  • Data: 2017-01-22 18:51:32
    Temat: Re: odbior AM
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > No i działa, na filmach YT wcale nienajgorzej.

    Jak na 300 zł, to działa :)

    > Coś fazowo-homodynowego można by zrobić, jako ćwiczenie... Albo radio i
    > dołączony nadajnik, przez układzik który zadba o to, by w.cz. z nadajnika
    > nie zrobiło krzywdy radiu, a ANT była dopięta i emitowała.

    Jest na liście rzeczy do zrobienia... gdzieś daleko na liście :)

    > Mnie w schemacie zastanowiło co innego, ale może źle czytam - ileś-tam
    > obwodów, gdzie takowy jest dwucewkowy, a jedna z cewek wisi w powietrzu.
    > OIDP, takie coś średnio dobrze wpływa na jakość takiego obwodu...

    Wisi w powietrzu tzn.? Nie jest podpięta do masy?

    > Hobby jest tak obszerne, że chyba nie da sie wszystkiego,

    Ale jednak anteny do w krótkofalarstwie podstawa.

    > jeden DX-uje, inny tłucze satelity, inny dorabia sterowanie cyfrowe,
    > kolejny wali po zawodach, następny zbiera dyplomy, dalej, to mamy QRP,
    > czy nawet QRPP, potem szybką telegrafię, emisje komputerowe i telegrafii
    > automatycznej, MS, EME, poniżej poziomu szumów, wąskopasmowo, SSTV, to
    > przy odrobinie szczęścia nawet komputera nie trzeba, ATV, którego coraz
    > mniej, a przecież nasi krótkofalowcy nawet przemiennik skonstruowali
    > ATV, itd, itp...

    W jaki sposób odbierać SSTV bez komputera?

    > Tylko teraz, jak to ofiltrować i po(d)łączyć, żeby spełniło swoja rolę i nie
    > zatkało układu przy mocnym sygnale gdzieś z boku pasma?

    Może regulowany tłumik?

    > Najpierw niech może będzie jakikolwiek należycie działający filtr, zeby się
    > nie okazało, że zrobione będzie całe sterowanie, strojenie, a efekt będzie
    > nieprzystający do włożonego wysiłku... Ale pomysł fajny i popieram. Byle
    > cyfra w układzie nie zakłóciła...

    Cyfra będzie tylko przy przestrajaniu. A filtr... tak, to prawda, możnaby
    zrobić jakiś prosty na jedną częstotliwość albo pasmo i przetestować.

    > A chociażby... Choćby dla przećwiczenia składania takich układów w
    > przyszłości.

    To swoją drogą.

    > BTW2 Miał ktoś kiedyś odbiór S9+80? :) Bo ja tak, choć było to w klubie
    > SP5PKN).

    Ja chyba w czasach klubowych najwięcej miałem S9+40.

    --
    http://www.chmurka.net/