-
Data: 2010-12-16 21:34:07
Temat: Re: odłączany ABS
Od: mateoos <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-16 20:52, Przemysław Czaja pisze:
> Witam
> Po kilku wypowiedziach na grupie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z
> tym ABS na śniegu/lodzie. Czy może ktoś z szanownych grupowiczów
> dysponuje pojazdem z wyłączanym ABS? Prosty test na kawałku wolnego
> placu rozwiewa wszelkie wątpliwości - to samo auto, te same opony,
> wystarczy wyłączyć ABS i mamy jasność.
ABS to system, którzy przeciwdziała blokowaniu się kół podczas
hamowania. Nie skraca drogi hamowania z definicji - służy do zachowania
możliwości skręcania pojazdem podczas hamowania.
Tu dochodzimy do największego problemu polskich kierowców/posiadaczy
prawa jazdy. Mianowicie część ludzi uważa, że mając ABS można zatrzymać
samochód w każdych warunkach, druga - całkiem spora - część ludzi
twierdzi, że ABS to zło, bo samochód nie stanął dęba na lodzie, tylko
wjechał w przeszkodę. Pozostali - niewielka grupa ludzi - potrafi
poradzić sobie z samochodami z ABS i bez niego.
Jest to najprostsze myślenie osobnika nastawionego na maksymalne
hamowanie, wbicie wzroku w przeszkodę i zaparcie się rękoma o
kierownicę. Nie jest to dobra metoda na uniknięcie dzwonu.
ABS umożliwia wykonanie skrętu, a w efekcie ominięcie przeszkody. ABS
wymaga od kierowcy umiejętności oceny sytuacji i podjęcia decyzji o
ominięciu przeszkody.
Pomijam kwestię długości drogi hamowania na zablokowanych kołach lub
kołach kręcących się na granicy przyczepności - tu zdań jest tyle, ilu
rozmówców, a nie jest moim celem wywołanie kolejnej wojny (jaka kończy
połowę wątków, od merytorycznych faktów do wyzwisk), pozwolę sobie tę
kwestię podsumować krótko - w MOIM prywatnym odczuciu hamowanie na
granicy przyczepności jest najefektywniejsze.
Wyłączenie ABS'u można zrealizować poprzez wyjęcie odpowiedniego
bezpiecznika, co jak najbardziej polecam, na czas testów oczywiście.
Polecam również trening na placu, z lekkim kartonem jako przeszkodą -
można bezstresowo przekonać się, że ominięcie przeszkody jest bardzo
rozsądnym rozwiązaniem sporej części sytuacji drogowych.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.10 22:03 Agent
- 16.12.10 22:12 karbar
- 16.12.10 22:21 Tom N
- 16.12.10 22:50 Przemysław Czaja
- 16.12.10 22:58 WS
- 16.12.10 23:01 WS
- 16.12.10 23:44 Tomasz Pyra
- 16.12.10 23:53 Tomasz Pyra
- 17.12.10 00:02 Tomasz Pyra
- 17.12.10 00:47 Przemysław Czaja
- 17.12.10 01:04 Tomasz Pyra
- 17.12.10 01:16 Przemysław Czaja
- 17.12.10 03:38 Michał
- 17.12.10 08:19 Przemysław Czaja
- 17.12.10 09:22 Piotr Klimek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- 2024-12-23 Przedłużacz USB-C działa w połowie
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-24 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-23 Opole => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Ka
- 2024-12-23 Łódź => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)
- 2024-12-23 Kraków => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-23 Poseł Ryszard Petru w Biedronce