    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Date: Thu, 6 Jan 2011 10:29:58 +0100

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:ig2grn$60a$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "Kuba (aka cita)"

    > Właśnie dlatego się nie rozumiemy, ponieważ mylisz się w kwestii tego co
    > robi człowiek w chwili zagrożenia - wali z całej siły w hamulec i nie
    > puszcza do samego końca i nie musi się do tego przyzwyczajać - to jest
    > ODRUCH, własnie dlatego wymyslili ABS, ponieważ niewielu umie ten odruch
    > zwalczyć i hamować pulsacyjnie - i po raz kolejny powtórzę - wprowadzają
    > asystenta, ponieważ działający ABS wywalająć do góry pedał hamulca
    > straszy kierowcę, innego powodu nie ma, ciśnienie w układzie jest aż nadto
> [...]

    to Ty nie dopuszczasz do siebie jednego istotnego faktu: kiedy zaskakuje Cie
    sytuacja na drodze walisz w heble, ale wcale nie z całych sił. Generalnie
    ludzie hamują gwałtownie i mocno, ale to nie znaczy, ze tak mocno jak można.
    Do tego dochodzi efekt, o którym piszesz czyli wystraszenia sie drgania
    pedału hamulca. Sęk w tym, ze asystem hamowania nie będzie hamował, jesli
    kierowca sie wystraszy i odpuści pedał. To tak nie działa. Jesli kierowca
    zmniejszy siłe hamowania asystent zrobi to samo, dlatego to ie panaceum na
    to zjawisko.

    W pojeździe z ABSem chodzi wlasnie o wcisnięcie hamulca na maksa z całych
    sił, a zwykle to jest tylko tyle zeby zablokować koła i nikt już nie
    analizuje czy wcisnął pedał na maksa, czy tylko mocno - bo skoro ABS już
    działa, to co jeszcze moze zrobic i tu własnie wkracza asystent, bo zrobić
    jeszcze mozna wciskająć pedał mocniej.
    Cały myk z asystentem jest taki ze to prawie nic innego niż zwiększenie siły
    działania wspomagania, z tą róznicą, ze jesli wspomaganie byloby takie
    agresywne w całym zakresie to dozowalność siły hamowania bylaby kiepska,
    dlatego siłą ta zwiększana jest tylko jesli zostaną spełnione pewne warunki.

    Dalej powtarzam, ze siła na pedale jest potrzebna do tego, zeby ABS miał
    mozliwie wysokie cisnienie, bez związku z tym czy kierowca jest Pudzianem,
    czy Puszkiem Okruszkiem oraz żeby na skuteczność hamowania nie miało wpływu
    to, czy kogoś boli noga, boi sie drgającego pedału hamulca czy też po prostu
    wystraszy sie na tyle, ze zapomni docisnąć pedał do konca.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl