    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 22 Dec 2015 13:37:48 -0800 (PST)
    Subject: Re: o co tu chodzi -rodzaj śrubek
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 22:25:39 UTC+1 użytkownik WM napisał:

    > Byle jaka wiertarka Celmy z przystawkami posiadała wyłącznik termiczny.
    > Dlaczego ta tokarka takiego wyłącznika nie posiada, tego nie rozumiem.

    Po prostu, to była tandeta. A Anglii też robią tandetę, może nawet po przeciwnej
    stronie ulicy tam gdzie stoi Rolls Royce. Tyle że w UK w psychologii społecznej jest
    bardzo silny skrypt zakładający samodzielne myślenie. Rząd oczekuje myślenia od
    obywateli, firmy od klientów itd. Oczywiście, jak wszędzie na świecie, to zanika, ale
    wciąż jest silniejsze niż na przykład w Polsce. No więc nie spodziewaj się że jak
    kupujesz tnadetę, to Anglik będzie na niej pisał 'uwaga tandeta, nie patrzeć za
    długo, bo się połamie od samego patrzenia'. Sam masz to wiedzieć. Ja kupiłem tani
    piec do ceramiki za 300 funtów, a że byłem wtedy amatorem, to nie miałem wyczucia co
    z niego mogę wyciągnąć. Tyle że cena mówiła sama za siebie: to jest zabawka.
    Zadzwoniłem, wypytałem czego mogę się po nim spodziewać w sensie trwałości,
    powtrzalności parametrów itd, no i właściwie otrzymałem potwierdzenie swoich obaw.
    Ale bynajmniej ten piec nie był oklejony ostrzeżeniami. Instrucja też wyjątkowo
    lakoniczna. Anglicy tacy są.