-
Data: 2021-03-03 14:48:21
Temat: Re: o kropelce ... hybryda
Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 03-03-2021 o 14:14, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:s1lr4s$gef$1$C...@n...chmurka.net...
> W dniu 02-03-2021 o 11:43, J.F. pisze:
>>> Moze troche podsumujmy:
>>> -elektryczny samochod po miescie przejedzie mniej niz po plaskiej
>>> poziomiej trasie z rowna predkoscia ... 50km/h,
>
>> W sensie, że będzie jechał autostradą w mieście z V=50 km/h?
>
> Moze byc "zwykla krajowka", czy nawet "zwykla wojewodzka.
Ale w mieście?
Bo tego dotyczyło moje pytanie.
>
>> No to przejedzie tyle samo. ;-)
>
> Nie, tyle samo nie, bo jednak w miescie musi hamowac, a ten odzysk
> straty wprowadza.
No patrz, a praktyka mówi, że mimo to zużyje mniej.
Oczywiście nie tylko przed odzysk, ale również dzięki niemu.
>
> Zreszta jesli masz elektryka lub hybryde - mozesz sprawdzic :-)
Sprawdziłem - w elektryku w mieście jest mniej.
Wyjątek to zima, bo w ev długo trzeba grzać prądem, a mało się przejeżdża.
Wtedy wolna trasa wypada najlepiej.
Hybryda jest bardziej odporna na tego typu ekscesy, bo i tak grzeje
spaliniakiem "przy okazji".
> Myjk ciekawie pisal o outlanderze, ale juz Toyota w Priusie kombinowala,
> aby mocy nie przenosic przez elektryke.
No i nie przenosi.
Szeregowa hybryda to rzadkość.
Nie wiem czy coś jeszcze oprócz Outlandera tak ma.
> Ja tam po miescie jezdze szybko, a w trasie ... bywa, ze powoli :-)
Wydaje Ci się, bo średniej nie umiesz liczyć.
> Trasa to trasa - jedziesz krajowka, masz pierwszenstwo, rzadko hamujesz.
Ale hamujesz, albo przynajmniej gaz puszczasz, bo co chwilę jakiś jełop
lokales chce jechać sobie 60-tką.
>> O tym na ile wystarcza 10 kWh w hybrydzie.
>> Wystarcza ALBO na 60 km po mieście, ALBO na 40 km na płaskiej trasie.
>
> A tu mielismy 80km w trasie.
> Fakt, ze ogolnie z gorki
Dokładnie dlatego.
I skoro zyskałeś drugie tyle z górki, to podobnie mocno stracisz pod górkę.
>> Już sam brak konieczności napędzania jest zyskiem, a drobne ilości z
>> odzysku, tylko go DODATKOWO zwiększają.
>
> Ale nie jest zyskiem, jesli chwile wczesniej lub chwile pozniej bedziesz
> musial pod gore podjechac.
Liczy się suma plusów dodatnich i ujemnych, a nie chwilowe podjazdy.
>>>>>> Każde zdjęcie nogi z pedału gazu, w hybrydzie WYŁĄCZA w ogóle
>>>>>> silnik spalinowy.
>>>>> mam watpliwosci czy takie "kazde". Kazde sie nie oplaca :-)
>>>> Ale tak to działa.
>>
>>> Troche watpie.
>
>> Nie mój problem.
>> Wiem co widzę.
>
> I po jakim czasie od puszczenia gazu wylacza?
Sekundę?
Od razu?
No chyba że zimna, albo prądu w baterii mało, wtedy czasem nawet wcale.
> Jak ma rozladowana baterie, to tez wylacza ?
A to zależy od położenia pedału gazu.
Jakby miał prąd ciągnąć (czyli napędzać), to nie, ale jak odbierać, to
od razu.
>
> A Myjk chyba pisal, ze jak jest zimno, to silnik spalinowy sie uruchamia
> od razu i nie wylacza :-)
Ale to inna hybryda.
Ale generalnie też tak działa, wyłączy się jak się nagrzeje spaliniak.
Choć są wersje np. w Volvo, posiadające webasto, więc nie ma takiej
potrzeby.
Co model, to trochę inne zasady.
>
>>> Nie ma co hamowac, bo mi 100km/h pasuje ... no ale moze tak
>>> ustawiony, ze bedzie sie staral, i lagodnie zwolni do 80, 60, 50, 40
>>> ... jest jakas granica ?
