-
Data: 2011-01-06 18:26:42
Temat: Re: nowe, obowiazakowe wyposazenie aut
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <
>
> to poczytaj o ABSsie i o tym po co on powstał.
Eh Kuba - ja piszę dlaczego powstał, a ty mi udowadniasz co umozliwia
>
> Prawda jest taka, ze ABS umożliwia nic innego jak sterowanie
> samochodem podczas gwałtownego hamowania.
> Do niczego innego nie służy. Inną sprawą jest to, czy przeciętny
> kierowca jest w stanie z tego skorzystać w sytuacji awaryjnej.
> ABS nie skraca drogi hamowania, ABS nie ma powodować samego nie
> blokowania kół - on w założeniu ma umożliwić sterowność. Houk.
houk, tylko czy ja twierdziłem coś innego?
>> no żeś teraz teorię wymyślił...pisałem już wczesniej dlaczego powstał
>> asystent i powstał niestety w wyniku działania ABS - zauważ, że
>> asystent nie powstanie w autach gdzie będzie wyeliminowane działanie
>> ABS na pedał hamulca, bo i po co on miałby tam być nie wystarczy
>> mocniejsze wspomaganie?
>
> Już wyżej napisałem - mocniejsze wspomaganie nie wystarczy, bo
> zniweluje dozowalność siły hamowania.
> Asystent róznic sie od silniejszego wspomagania tym, ze działa tylko w
> określonej sytuacji i umozliwia łagodne hamowanie z dozowalną siłą i
> awaryjne hamowanie z maksymalną siłą.
wszysto rozumiem, poprostu musze się kiedyś przejechać autem z tym
wynalazkiem, chętnie po śniegu i poobserwować skutki
> Prosze Cie, zebyś w tej dyskusji dostrzegł jedna istotną rzecz, którą
> skrzętnie omijasz ciągle.
> Cisnienie w ukłądzie hamulcowym potrzebne do zablokowania kół da sie
> wytworzyć stosunkowo niewielką siłą na pedale hamulca. Wtedy koła już
> mogą sie blokować i ABS działa.
> Sęk w tym, zeby ABS działał skutczniej to cisnienie musi być
> zdecydowanie większe i tu wkracza asystent, bo przeciętny kierwca
> wcisnie hamulec mocno na tyle, zeby koła zablokować, ale nie na tyle
> ile wymagałby tego ABS do możliwie najsprawniejszego działania.
> Poza tym, jak już tez pisałem, dostrzeż prosze różnice między siłą w
> nodze Pudzianowskiego oraz Maji Popielarskiej - a takie róznice
> również wyeliminuje asystent.
te różnice już dawno wyeliminowało wspomaganie układu i nawet babci
wystarczy sił, żeby ABS warczał aż miło
> Ile razy mozna powtarzać zanim doczytasz, ze siła potrzebna do
> zablokowania kół jest niewystarczająca do możliwie najsprawniejszego
> działania ABSu (bez względu na rodzaj nawierzchni)
nie będę się upierał, przyjmuję Twoje wyjaśnienia do wiadomości, choć
jeszcze wątpliwości pozostały.
Serdecznie pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 06.01.11 21:49 Lew2
- 06.01.11 22:12 Adam Płaszczyca
- 06.01.11 22:29 Lew2
- 07.01.11 01:45 Gotfryd Smolik news
- 07.01.11 15:00 MiKhau
- 07.01.11 19:28 Adam Płaszczyca
- 07.01.11 11:50 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka
- 2024-10-07 Nowy akt zasadniczy
- 2024-10-07 KIA nas dyma
- 2024-10-07 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-10-07 Warszawa => Sales Development Representative (z j. niemieckim) <=