eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyodłączany ABSRe: odłączany ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !news.mm.pl!not-for-mail
    From: mateoos <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: odłączany ABS
    Date: Thu, 16 Dec 2010 21:34:07 +0100
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 39
    Message-ID: <iedt7k$2osc$1@news.mm.pl>
    References: <iedr06$cln$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-89-229-68-126.szczecin.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1292531765 91020 89.229.68.126 (16 Dec 2010 20:36:05 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Dec 2010 20:36:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    In-Reply-To: <iedr06$cln$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335321
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-16 20:52, Przemysław Czaja pisze:
    > Witam
    > Po kilku wypowiedziach na grupie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z
    > tym ABS na śniegu/lodzie. Czy może ktoś z szanownych grupowiczów
    > dysponuje pojazdem z wyłączanym ABS? Prosty test na kawałku wolnego
    > placu rozwiewa wszelkie wątpliwości - to samo auto, te same opony,
    > wystarczy wyłączyć ABS i mamy jasność.

    ABS to system, którzy przeciwdziała blokowaniu się kół podczas
    hamowania. Nie skraca drogi hamowania z definicji - służy do zachowania
    możliwości skręcania pojazdem podczas hamowania.

    Tu dochodzimy do największego problemu polskich kierowców/posiadaczy
    prawa jazdy. Mianowicie część ludzi uważa, że mając ABS można zatrzymać
    samochód w każdych warunkach, druga - całkiem spora - część ludzi
    twierdzi, że ABS to zło, bo samochód nie stanął dęba na lodzie, tylko
    wjechał w przeszkodę. Pozostali - niewielka grupa ludzi - potrafi
    poradzić sobie z samochodami z ABS i bez niego.

    Jest to najprostsze myślenie osobnika nastawionego na maksymalne
    hamowanie, wbicie wzroku w przeszkodę i zaparcie się rękoma o
    kierownicę. Nie jest to dobra metoda na uniknięcie dzwonu.

    ABS umożliwia wykonanie skrętu, a w efekcie ominięcie przeszkody. ABS
    wymaga od kierowcy umiejętności oceny sytuacji i podjęcia decyzji o
    ominięciu przeszkody.

    Pomijam kwestię długości drogi hamowania na zablokowanych kołach lub
    kołach kręcących się na granicy przyczepności - tu zdań jest tyle, ilu
    rozmówców, a nie jest moim celem wywołanie kolejnej wojny (jaka kończy
    połowę wątków, od merytorycznych faktów do wyzwisk), pozwolę sobie tę
    kwestię podsumować krótko - w MOIM prywatnym odczuciu hamowanie na
    granicy przyczepności jest najefektywniejsze.

    Wyłączenie ABS'u można zrealizować poprzez wyjęcie odpowiedniego
    bezpiecznika, co jak najbardziej polecam, na czas testów oczywiście.
    Polecam również trening na placu, z lekkim kartonem jako przeszkodą -
    można bezstresowo przekonać się, że ominięcie przeszkody jest bardzo
    rozsądnym rozwiązaniem sporej części sytuacji drogowych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: