-
Data: 2021-03-04 13:04:45
Temat: Re: o kropelce ... hybryda
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s1q1gv$18d$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 03-03-2021 o 16:35, J.F. pisze:
>> W miescie to w miescie - typowy miejski ruch. Gaz, hamulec, gaz,
>> hamulec ...
>Wychodziło mniej (poza zimą), aczkolwiek V=50 na trasie nigdy i
>nigdzie nie sprawdzałem.
Informacja, ze mniej niz trasa z predkoscia 70-100 tez jest ciekawa
... ale ja po miescie tez sie nie ograniczam do 50 :-)
>>> No patrz, a praktyka mówi, że mimo to zużyje mniej.
>>> Oczywiście nie tylko przed odzysk, ale również dzięki niemu.
>
>> Po prostu w trasie szybciej..
>Jakbyś chciał jechać 50 to niekoniecznie, przynajmniej tak mi się
>wydaje.
Co niekoniecznie?
Ze jednolita jazda z predkoscia 50 da dluzszy zasieg niz rozpedzanie
do 50 i zwalnianie i rozpedzanie i zwalnianie ...
>>>> Myjk ciekawie pisal o outlanderze, ale juz Toyota w Priusie
>>>> kombinowala, aby mocy nie przenosic przez elektryke.
>
>>> No i nie przenosi.
>
>> troche jednak przenosi
>????
>Na koła ze spaliniaka nie, chyba że masz na myśli ładowaniu aku "przy
>okazji".
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive#P
rius_Platform_Generations
Tam jest taka smieszna przekladnia planetarna, laczaca silnik
spalinowy i dwa silniko-generatory elektryczne.
W efekcie czesc mocy leci mechanicznie, a czesc elektrycznie - i to
ponoc niezbyt wydajne jest ...
>>> Szeregowa hybryda to rzadkość.
>>> Nie wiem czy coś jeszcze oprócz Outlandera tak ma.
>
>> Ale pisza, ze sprzegielko ma ... w trasie naped bezposredni :-)
>Ale kto?
Outlander.
Po przekroczeniu pewnej predkosci kola sa bezposrednio napedzane
silnikiem.
I ponoc wtedy baterii nie laduje, zupelnie nie wiadomo czemu.
>>>> Ja tam po miescie jezdze szybko, a w trasie ... bywa, ze powoli
>>>> :-)
>>> Wydaje Ci się, bo średniej nie umiesz liczyć.
>
>> Mniejsza o srednia - w miescie rozpedzam i za chwile hamuje.
>I ten typ napędu to lubi.
Moze tak - nie przeszkadza mu. A czy lubi ... lepiej mu przy stalej
predkosci..
>Ale de facto i tak jedziesz wolno (to właśnie pokazuje średnia).
Tylko tu nie o srednia chodzi, ale o wydatek energii na rozpedzenie
pojazdu, potem odzysk przy hamowaniu.
Odzysk niestety czesciowy.
Stala predkosc - i nie ma tych strat.
>>>> Trasa to trasa - jedziesz krajowka, masz pierwszenstwo, rzadko
>>>> hamujesz.
>>> Ale hamujesz, albo przynajmniej gaz puszczasz, bo co chwilę jakiś
>>> jełop lokales chce jechać sobie 60-tką.
>
>> No to widze go z daleka i moge zwolnic lagodnie, a potem powloke
>> sie za nim 60, bo okazji do wyprzedzenia brak :-(
>I będziesz za nim hamował, z 60 do 40, co chwilę.
No nie, az taki kapelusznik to z niego nie jest. Raczej 60-70, albo
70-90 ...
>>>>> Ale są elektryki, gdzie mocą rekuperacji możesz sterować na
>>>>> bieżąco - np. łopatkami przy kierownicy (Kia, Hyundai).
>>>>> Możesz ją w ogóle wyłączyć, albo używać zamiast hamulców - jest
>>>>> 5 poziomów.
>>
>>>> Troche upierdliwe mi sie wydaje
>
>>> Wydaje Ci się.
>>> Jest rewelacyjnie fajne.
>
>> Ale dodatkowy element do sterowania ... jakby niepotrzebny ...
>Możesz, nie musisz.
