  • Data: 2017-01-22 03:39:11
    Temat: Re: odbior AM
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    kilokitu <k...@o...pl> wrote:

    > Niestety antenę, która jest wielokrotnie krótsza od długości fali bardzo
    > trudno dopasować do impedancji kabla.

    W miejscach piszących o VLF mówią na to "field probe", bo tak naprawdę
    nie jest to już antena (w sensie zjawisk zachodzących w antenach), tylko
    sonda, badająca pole.

    > Przykładem może tu być rozwiązanie anteny typu Mini-Whip gdzie element
    > aktywny ma wymiary 30x70 mm (milimetrów) a antena bardzo dobrze pracuje
    > w zakresie od 10 kHz do 30 MHz. W Google można znaleźć tysiące opisów
    > tej anteny... dla przykładu tu:

    Gdzieś tu kiedyś pisałem o miniwhipie i były jakieś wątpliwości :)
    Finalnie zarzuciłem ten pomysł, zamiast tego pociągnąłem ten wspomniany
    kabel.

    O jest.

    http://www.grupy.egospodarka.pl/Prosba-o-sprawdzenie
    -schematu-przelacznik-antenowy,t,556235,8.html

    > Gdyby kogoś interesowała teoria to bardzo przystępnie jest opisana w
    > książce Poradnik Ultrakrótkofalowca dostępnej w bibliotece AGH. Opis
    > anten rozpoczyna się od strony 843:
    > http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0067/

    Mam, ale nigdy nie przeczytałem do końca...

    --
    http://www.chmurka.net/