  • Data: 2017-01-22 03:32:11
    Temat: Re: odbior AM
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A na UKF wystarcza 50 cm.
    >
    > Czy ja sie myle, czy i na srednich takie 50cm powinno wystarczyc ?

    W sumie zależy co i z jak daleka chcesz odbierać. 50cm pewnie wystarczy
    dla stacji krajowych. Czy dla zagranicznych... ciężko powiedzieć, to też
    zależy od propagacji (czyli od pory doby, czy nawet pogody - im bardziej
    sucho, tym lepiej), od różnych specyficznych warunków propagacyjnych,
    których nigdy nie rozumiałem, a które wpływają na otwarcie danego pasma...
    tu może ktoś bardziej doświadczony się wypowie.

    > Ale ... jesli w takiej fali o natezeniu 1mV/m umiescimy odbiornik
    > z 50cm antena ... to jakie napiecie bedzie na wejsciu odiornika ?
    > Chcialoby sie powiedziec, ze 500uV, ale cos to za proste :-)
    >
    > I jak na to napiecie wplynie czestotliwosc fali ?

    No idea :)

    Technika radiowa w ogólności, a antenowa w szczególności, to jedna z tych
    dziedzin, które zawsze mnie interesowały, ale jestem za cienki między
    uszami (albo za mało mam teoretycznych podstaw), żeby w pełni zrozumieć
    zjawiska, które zachodzą przy w.cz. Znam typy anten, bo tego można się
    nauczyć (zresztą musiałem na egzamin krótkofalarski, ale tak czy inaczej
    to mnie ciekawiło), mogę nauczyć się, jaką dana antena ma charakterystykę,
    ale jakby ktoś mnie zapytał, dlaczego ma taką a nie inną, to nie odpowiem.

    --
    http://www.chmurka.net/