-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpne
t.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: o kropelce ... hybryda
Date: Tue, 2 Mar 2021 18:03:25 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <s1lr4s$gef$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
<6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
<6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038c4f8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1aic8$j6o$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038fc20$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
<s1avgv$d05$1$Cav@news.chmurka.net>
<6039153a$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<s1b6me$h82$1$Cav@news.chmurka.net>
<603e16e6$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 2 Mar 2021 17:03:24 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
logging-data="16847";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.7.1
X-Antivirus: Avast (VPS 210302-4, 02.03.2021), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
In-Reply-To: <603e16e6$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692072
[ ukryj nagłówki ]W dniu 02-03-2021 o 11:43, J.F. pisze:
> Ech Ty ... odzyskac mozesz to, co przed chwila wsadziles. Czyli nie ma
> zysku, co najwyzej sa mniejsze straty.
Ale ja mówiłem o odzysku, a nie o zysku.
To tylko podobnie brzmi.
>>> Energia nie trafia wiec do baterii, wiec nie pomaga pokonac dystansu :-)
>
>> No właśnie.
>> I od tych 40 km odejmuj zwiększone zużycie pod górkę.
>
> Moze troche podsumujmy:
> -elektryczny samochod po miescie przejedzie mniej niz po plaskiej
> poziomiej trasie z rowna predkoscia ... 50km/h,
W sensie, że będzie jechał autostradą w mieście z V=50 km/h?
No to przejedzie tyle samo. ;-)
A każdy inny przypadek to wypadkowa ukształtowania terenu, zagęszczenia
ruchu, ilości przyspieszeń i zwolnień, jakości i szerokości dróg,
temperatury na dworze, stopnia rozgrzania baterii itd itp.
> bo jednak aby odzyskac, trzeba najpierw wlozyc, a caly proces ma
> niezbyt duza sprawnosc.
Niby tak, ale hybryda jakoś pali mi niewiele ponad połowę tego co
wcześniejsze auta o podobnych gabarytach, nieważne czy były dieslami czy
benzyniakami.
Więc nie deprecjonowałbym tak bardzo tej sprawności.
>
> -czy przejedzie wiecej niz po plaskiej poziomej trasie z predkoscia
> 90km/h ... no, dobre pytanie, masz elektryka - zmierz ...
Nie mam.
Ale mierzyłem gdy miałem i na mieście zużycie było najmniejsze.
Zdecydowanie najmniejsze.
Mniejsze nawet od trasy z jeszcze niższymi prędkościami.
Dokładnie odwrotnie niż to ma miejsce w czystych spaliniakach.
I wie o tym każdy, kto ma odrobinę wiedzy o ev, to taki elementarz.
Więc nie musi z siebie głąba robić, zadając dziwne pytania i wymyślając
dziwne teorie.
> -kazde odzyskiwanie skroci zasieg, bo jednak sprawnosc mala. Czy to
> bedzie hamowanie w trasie, czy jazda po pagorkach.
Skróci zasięg w stosunku do?
Bo że do takiego z idealnego świata równoległego, gdzie nie trzeba
hamować z tytułu ruchu, ziemia jest idealnie płaska, a zamaist powietrza
jest próżnia, to oczywiście że tak.
Ale o takim nie gadamy.
>>> Ale ja o czym innym chcialem - jazda po plaskiej drodze z predkoscia
>>> np 100km/h wymaga troche mocy, z 10kW.
>>> Jesli ewentualny odzysk nie dostarczy wiecej mocy, to nie ma co
>>> doladowywac.
>
>> I dlatego maksymalnego zasięgu nie zrobisz.
>
> Ale o predkosc ci chodzi, czy o zysk z odzykiwania ?
O tym na ile wystarcza 10 kWh w hybrydzie.
Wystarcza ALBO na 60 km po mieście, ALBO na 40 km na płaskiej trasie.
>
> Bo zysku nie ma, a ja o tym chcialem, ze jak spadek z pagorka jest
> niezbyt duzy, to nie ma co odzyskiwac
Już sam brak konieczności napędzania jest zyskiem, a drobne ilości z
odzysku, tylko go DODATKOWO zwiększają.
>>>> Każde zdjęcie nogi z pedału gazu, w hybrydzie WYŁĄCZA w ogóle silnik
>>>> spalinowy.
>>> mam watpliwosci czy takie "kazde". Kazde sie nie oplaca :-)
>> Ale tak to działa.
>
> Troche watpie.
Nie mój problem.
Wiem co widzę.
> Nie ma co hamowac, bo mi 100km/h pasuje ... no ale moze tak ustawiony,
> ze bedzie sie staral, i lagodnie zwolni do 80, 60, 50, 40 ... jest jakas
> granica ?
Tak, prędkość pełzania skrzyni biegów.
Ale są elektryki, gdzie mocą rekuperacji możesz sterować na bieżąco -
np. łopatkami przy kierownicy (Kia, Hyundai).
Możesz ją w ogóle wyłączyć, albo używać zamiast hamulców - jest 5 poziomów.
> Wiekszy niz przy spaliniaku, ale my przerwe na obiad robimy, czy do celu
> chcemy dojechac?
Dyskutujemy o realności zasięgu rzędu 80-100 km przy jeździe pod górkę
hybrydą z 10 kWh baterią.
>> Taka hybrydowa skodzina jest w stanie przez 47% jechać bez włączonego
>> silnika spalinowego.
>> Pewnie na tym ten zysk. ;-)
>
> Zawsze to jakis zysk, jesli silnik nie kreci sie niepotrzebnie na postoju.
Mówimy o jeździe, nie o postoju.
>
> Tu jak widac nawet wiecej przejechala, ale to skutek wczesniej
> naladowanej baterii i sporego spadku wysokosci.
Dokładnie.
>> A co ma piernik do wiatraka?
>> Dyskutujemy ile spali hybryda z Krakowa do Zakopanego, oraz jak daleko
>> NA TEJ TRASIE, dojedziesz na prądzie.
>> A Ty wyskakujesz z Karpaczami....
>
> Samochod na jedna trase?
Dyskusja o jednej trasie i jednym teście.
> Chyba, ze zostana same drogie ladowarki, to sobie naladuje do 80%, a
> reszta na poczatku trasy sama sie uzupelni :-)
>
> Ewentualnie pojdzie w grzanie lub chlodzenie ... i to ma duzy sens, zimą
> i latem :-)
O ile Skoda grzeje z akumulatora trakcyjnego.
Większość hybryd tak nie robi, grzeje spaliniakiem, albo webasto.
Jak jest w Skodzie - nie wiem, nie jeździłem.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.21 19:12 K
- 03.03.21 14:14 J.F.
- 03.03.21 14:22 J.F.
- 03.03.21 14:48 Cavallino
- 03.03.21 14:49 Cavallino
- 03.03.21 16:35 J.F.
- 03.03.21 20:33 Ghost
- 04.03.21 08:16 Cavallino
- 04.03.21 13:04 J.F.
- 04.03.21 13:21 Cavallino
- 04.03.21 14:32 J.F.
- 04.03.21 14:52 Cavallino
- 04.03.21 15:35 J.F.
- 04.03.21 16:47 Cavallino
- 04.03.21 17:23 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=