eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowe, obowiazakowe wyposazenie autRe: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
  • Data: 2011-01-06 18:26:42
    Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <
    >
    > to poczytaj o ABSsie i o tym po co on powstał.

    Eh Kuba - ja piszę dlaczego powstał, a ty mi udowadniasz co umozliwia
    >
    > Prawda jest taka, ze ABS umożliwia nic innego jak sterowanie
    > samochodem podczas gwałtownego hamowania.
    > Do niczego innego nie służy. Inną sprawą jest to, czy przeciętny
    > kierowca jest w stanie z tego skorzystać w sytuacji awaryjnej.
    > ABS nie skraca drogi hamowania, ABS nie ma powodować samego nie
    > blokowania kół - on w założeniu ma umożliwić sterowność. Houk.

    houk, tylko czy ja twierdziłem coś innego?

    >> no żeś teraz teorię wymyślił...pisałem już wczesniej dlaczego powstał
    >> asystent i powstał niestety w wyniku działania ABS - zauważ, że
    >> asystent nie powstanie w autach gdzie będzie wyeliminowane działanie
    >> ABS na pedał hamulca, bo i po co on miałby tam być nie wystarczy
    >> mocniejsze wspomaganie?
    >
    > Już wyżej napisałem - mocniejsze wspomaganie nie wystarczy, bo
    > zniweluje dozowalność siły hamowania.
    > Asystent róznic sie od silniejszego wspomagania tym, ze działa tylko w
    > określonej sytuacji i umozliwia łagodne hamowanie z dozowalną siłą i
    > awaryjne hamowanie z maksymalną siłą.

    wszysto rozumiem, poprostu musze się kiedyś przejechać autem z tym
    wynalazkiem, chętnie po śniegu i poobserwować skutki

    > Prosze Cie, zebyś w tej dyskusji dostrzegł jedna istotną rzecz, którą
    > skrzętnie omijasz ciągle.
    > Cisnienie w ukłądzie hamulcowym potrzebne do zablokowania kół da sie
    > wytworzyć stosunkowo niewielką siłą na pedale hamulca. Wtedy koła już
    > mogą sie blokować i ABS działa.
    > Sęk w tym, zeby ABS działał skutczniej to cisnienie musi być
    > zdecydowanie większe i tu wkracza asystent, bo przeciętny kierwca
    > wcisnie hamulec mocno na tyle, zeby koła zablokować, ale nie na tyle
    > ile wymagałby tego ABS do możliwie najsprawniejszego działania.
    > Poza tym, jak już tez pisałem, dostrzeż prosze różnice między siłą w
    > nodze Pudzianowskiego oraz Maji Popielarskiej - a takie róznice
    > również wyeliminuje asystent.

    te różnice już dawno wyeliminowało wspomaganie układu i nawet babci
    wystarczy sił, żeby ABS warczał aż miło

    > Ile razy mozna powtarzać zanim doczytasz, ze siła potrzebna do
    > zablokowania kół jest niewystarczająca do możliwie najsprawniejszego
    > działania ABSu (bez względu na rodzaj nawierzchni)

    nie będę się upierał, przyjmuję Twoje wyjaśnienia do wiadomości, choć
    jeszcze wątpliwości pozostały.

    Serdecznie pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: