-
Data: 2010-12-16 21:34:07
Temat: Re: odłączany ABS
Od: mateoos <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-16 20:52, Przemysław Czaja pisze:
> Witam
> Po kilku wypowiedziach na grupie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z
> tym ABS na śniegu/lodzie. Czy może ktoś z szanownych grupowiczów
> dysponuje pojazdem z wyłączanym ABS? Prosty test na kawałku wolnego
> placu rozwiewa wszelkie wątpliwości - to samo auto, te same opony,
> wystarczy wyłączyć ABS i mamy jasność.
ABS to system, którzy przeciwdziała blokowaniu się kół podczas
hamowania. Nie skraca drogi hamowania z definicji - służy do zachowania
możliwości skręcania pojazdem podczas hamowania.
Tu dochodzimy do największego problemu polskich kierowców/posiadaczy
prawa jazdy. Mianowicie część ludzi uważa, że mając ABS można zatrzymać
samochód w każdych warunkach, druga - całkiem spora - część ludzi
twierdzi, że ABS to zło, bo samochód nie stanął dęba na lodzie, tylko
wjechał w przeszkodę. Pozostali - niewielka grupa ludzi - potrafi
poradzić sobie z samochodami z ABS i bez niego.
Jest to najprostsze myślenie osobnika nastawionego na maksymalne
hamowanie, wbicie wzroku w przeszkodę i zaparcie się rękoma o
kierownicę. Nie jest to dobra metoda na uniknięcie dzwonu.
ABS umożliwia wykonanie skrętu, a w efekcie ominięcie przeszkody. ABS
wymaga od kierowcy umiejętności oceny sytuacji i podjęcia decyzji o
ominięciu przeszkody.
Pomijam kwestię długości drogi hamowania na zablokowanych kołach lub
kołach kręcących się na granicy przyczepności - tu zdań jest tyle, ilu
rozmówców, a nie jest moim celem wywołanie kolejnej wojny (jaka kończy
połowę wątków, od merytorycznych faktów do wyzwisk), pozwolę sobie tę
kwestię podsumować krótko - w MOIM prywatnym odczuciu hamowanie na
granicy przyczepności jest najefektywniejsze.
Wyłączenie ABS'u można zrealizować poprzez wyjęcie odpowiedniego
bezpiecznika, co jak najbardziej polecam, na czas testów oczywiście.
Polecam również trening na placu, z lekkim kartonem jako przeszkodą -
można bezstresowo przekonać się, że ominięcie przeszkody jest bardzo
rozsądnym rozwiązaniem sporej części sytuacji drogowych.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.10 22:03 Agent
- 16.12.10 22:12 karbar
- 16.12.10 22:21 Tom N
- 16.12.10 22:50 Przemysław Czaja
- 16.12.10 22:58 WS
- 16.12.10 23:01 WS
- 16.12.10 23:44 Tomasz Pyra
- 16.12.10 23:53 Tomasz Pyra
- 17.12.10 00:02 Tomasz Pyra
- 17.12.10 00:47 Przemysław Czaja
- 17.12.10 01:04 Tomasz Pyra
- 17.12.10 01:16 Przemysław Czaja
- 17.12.10 03:38 Michał
- 17.12.10 08:19 Przemysław Czaja
- 17.12.10 09:22 Piotr Klimek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=