  • Data: 2017-01-23 10:49:31
    Temat: Re: odbior AM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-01-21 o 12:50, Vernon L. Pinkley pisze:

    >Nic zaskakującego, biorąc pod uwagę fakt, że nadawanie LW to jest w
    >zasadzie pompowanie ładunku pomiędzy dwiema okładkami kondensatora, z
    >których jedną jest ziemia a drugą maszt.

    W Konstantynowie to troche inaczej wygladalo.

    Ale efektem tego nadawania sa jednak fale el-m.

    I to wypadaloby napisac, ze odbieranie LW to jest pompowanie ... ale
    czy tylko LW ? UKF chyba tez.

    Tylko ... jak bedzie podlaczona ziemia, a anteny nie, to niewiele
    powinno odebrac.

    Chyba ze Vernona nalezy tak rozumiec:
    -podlaczona tylko antena - gra cicho,
    -podlaczona antena i uziemienie - gra glosno i wyraznie.
    -podlaczone zamo uziemienie - nie gra.

    Tak swoja droga - za mlodu, jakies proste radyjka z radzieckich
    klockow, to mi zazwyczaj lapaly wolna europe alb glos ameryki - wtedy
    jeszcze nie rozroznialem.
    Wroclaw blizej nadajnikow, ale przeciez daleko.
    A za antene robilo np lozko polowe ...

    J.