-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!border2.nntp
.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neos
trada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
<6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
<6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038c4f8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1aic8$j6o$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038fc20$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
<s1avgv$d05$1$Cav@news.chmurka.net>
<6039153a$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<s1b6me$h82$1$Cav@news.chmurka.net>
<603e16e6$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<s1lr4s$gef$1$Cav@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <s1lr4s$gef$1$Cav@news.chmurka.net>
Subject: Re: o kropelce ... hybryda
Date: Wed, 3 Mar 2021 14:14:45 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 190
Message-ID: <603f8bc7$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.134.190
X-Trace: 1614777287 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 536 83.30.134.190:55659
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692104
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s1lr4s$gef$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 02-03-2021 o 11:43, J.F. pisze:
>> Moze troche podsumujmy:
>> -elektryczny samochod po miescie przejedzie mniej niz po plaskiej
>> poziomiej trasie z rowna predkoscia ... 50km/h,
>W sensie, że będzie jechał autostradą w mieście z V=50 km/h?
Moze byc "zwykla krajowka", czy nawet "zwykla wojewodzka.
>No to przejedzie tyle samo. ;-)
Nie, tyle samo nie, bo jednak w miescie musi hamowac, a ten odzysk
straty wprowadza.
Zreszta jesli masz elektryka lub hybryde - mozesz sprawdzic :-)
>> bo jednak aby odzyskac, trzeba najpierw wlozyc, a caly proces ma
>> niezbyt duza sprawnosc.
>Niby tak, ale hybryda jakoś pali mi niewiele ponad połowę tego co
>wcześniejsze auta o podobnych gabarytach, nieważne czy były dieslami
>czy benzyniakami.
>Więc nie deprecjonowałbym tak bardzo tej sprawności.
Myjk ciekawie pisal o outlanderze, ale juz Toyota w Priusie
kombinowala, aby mocy nie przenosic przez elektryke.
A tu jeszcze masz do kompletu baterie - tez wnosi straty ...
>> -czy przejedzie wiecej niz po plaskiej poziomej trasie z predkoscia
>> 90km/h ... no, dobre pytanie, masz elektryka - zmierz ...
>Nie mam.
>Ale mierzyłem gdy miałem i na mieście zużycie było najmniejsze.
>Zdecydowanie najmniejsze.
>Mniejsze nawet od trasy z jeszcze niższymi prędkościami.
>Dokładnie odwrotnie niż to ma miejsce w czystych spaliniakach.
>I wie o tym każdy, kto ma odrobinę wiedzy o ev, to taki elementarz.
>Więc nie musi z siebie głąba robić, zadając dziwne pytania i
>wymyślając dziwne teorie.
Ja tam po miescie jezdze szybko, a w trasie ... bywa, ze powoli :-)
>> -kazde odzyskiwanie skroci zasieg, bo jednak sprawnosc mala. Czy to
>> bedzie hamowanie w trasie, czy jazda po pagorkach.
>Skróci zasięg w stosunku do?
>Bo że do takiego z idealnego świata równoległego, gdzie nie trzeba
>hamować z tytułu ruchu, ziemia jest idealnie płaska, a zamaist
>powietrza jest próżnia, to oczywiście że tak.
Trasa to trasa - jedziesz krajowka, masz pierwszenstwo, rzadko
hamujesz.
Niektorzy nawet na tempomacie potrafia jechac :-)
Chcielibysmy tylko kawalek plaskiej drogi ... pod Poznaniem to raczej
norma :-P
>>>> Ale ja o czym innym chcialem - jazda po plaskiej drodze z
>>>> predkoscia np 100km/h wymaga troche mocy, z 10kW.
>>>> Jesli ewentualny odzysk nie dostarczy wiecej mocy, to nie ma co
>>>> doladowywac.
>
>>> I dlatego maksymalnego zasięgu nie zrobisz.
>
>> Ale o predkosc ci chodzi, czy o zysk z odzykiwania ?
>O tym na ile wystarcza 10 kWh w hybrydzie.
>Wystarcza ALBO na 60 km po mieście, ALBO na 40 km na płaskiej trasie.
A tu mielismy 80km w trasie.
Fakt, ze ogolnie z gorki - bo to, ze pofaldowana, to raczej skraca
zasieg.
>> Bo zysku nie ma, a ja o tym chcialem, ze jak spadek z pagorka jest
>> niezbyt duzy, to nie ma co odzyskiwac
>Już sam brak konieczności napędzania jest zyskiem, a drobne ilości z
>odzysku, tylko go DODATKOWO zwiększają.
Ale nie jest zyskiem, jesli chwile wczesniej lub chwile pozniej
bedziesz musial pod gore podjechac.
Tzn w elektrycznym nie jest zyskiem, bo w porownaniu do spalinowego
... spalinowy z lekkiej gorki albo cos tam pali, albo za bardzo hamuje
:-)
>>>>> Każde zdjęcie nogi z pedału gazu, w hybrydzie WYŁĄCZA w ogóle
>>>>> silnik spalinowy.
