eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyo kropelce ... hybrydaRe: o kropelce ... hybryda
  • Data: 2021-03-04 14:32:35
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1qjcl$b6f$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 04-03-2021 o 13:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 03-03-2021
    > o 16:35, J.F. pisze:
    >>>> W miescie to w miescie - typowy miejski ruch. Gaz, hamulec, gaz,
    >>>> hamulec ...
    >
    >>> Wychodziło mniej (poza zimą), aczkolwiek V=50 na trasie nigdy i
    >>> nigdzie nie sprawdzałem.
    >
    >> Informacja, ze mniej niz trasa z predkoscia 70-100 tez jest ciekawa
    >> ... ale ja po miescie tez sie nie ograniczam do 50 :-)

    >Ja też nie, wręcz przeciwnie.
    >A benzyniakami ZAWSZE miałem o 50% większe spalanie w mieście.
    >Hybryda to zmienia całkowicie, jeszcze bardziej niż elektryk.

    Ale dyskusja jest o tym, czy elektryk badz hybryda na baterii lepiej
    sobie poradzi z jazda po miescie czy z jazda ze stala predkoscia ...
    ta maksymalna z miasta.

    >>>> Po prostu w trasie szybciej..
    >>> Jakbyś chciał jechać 50 to niekoniecznie, przynajmniej tak mi się
    >>> wydaje.
    >> Co niekoniecznie?
    >Że w trasie szybciej jadąc 50, niż w dużym mieście, jadąc normalnie.

    Aaa.
    Normalnie to bym powiedzial ze nie - przez te swiatla, skrzyzowania,
    przejscia, korki w miescie trudno osiagnac srednia 30.

    Ale bywaja jakies arterie, na ktorych jedzie sie szybciej ...

    >>>>>> Myjk ciekawie pisal o outlanderze, ale juz Toyota w Priusie
    >>>>>> kombinowala, aby mocy nie przenosic przez elektryke.
    >>
    >>>>> No i nie przenosi.
    >>
    >>>> troche jednak przenosi
    >
    >>> ????
    >>> Na koła ze spaliniaka nie, chyba że masz na myśli ładowaniu aku
    >>> "przy okazji".
    >
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive#P
    rius_Platform_Generations
    >> Tam jest taka smieszna przekladnia planetarna, laczaca silnik
    >> spalinowy i dwa silniko-generatory elektryczne.
    >> W efekcie czesc mocy leci mechanicznie, a czesc elektrycznie - i to
    >> ponoc niezbyt wydajne jest ...

    >Ale co, doczytałeś, że ta część która leci elektrycznie pochodzi z
    >silnika spalinowego?
    >Gdzie?

    Niby nie musi - moze przy tym ladowac baterie lub pobierac z nich
    dodatkową moc.

    Tak czy inaczej - MG1 musi stawiac czynny opor, bo inaczej przekladnia
    planetarna napedu nie przeniesie, a rozne przelozenia sa realizowane
    wlasnie dzieku innym obrotom MG1 i MG2.

    >> Moze tak - nie przeszkadza mu. A czy lubi ... lepiej mu przy stalej
    >> predkosci..

    >Elektrykowi czy hybrydzie?

    Elektrykowi i hybrydzie w trybie elektrycznym.

    >>> Ale de facto i tak jedziesz wolno (to właśnie pokazuje średnia).
    >
    >> Tylko tu nie o srednia chodzi, ale o wydatek energii na rozpedzenie
    >> pojazdu, potem odzysk przy hamowaniu.

    >Jest jeszcze jazda na samym silniku elektrycznym.
    >W trasie rzadsza.

    Jak widac po filmie - nie taka rzadka.

    >> Stala predkosc - i nie ma tych strat.
    >Oszczędności też nie.

    Ale to sa oszczednosci w stratach.
    Nie ma strat, to nie trzeba ich oszczedzac :-)

    >>>>> Ale hamujesz, albo przynajmniej gaz puszczasz, bo co chwilę
    >>>>> jakiś jełop lokales chce jechać sobie 60-tką.
    >>
    >>>> No to widze go z daleka i moge zwolnic lagodnie, a potem powloke
    >>>> sie za nim 60, bo okazji do wyprzedzenia brak :-(
    >
    >>> I będziesz za nim hamował, z 60 do 40, co chwilę.
    >
    >> No nie, az taki kapelusznik to z niego nie jest

    >Ci na mojej trasie zawsze tacy są.