>
>> Tak, prędkość pełzania skrzyni biegów.
>> Ale są elektryki, gdzie mocą rekuperacji możesz sterować na bieżąco -
>> np. łopatkami przy kierownicy (Kia, Hyundai).
>> Możesz ją w ogóle wyłączyć, albo używać zamiast hamulców - jest 5
>> poziomów.
>
> Troche upierdliwe mi sie wydaje
Wydaje Ci się.
Jest rewelacyjnie fajne.
>- chyba bym wolal pedalem gazu
> regulowac, tylko sie nauczyc/przyzwyczaic.
> A moze pedalem hamulca byloby naturalnie?
Też to tak działa.
Przy hamowaniu NAJPIERW zwiększa rekuperację.
>> Dyskutujemy o realności zasięgu rzędu 80-100 km przy jeździe pod górkę
>> hybrydą z 10 kWh baterią.
>
> Tzn moja teza byla taka, ze jesli on przejechal 80km z Zakopanego, to
> powinien przejechac i 70-80km z Krakowa.
No właśnie.
A ja Ci tłumaczę, że po 20 już będzie miał pusto, po pierwszych górkach.
>
> Ale moze sie myle co do terenu, i z Zakopanego jest przez dlugi czas
> "przecietnie lekko z gorki",
No jest, inaczej nie byłoby takiej różnicy wysokości.
> a z kolei zaraz za Krakowem jest "przecietnie lekko pod gorke", inp 40km
> za Krakowem bateria zdechnie.
40 to by zdechła po płaskim.
Tutaj zdechnie jak tylko się górki zaczną, czyli za Myślenicami.
> A to juz IMO nie jest takie pewne - zreszta sam piszesz, ze w trasie
> zasieg mniejszy :)
Mówię o tym co wyczytałem w jakimś tam teście.
Zasięg owszem mniejszy, ale sobie doładuje i znowu wyłączy spaliniaka.
I tak w kółko.
Tyle że z tego nie wyjdzie spalanie poniżej 1l, tylko kilka razy więcej.
>
> Owszem - jak teren pagorkowaty, to mozna silnik spalinowy z gorki wylaczyc.
> Ale jak plaski jest ?
j.w.
> Gdzies tam jeszcze byla sprawa, ze pozioma umiarkowana jazda potrzebuje
> niewiele mocy, i jakis mocny czy choc sredni benzyniak wpada w obszar
> pracy o niskiej sprawnosci.
> Hybryda mialaby go mocniej obciazyc i ladowac baterie ... a potem
> wylaczyc, jadac na bateriach.
Dokładnie tak się dzieje.
Choć nie wiem jak z obciążeniami (nie jestem teoretykiem), ale ładować
ładuje też ze spaliniaka.
A jak tylko się da, to go wyłącza.
>> O ile Skoda grzeje z akumulatora trakcyjnego.
>> Większość hybryd tak nie robi, grzeje spaliniakiem, albo webasto.
>> Jak jest w Skodzie - nie wiem, nie jeździłem.
>
> snieg lezal, a spaliniak nie pracowal.
> Moze Webasto, a moze ... nagrzal przy ladowaniu, na godzine starczylo ...
Dokładnie tak podejrzewam.
Jak ktoś chce zakłamać rzeczywistość, to grzeje na full przed startem, a
potem na nagrzanym kasuje liczniki i wyłącza ogrzewanie.
Normalne przy "testach" zużycia przy elektrykach (i hybrydach pewnie też).
A potem się człowiek wkurza, że się nie może do takich wyników zbliżyć.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.03.21 14:49 Cavallino
- 03.03.21 16:35 J.F.
- 03.03.21 20:33 Ghost
- 04.03.21 08:16 Cavallino
- 04.03.21 13:04 J.F.
- 04.03.21 13:21 Cavallino
- 04.03.21 14:32 J.F.
- 04.03.21 14:52 Cavallino
- 04.03.21 15:35 J.F.
- 04.03.21 16:47 Cavallino
- 04.03.21 17:23 J.F.
- 04.03.21 22:35 Cavallino
- 05.03.21 15:35 J.F.
- 05.03.21 18:34 Cavallino
- 05.03.21 19:09 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=