-
Data: 2021-03-04 13:21:43
Temat: Re: o kropelce ... hybryda
Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 04-03-2021 o 13:04, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:s1q1gv$18d$1$C...@n...chmurka.net...
> W dniu 03-03-2021 o 16:35, J.F. pisze:
>>> W miescie to w miescie - typowy miejski ruch. Gaz, hamulec, gaz,
>>> hamulec ...
>
>> Wychodziło mniej (poza zimą), aczkolwiek V=50 na trasie nigdy i
>> nigdzie nie sprawdzałem.
>
> Informacja, ze mniej niz trasa z predkoscia 70-100 tez jest ciekawa ...
> ale ja po miescie tez sie nie ograniczam do 50 :-)
Ja też nie, wręcz przeciwnie.
A benzyniakami ZAWSZE miałem o 50% większe spalanie w mieście.
Hybryda to zmienia całkowicie, jeszcze bardziej niż elektryk.
>>> Po prostu w trasie szybciej..
>
>> Jakbyś chciał jechać 50 to niekoniecznie, przynajmniej tak mi się wydaje.
>
> Co niekoniecznie?
Że w trasie szybciej jadąc 50, niż w dużym mieście, jadąc normalnie.
> Ze jednolita jazda z predkoscia 50 da dluzszy zasieg niz rozpedzanie do
> 50 i zwalnianie i rozpedzanie i zwalnianie ...
>
>>>>> Myjk ciekawie pisal o outlanderze, ale juz Toyota w Priusie
>>>>> kombinowala, aby mocy nie przenosic przez elektryke.
>>
>>>> No i nie przenosi.
>>
>>> troche jednak przenosi
>
>> ????
>> Na koła ze spaliniaka nie, chyba że masz na myśli ładowaniu aku "przy
>> okazji".
>
> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive#P
rius_Platform_Generations
> Tam jest taka smieszna przekladnia planetarna, laczaca silnik spalinowy
> i dwa silniko-generatory elektryczne.
> W efekcie czesc mocy leci mechanicznie, a czesc elektrycznie - i to
> ponoc niezbyt wydajne jest ...
Ale co, doczytałeś, że ta część która leci elektrycznie pochodzi z
silnika spalinowego?
Gdzie?
> Moze tak - nie przeszkadza mu. A czy lubi ... lepiej mu przy stalej
> predkosci..
Elektrykowi czy hybrydzie?
>
>> Ale de facto i tak jedziesz wolno (to właśnie pokazuje średnia).
>
> Tylko tu nie o srednia chodzi, ale o wydatek energii na rozpedzenie
> pojazdu, potem odzysk przy hamowaniu.
Jest jeszcze jazda na samym silniku elektrycznym.
W trasie rzadsza.
> Stala predkosc - i nie ma tych strat.
Oszczędności też nie.
>>>> Ale hamujesz, albo przynajmniej gaz puszczasz, bo co chwilę jakiś
>>>> jełop lokales chce jechać sobie 60-tką.
>>
>>> No to widze go z daleka i moge zwolnic lagodnie, a potem powloke sie
>>> za nim 60, bo okazji do wyprzedzenia brak :-(
>
>> I będziesz za nim hamował, z 60 do 40, co chwilę.
>
> No nie, az taki kapelusznik to z niego nie jest
Ci na mojej trasie zawsze tacy są.
>>> Ale dodatkowy element do sterowania ... jakby niepotrzebny ...
>
>> Możesz, nie musisz.
>
> IMO - bede musial, bo chyba nie da sie jednym ustawieniem wszystkich
> zjazdow zalatwic.
> Ale moze ma jakis dobry system na pedale gazu i hamulca, i istotnie juz
> recznie przestawiac nie trzeba ...
Jest tryb auto.
Ale on nie wie czy chcesz się zatrzymać rekuperacją za 100 m, więc
lepiej samemu posterować.
byłoby takiej różnicy wysokości.
>>> Ale to nie musi byc rowno rozlozone.
>
>> Coś się uparł z tym "równo"?
>> To nie ma znaczenia, ile razy Ci to trzeba napisać?
>
> IMO ma - zapraszam z hybryda czy elektrykiem chocby do Karpacza :-)
Po co?
Tam hybryda inaczej będzie działać?
>
>>>>> Gdzies tam jeszcze byla sprawa, ze pozioma umiarkowana jazda
>>>>> potrzebuje niewiele mocy, i jakis mocny czy choc sredni benzyniak
>>>>> wpada w obszar pracy o niskiej sprawnosci.
>>>>> Hybryda mialaby go mocniej obciazyc i ladowac baterie ... a potem
>>>>> wylaczyc, jadac na bateriach.
>>
>>>> Dokładnie tak się dzieje.
>>>> Choć nie wiem jak z obciążeniami (nie jestem teoretykiem), ale
>>>> ładować ładuje też ze spaliniaka.
>>>> A jak tylko się da, to go wyłącza.
>>
>>> To jest kwestia taka, czy jakbys pojechal po plaskiej drodze 90 czy
>>> 70, to spaliniak chodzilby caly czas, czy sie cyklicznie wylaczal ...
>
>> Na tempomacie chodziłby cały czas, ale z minimalnym zużyciem.
>
> Taa .. a to jest ten obszar niezbyt efektywnej pracy ... no chyba, ze
> maja juz lepsze silniki.
>
>> Przy sterowaniu "nożnym" pewnie by się włączał i wyłączał, bo nie
>> utrzymasz pedału w identycznej pozycji dłuższy czas.
>
> A sprobuj z ciekawosci kiedys.
> Bo IMO - ja tam w miare rowno predkosc pedalem utrzymuje.
> Co prawda komputer pokazuje, ze chwilowe spalanie bardzo skacze, ale czy
> w hybrydzie to beda zmiany predkosci/mocy uzasadniajace wylaczenie silnika?
Tak.
Przecież już Ci to pisałem.
> Hm ... a jak juz wylaczy, a predkosc prawie taka sama ... to wlaczy za
> chwile spaliniaka, czy poczeka ?
Jak będzie potrzebował mocy to włączy.
>>> No ale z garazu moze wyjechac :-)
>
>> Co to zmienia?
>
> Samochod cieply bez zadnego "oszukiwania".
Dlaczego zakładasz, ze garaż jest ciepły?
Nieco cieplejszy - i owszem.
Niewystarczająco.
No i w tym Zakopanem raczej ogrzewanego garażu nie miał.
> A jak jeszcze codziennie z garazu wyjezdza, to mu sie przeklada na
> rzeczywiste zuzycie :-)
Eee tam, sami się przyznają że grzeją samochodem przed startem.
>> Bo tą informację się zazwyczaj ukrywa.
>
> Chyba nie az tak bardzo, bo kto uwierzy w to, ze spalinowe auto spali 1
> l/100km ..
Z górki jest to realne, najwyżej pojedzie się na test wiosną, gdzie ani
klima, ani grzanie nie jest potrzebne.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.03.21 14:32 J.F.
- 04.03.21 14:52 Cavallino
- 04.03.21 15:35 J.F.
- 04.03.21 16:47 Cavallino
- 04.03.21 17:23 J.F.
- 04.03.21 22:35 Cavallino
- 05.03.21 15:35 J.F.
- 05.03.21 18:34 Cavallino
- 05.03.21 19:09 ii
- 05.03.21 19:25 J.F.
- 06.03.21 06:42 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=