak dziecko, bo nie dosc, ze tego doswiadczylem, to jeszcze w
    sposob fotograficzny moge sie podzielic tym co widzialem :)

    Tutaj to co najwazniejsze, czyli sam start:

    http://onephoto.net/?id=645211

  • 18. Data: 2010-05-15 15:38:23
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On May 15, 4:59 pm, Janko Muzykant

    > A życia Ci nie żal na takie pierdoły?
    > Nie ma już ''Ameryki, Japonii i Chin'', jest biznes, dziadostwo i
    > produkty wysokiej jakości.
    > pozdrawia Adam
    Dziekuje za pozdrowienia;)
    Ale to bylo 13, a moze 20 lat temu, kiedy takie pierdoly byly wazne
    nie tylko dla mnie.
    Teraz lykam chinszczyzne na codzien ...(z pewnym obrzydzeniem)
    Pozdrawiam StaM

  • 19. Data: 2010-05-15 16:06:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Libiszewski napisal:
    > To jeszcze warto pamiętać, że NASA nie zarzuciła planów wprowadzenia
    > do służby innych pojazdów wielokrotnego użytku.

    Plany to mogą mieć, ale nie mają kasy.
    Obama skasował projekt Constellation.
    Będą kupować jednorazówki u Rosjan,
    którzy właśnie powoli zwijają kosmodrom
    w Bajkonurze i rozwijają jakiś swój,
    tylko nie pomnę nazwy.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2010-05-15 16:09:32
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    TheGuru napisal:
    > Rakiety to akurat Chi?czyki kupuj? u ruskich.

    Od kiedy? Bo OIDP swój statek załogowy mają wyprowadzony
    z konstrukcji Sojuza, ale jest to znacznie nowocześniejsza
    i większa konstrukcja. A rakieta nośna bazuje na konstrukcji
    własnej od samego początku, dość tragicznego w skutkach,
    gdy Wielki Marsz zszedł z kursu i uderzył w miasto.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek