-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
!news.mm.pl!not-for-mail
From: mateoos <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: odłączany ABS
Date: Thu, 16 Dec 2010 21:34:07 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 39
Message-ID: <iedt7k$2osc$1@news.mm.pl>
References: <iedr06$cln$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89-229-68-126.szczecin.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1292531765 91020 89.229.68.126 (16 Dec 2010 20:36:05 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Dec 2010 20:36:05 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
In-Reply-To: <iedr06$cln$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335321
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-16 20:52, Przemysław Czaja pisze:
> Witam
> Po kilku wypowiedziach na grupie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z
> tym ABS na śniegu/lodzie. Czy może ktoś z szanownych grupowiczów
> dysponuje pojazdem z wyłączanym ABS? Prosty test na kawałku wolnego
> placu rozwiewa wszelkie wątpliwości - to samo auto, te same opony,
> wystarczy wyłączyć ABS i mamy jasność.
ABS to system, którzy przeciwdziała blokowaniu się kół podczas
hamowania. Nie skraca drogi hamowania z definicji - służy do zachowania
możliwości skręcania pojazdem podczas hamowania.
Tu dochodzimy do największego problemu polskich kierowców/posiadaczy
prawa jazdy. Mianowicie część ludzi uważa, że mając ABS można zatrzymać
samochód w każdych warunkach, druga - całkiem spora - część ludzi
twierdzi, że ABS to zło, bo samochód nie stanął dęba na lodzie, tylko
wjechał w przeszkodę. Pozostali - niewielka grupa ludzi - potrafi
poradzić sobie z samochodami z ABS i bez niego.
Jest to najprostsze myślenie osobnika nastawionego na maksymalne
hamowanie, wbicie wzroku w przeszkodę i zaparcie się rękoma o
kierownicę. Nie jest to dobra metoda na uniknięcie dzwonu.
ABS umożliwia wykonanie skrętu, a w efekcie ominięcie przeszkody. ABS
wymaga od kierowcy umiejętności oceny sytuacji i podjęcia decyzji o
ominięciu przeszkody.
Pomijam kwestię długości drogi hamowania na zablokowanych kołach lub
kołach kręcących się na granicy przyczepności - tu zdań jest tyle, ilu
rozmówców, a nie jest moim celem wywołanie kolejnej wojny (jaka kończy
połowę wątków, od merytorycznych faktów do wyzwisk), pozwolę sobie tę
kwestię podsumować krótko - w MOIM prywatnym odczuciu hamowanie na
granicy przyczepności jest najefektywniejsze.
Wyłączenie ABS'u można zrealizować poprzez wyjęcie odpowiedniego
bezpiecznika, co jak najbardziej polecam, na czas testów oczywiście.
Polecam również trening na placu, z lekkim kartonem jako przeszkodą -
można bezstresowo przekonać się, że ominięcie przeszkody jest bardzo
rozsądnym rozwiązaniem sporej części sytuacji drogowych.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.10 22:03 Agent
- 16.12.10 22:12 karbar
- 16.12.10 22:21 Tom N
- 16.12.10 22:50 Przemysław Czaja
- 16.12.10 22:58 WS
- 16.12.10 23:01 WS
- 16.12.10 23:44 Tomasz Pyra
- 16.12.10 23:53 Tomasz Pyra
- 17.12.10 00:02 Tomasz Pyra
- 17.12.10 00:47 Przemysław Czaja
- 17.12.10 01:04 Tomasz Pyra
- 17.12.10 01:16 Przemysław Czaja
- 17.12.10 03:38 Michał
- 17.12.10 08:19 Przemysław Czaja
- 17.12.10 09:22 Piotr Klimek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=