>>>> mam watpliwosci czy takie "kazde". Kazde sie nie oplaca :-)
>>> Ale tak to działa.
>
>> Troche watpie.
>Nie mój problem.
>Wiem co widzę.
I po jakim czasie od puszczenia gazu wylacza?
Jak ma rozladowana baterie, to tez wylacza ?
A Myjk chyba pisal, ze jak jest zimno, to silnik spalinowy sie
uruchamia od razu i nie wylacza :-)
>> Nie ma co hamowac, bo mi 100km/h pasuje ... no ale moze tak
>> ustawiony, ze bedzie sie staral, i lagodnie zwolni do 80, 60, 50,
>> 40 ... jest jakas granica ?
>Tak, prędkość pełzania skrzyni biegów.
>Ale są elektryki, gdzie mocą rekuperacji możesz sterować na bieżąco -
>np. łopatkami przy kierownicy (Kia, Hyundai).
>Możesz ją w ogóle wyłączyć, albo używać zamiast hamulców - jest 5
>poziomów.
Troche upierdliwe mi sie wydaje - chyba bym wolal pedalem gazu
regulowac, tylko sie nauczyc/przyzwyczaic.
A moze pedalem hamulca byloby naturalnie?
Ale fakt, ze jak zjezdzam z prawdziwej gory, to predkosc reguluje
skrzynia biegow, i nie mam łopatek przy kierownicy :-(
>> Wiekszy niz przy spaliniaku, ale my przerwe na obiad robimy, czy do
>> celu chcemy dojechac?
>Dyskutujemy o realności zasięgu rzędu 80-100 km przy jeździe pod
>górkę hybrydą z 10 kWh baterią.
Tzn moja teza byla taka, ze jesli on przejechal 80km z Zakopanego, to
powinien przejechac i 70-80km z Krakowa.
Ale moze sie myle co do terenu, i z Zakopanego jest przez dlugi czas
"przecietnie lekko z gorki",
a z kolei zaraz za Krakowem jest "przecietnie lekko pod gorke", inp
40km za Krakowem bateria zdechnie.
>>> Taka hybrydowa skodzina jest w stanie przez 47% jechać bez
>>> włączonego silnika spalinowego.
>>> Pewnie na tym ten zysk. ;-)
>
>> Zawsze to jakis zysk, jesli silnik nie kreci sie niepotrzebnie na
>> postoju.
>Mówimy o jeździe, nie o postoju.
A to juz IMO nie jest takie pewne - zreszta sam piszesz, ze w trasie
zasieg mniejszy :)
Owszem - jak teren pagorkowaty, to mozna silnik spalinowy z gorki
wylaczyc.
Ale jak plaski jest ?
Gdzies tam jeszcze byla sprawa, ze pozioma umiarkowana jazda
potrzebuje niewiele mocy, i jakis mocny czy choc sredni benzyniak
wpada w obszar pracy o niskiej sprawnosci.
Hybryda mialaby go mocniej obciazyc i ladowac baterie ... a potem
wylaczyc, jadac na bateriach.
Ale czy to nie wyginelo .. bo za duze straty w torze elektrycznym ?
No i ja z diezlem porownuje :-)
>>> A co ma piernik do wiatraka?
>>> Dyskutujemy ile spali hybryda z Krakowa do Zakopanego, oraz jak
>>> daleko NA TEJ TRASIE, dojedziesz na prądzie.
>>> A Ty wyskakujesz z Karpaczami....
>
>> Samochod na jedna trase?
>Dyskusja o jednej trasie i jednym teście.
Moze i tak, ale to wnioski na jedna trase i jeden test :-)
>> Chyba, ze zostana same drogie ladowarki, to sobie naladuje do 80%,
>> a reszta na poczatku trasy sama sie uzupelni :-)
>
>> Ewentualnie pojdzie w grzanie lub chlodzenie ... i to ma duzy sens,
>> zimą i latem :-)
>O ile Skoda grzeje z akumulatora trakcyjnego.
>Większość hybryd tak nie robi, grzeje spaliniakiem, albo webasto.
>Jak jest w Skodzie - nie wiem, nie jeździłem.
snieg lezal, a spaliniak nie pracowal.
Moze Webasto, a moze ... nagrzal przy ladowaniu, na godzine starczylo
...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.03.21 14:22 J.F.
- 03.03.21 14:48 Cavallino
- 03.03.21 14:49 Cavallino
- 03.03.21 16:35 J.F.
- 03.03.21 20:33 Ghost
- 04.03.21 08:16 Cavallino
- 04.03.21 13:04 J.F.
- 04.03.21 13:21 Cavallino
- 04.03.21 14:32 J.F.
- 04.03.21 14:52 Cavallino
- 04.03.21 15:35 J.F.
- 04.03.21 16:47 Cavallino
- 04.03.21 17:23 J.F.
- 04.03.21 22:35 Cavallino
- 05.03.21 15:35 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=