IMO - bede musial, bo chyba nie da sie jednym ustawieniem wszystkich
zjazdow zalatwic.
Ale moze ma jakis dobry system na pedale gazu i hamulca, i istotnie
juz recznie przestawiac nie trzeba ...
>>> No jest, inaczej nie byłoby takiej różnicy wysokości.
>> Ale to nie musi byc rowno rozlozone.
>Coś się uparł z tym "równo"?
>To nie ma znaczenia, ile razy Ci to trzeba napisać?
IMO ma - zapraszam z hybryda czy elektrykiem chocby do Karpacza :-)
>>>> Gdzies tam jeszcze byla sprawa, ze pozioma umiarkowana jazda
>>>> potrzebuje niewiele mocy, i jakis mocny czy choc sredni benzyniak
>>>> wpada w obszar pracy o niskiej sprawnosci.
>>>> Hybryda mialaby go mocniej obciazyc i ladowac baterie ... a potem
>>>> wylaczyc, jadac na bateriach.
>
>>> Dokładnie tak się dzieje.
>>> Choć nie wiem jak z obciążeniami (nie jestem teoretykiem), ale
>>> ładować ładuje też ze spaliniaka.
>>> A jak tylko się da, to go wyłącza.
>
>> To jest kwestia taka, czy jakbys pojechal po plaskiej drodze 90 czy
>> 70, to spaliniak chodzilby caly czas, czy sie cyklicznie wylaczal
>> ...
>Na tempomacie chodziłby cały czas, ale z minimalnym zużyciem.
Taa .. a to jest ten obszar niezbyt efektywnej pracy ... no chyba, ze
maja juz lepsze silniki.
>Przy sterowaniu "nożnym" pewnie by się włączał i wyłączał, bo nie
>utrzymasz pedału w identycznej pozycji dłuższy czas.
A sprobuj z ciekawosci kiedys.
Bo IMO - ja tam w miare rowno predkosc pedalem utrzymuje.
Co prawda komputer pokazuje, ze chwilowe spalanie bardzo skacze, ale
czy w hybrydzie to beda zmiany predkosci/mocy uzasadniajace wylaczenie
silnika?
Hm ... a jak juz wylaczy, a predkosc prawie taka sama ... to wlaczy za
chwile spaliniaka, czy poczeka ?
>>>>> O ile Skoda grzeje z akumulatora trakcyjnego.
>>>>> Większość hybryd tak nie robi, grzeje spaliniakiem, albo
>>>>> webasto.
>>>>> Jak jest w Skodzie - nie wiem, nie jeździłem.
>>
>>>> snieg lezal, a spaliniak nie pracowal.
>>>> Moze Webasto, a moze ... nagrzal przy ladowaniu, na godzine
>>>> starczylo ...
>
>>> Dokładnie tak podejrzewam.
>>> Jak ktoś chce zakłamać rzeczywistość, to grzeje na full przed
>>> startem, a potem na nagrzanym kasuje liczniki i wyłącza
>>> ogrzewanie.
>
>> No ale z garazu moze wyjechac :-)
>Co to zmienia?
Samochod cieply bez zadnego "oszukiwania".
A jak jeszcze codziennie z garazu wyjezdza, to mu sie przeklada na
rzeczywiste zuzycie :-)
>>> Normalne przy "testach" zużycia przy elektrykach (i hybrydach
>>> pewnie też).
>>> A potem się człowiek wkurza, że się nie może do takich wyników
>>> zbliżyć.
>
>> No ba, jak nie doczytal ze to pod warunkiem ladowania przed trasa
>> ..
>Bo tą informację się zazwyczaj ukrywa.
Chyba nie az tak bardzo, bo kto uwierzy w to, ze spalinowe auto spali
1 l/100km ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.03.21 13:21 Cavallino
- 04.03.21 14:32 J.F.
- 04.03.21 14:52 Cavallino
- 04.03.21 15:35 J.F.
- 04.03.21 16:47 Cavallino
- 04.03.21 17:23 J.F.
- 04.03.21 22:35 Cavallino
- 05.03.21 15:35 J.F.
- 05.03.21 18:34 Cavallino
- 05.03.21 19:09 ii
- 05.03.21 19:25 J.F.
- 06.03.21 06:42 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg