    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Date: Tue, 21 Dec 2010 01:43:32 +0000 (UTC)
    <ien8t5$6kc$1@news.onet.pl> <ienvvd$br9$1@inews.gazeta.pl>
    <ieo07b$ua0$22@news.onet.pl> <ieo0o2$eij$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@l...googlegroups.com>
    <2...@l...googlegroups.com>
    <ieo660$ua0$34@news.onet.pl> <ieod85$7qs$1@news.onet.pl>
    <ieol9c$69o$1@news.onet.pl>
    <a...@g...googlegroups.com>
    <ieoq0d$ua0$97@news.onet.pl>
    <4d0ffb43$0$20992$65785112@news.neostrada.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Zostanie nałożony mandat za przekroczenie prędkości i kierowca
    > może najwyżej go nie przyjąć.
    >
    > Wtedy sprawa trafi do sądu gdzie ewentualnie powoła się biegłego
    > który oceni fachowo możliwość przebycia 15km w 5 minut bez
    > przekroczenia prędkości 180km/h.
    >
    > I to dla sądu będzie już dowód że ta prędkość została
    > przekroczona.
    >
    > Odpowiedni akt prawny z wymaganiami dla sprzętu do takiego pomiaru
    > prędkości oczywiście będzie musiał zostać uchwalony - tak samo
    > jak obowiązujące obecnie dla radarów, fotoradarów i innych takich
    > zabawek.

    Widzisz, to nie tak do końca zmiana "ilościowa", w sensie że
    dochodzi tylko nowa zabawka pomiarowa.

    To zmiana jakościowa - w odróżnieniu od pomiaru prędkości
    chwilowej, w danym konkretnym momencie i punkcie, za pomocą różnych
    maszynek, przechodzimy do dywagacji "ile musiał jechać, żeby w takim
    czasie się wyrobić".

    Samo określenie prędkości średniej już jest taką dywagacją, bo
    wchodzi tu w grę choćby pomiar odległości. Jaka jest dokładnie
    odległośc między punktami/bramkami? Same łuki drogi i tor jazdy tę
    odległość nieco zmieniają. W dodatku nie między bramkami, a
    miejscami na drodze gdzie jest pomiar, bo kamera robi fotę nie
    dokładnie pod sobą, bo by tablicy nie pokazała.

    Dalej: system musi być oparty o komputerowe rozpoznawanie tablic
    rejestracyjnych, bo nie wyobrażam sobie ze ktoś siedzi i spisuje te
    wszystkie tablice...
    Wiem, da się, w wielu krajach to działa, nawet u nas jest sporo
    parkingów, które drukują bilety z numerem rejestracyjnym.

    Ale jak na razie takiego systemu nie udało się u nas wdrożyć -
    fotki z fotoradarów są ręcznie obrabiane przez człowieka, który
    czyta tablicę ze zdjęcia.

    Dodatkowo, żeby to było mocno wiarygodne, trzeba by oprzeć to o
    system nie zegarów, a wskaźników czasu z centralnym zegarem - coś
    jak na kolei (to co wisi na peronie nie jest zegarem a jedynie
    wskaźnikiem).

    Znów - oczywiście, da się.
    Ale nie jest to takie proste jak fotoradar strzelający fotkę.

    Tym bardziej, że jak wczesniej pisałem - efektywność tego będzie
    mierna. I może generować problemy.

    Na naszych, pożal się Boże, autostradach efektywne prędkości
    średnie, ze względu na zatłoczenie i utrudnienia, są niskie.
    Mało kto będzie jechał wolno, większość z tych co gonili - nadal
    będzie goniła, bo wiedzą że za 20 km i tak będzie korek, który
    ich spowolni.
    A jak przypadkiem korka nie będzie - będą sobie "nadrabiać" w
    dalszej części, wlokąc się, zmuszając innych do wyprzedzania...

    Imho jest to chybiony pomysł.

    --
    Pozdro
    Massai