    Pewnie sobie elektryki kupili :-)
    Tobie tez w poprzednich latach nie przeszkadzali :-P

    >>>> Ale dodatkowy element do sterowania ... jakby niepotrzebny ...
    >>> Możesz, nie musisz.
    >> IMO - bede musial, bo chyba nie da sie jednym ustawieniem
    >> wszystkich zjazdow zalatwic.
    >> Ale moze ma jakis dobry system na pedale gazu i hamulca, i istotnie
    >> juz recznie przestawiac nie trzeba ...

    >Jest tryb auto.
    >Ale on nie wie czy chcesz się zatrzymać rekuperacją za 100 m, więc
    >lepiej samemu posterować.

    Nacisnalbym delikatnie hamulec - moglbym sterowac.
    Albo ... nie puscilbym gazu do konca ...

    >>>> Ale to nie musi byc rowno rozlozone.
    >
    >>> Coś się uparł z tym "równo"?
    >>> To nie ma znaczenia, ile razy Ci to trzeba napisać?
    >
    >> IMO ma - zapraszam z hybryda czy elektrykiem chocby do Karpacza :-)

    >Po co?
    >Tam hybryda inaczej będzie działać?

    Jest ostry zjazd na poczatku, a potem juz bardziej plasko, z
    pagorkami.

    JG ma wysokosc od 330m, wroclawskie lotnisko 120, wiec ciekaw jestem
    na ile by tych 200m gorki starczylo.
    Zakladajac, ze z JG zjechalbym do Wroclawia np te 80km na bateriach,
    to ciekaw ile bym przejechal w strone odwrotna.
    Z 60 km ?

    200m i 2t to raptem 1.1kWh.

    Tylko ze akurat do JG z Wrocka to na poczatku jest autostrada i
    zuzycie rosnie :-)

    >>>> To jest kwestia taka, czy jakbys pojechal po plaskiej drodze 90
    >>>> czy 70, to spaliniak chodzilby caly czas, czy sie cyklicznie
    >>>> wylaczal ...
    >
    >>> Na tempomacie chodziłby cały czas, ale z minimalnym zużyciem.
    >
    >> Taa .. a to jest ten obszar niezbyt efektywnej pracy ... no chyba,
    >> ze maja juz lepsze silniki.
    >
    >>> Przy sterowaniu "nożnym" pewnie by się włączał i wyłączał, bo nie
    >>> utrzymasz pedału w identycznej pozycji dłuższy czas.
    >
    > A sprobuj z ciekawosci kiedys.
    > Bo IMO - ja tam w miare rowno predkosc pedalem utrzymuje.
    > Co prawda komputer pokazuje, ze chwilowe spalanie bardzo skacze, ale
    > czy w hybrydzie to beda zmiany predkosci/mocy uzasadniajace
    > wylaczenie silnika?

    >Tak.
    >Przecież już Ci to pisałem.

    Pisales chyba, ze przy puszczeniu gazu. A ja go tu nie zamierzam
    puszczac calkowicie, tylko troche - tak w ramach niedoskonalosci nogi.

    >> Hm ... a jak juz wylaczy, a predkosc prawie taka sama ... to wlaczy
    >> za chwile spaliniaka, czy poczeka ?

    >Jak będzie potrzebował mocy to włączy.

    No wlasnie - predkosc ciagle umiarkowana, powinno mu mocy elektrycznej
    starczyc.


    >>>> No ale z garazu moze wyjechac :-)
    >>> Co to zmienia?
    >
    >> Samochod cieply bez zadnego "oszukiwania".

    >Dlaczego zakładasz, ze garaż jest ciepły?
    >Nieco cieplejszy - i owszem.
    >Niewystarczająco.

    >No i w tym Zakopanem raczej ogrzewanego garażu nie miał.

    Kto go tam wie, co dobry hotel oferuje :-)

    >> A jak jeszcze codziennie z garazu wyjezdza, to mu sie przeklada na
    >> rzeczywiste zuzycie :-)

    >Eee tam, sami się przyznają że grzeją samochodem przed startem.

    No, skoro maja taka funkcje na telefonie, to czemu nie :-)

    Poza tym pewnie baterie sie grzeja w czasie ladowania, to i ciepelka
    troche jest :-)

    >>> Bo tą informację się zazwyczaj ukrywa.
    >> Chyba nie az tak bardzo, bo kto uwierzy w to, ze spalinowe auto
    >> spali 1 l/100km ..

    >Z górki jest to realne,

    Pod warunkiem, ze trasa 100km, bo po 80 baterie puste :-)

    >najwyżej pojedzie się na test wiosną, gdzie ani klima, ani grzanie
    >nie jest potrzebne.

    Albo w kurtce ... zimowej :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: