  • Data: 2010-12-16 23:53:14
    Temat: Re: odłączany ABS
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Nie pomyślałem o tym bezpieczniku, popytam na VU

    VU = Vectra Unlimited?

    W mojej VC wystarczy postawić przednie koła na śliskim, wyłączyć i
    włączyć silnik, zaciągnąć ręczny i kilka sekund pobuksować kołami w miejscu.
    ABS wyłapie błąd braku sygnału od tylnych kół i już będzie wyłączony do
    następnego uruchomienia silnika.

    Jeżeli masz ESP, albo TC to wyłącz przed operacją wyłącznikiem (można to
    wyłączyć w ten sam sposób co podałem wyżej, ale po co przeciążać hamulce?).

    Co ciekawe u mnie zostaje nadal aktywny układ EBD i czuć i słychać jak
    pracuje. Kiedyś symptomy działania EBD brałem za jakieś przedwczesne
    zadziałanie ABS, a to jednak było EBD (takie delikatne tryknięcia od
    spodu w pedał w trudnych do przewidzenia momentach).

    > sam potestuję, a chciałem się tylko dowiedzieć czy na prostej,
    > ośnieżonej drodze, bez żadnych przeszkód, z dowolnej prędkości (w
    > granicach rozsądku) auto zatrzymuje się szybciej z ABS czy nie.

    Tak długo jak nie będziesz musiał puścić tego hamulca żeby odzyskać
    sterowność, albo przeciwdziałać obracaniu samochodu to bez ABS samochód
    zatrzyma się szybciej.
    Tam gdzie pojawia się konieczność hamowania pulsacyjnego, albo próbujesz
    hamować cały czas tak żeby nie zablokować kół, tam ABS jest lepszy.
    Sprawdzałem przy prędkościach do 140km/h i zasady te nie zmieniały się
    wraz z prędkością.