  • Data: 2012-11-23 21:15:12
    Temat: Re: nowa alfa A99
    Od: trolling tone <a...@a...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-23 13:11, Marek pisze:

    > No to jest właśnie S/N, o którym wspominałem. Na chłopski rozum, to
    > operacja j/w powinna tać podobny lub lepszy efekt do dużego piksela.
    > Tyle tylko, że musisz kilka kliknięć myszką wykonać zamiast zlecić to
    > elektronice aparatu.

    Tak obrazowo - wyobraź sobie piksel, który przy 16 fotonach osiąga
    sygnał maksymalny, czyli dalsze fotony nie powodują przyrostu sygnału.
    Teraz zamiast tego masz 4 piksele o "pojemności" 4 fotony każdy i
    sczytujesz sumę sygnałów. W momencie, w którym jeden z tych pikseli
    złapie 4 fotony, każdy następny foton z prawdopodobieństwem 25 %
    nie spowoduje przyrostu sygnału całej czwórki, bo padnie na ten
    właśnie "wysycony" piksel. Prawdopodobieństwo takich nierejestrowanych
    fotonów rośnie wraz z następnymi pikselami z sygnałem maksymalnym.
    Taki piksel kombinowany z 4 będzie tak samo responsywny jak jeden duży
    tylko w przypadku bardzo fartownego rozkładu fotonów chwytanych przez
    poszczególne małe piksele.