    From: "Mike Alpha" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [oph] Prom Kosmiczny Atlantis...[OT]
    Date: Sat, 15 May 2010 11:44:25 +0000 (UTC)

    Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> napisał(a):

    http://onephoto.net/?id=644985#644985

    > zapominasz o podstawowych rzeczach.
    > Po pierwsze wahadłowiec z założenia miał nie tylko wynosić na orbitę
    > różne obiekty (do czego jednorazówki w zupełności wystarczą..), ale miał
    > też mieć możliwość ich naprawy (po to ten manipulator w ładowni - patrz
    > chociażby sprawa teleskopu Hubble'a, który bez wahadłowców byłby od
    > samego początku bezuzytecznym złomem, a tak już od n-lat znakomicie
    > funkcjonuje) oraz ściągania w całości dużych obiektów z orbity na
    > ziemię. Pokaż mi teraz, która z rakiet jednorazowego użytku to umożliwia?
> [...]

    Ekonomie to dopiero rozwali zaprzestanie wysylania promow. To co zaplanowal
    Obama, czyli zaniechanie tego programu, to wielka porazka. Nie ma poko co
    zadnego nastepcy promow. W NASA wiele ludzi staraci prace. Wielu wartosciowych
    ludzi. No i turystyka astronautyczna na Florydzie ma duze tradycje. Teraz ten
    start obserwowalo osobiscie ponad 300 tysiecy osob. Nie chca ogladac startow
    rakiet bez ludzi. Nie beda sie zjezdzac w te okolice, przez co ekonomicznie
    dodatkowo bedzie do tylu.

    Osobiscie uwazam, ze tylko rozwijanie czegos stymuluje gospodarke. Zwijanie
    takiego interesu bedzie mialo dlugoterminowow katastrofalne skutki.
    A zeby bylo smieszniej, to fakty sa takie, ze 1USD wydane na program promow
    kosmicznych zwraca 7USD do budzetu.