    From: WildS <f...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nocne Polakow podroze
    Date: Sun, 9 Jun 2013 21:37:45 +0200 (CEST)

    On 2013-06-09, Andrzej Lawa <a...@l...com> wrote:
    > Takie są przepisy. Najgorsze są mendy, które swoje kompleksy muszą
    > leczyć zapieprzaniem z nadmierną prędkością.

    Zwłaszcza nocą na pustej drodze. Tu na grupie to pełno hipokrytow,
    którym gdy argumentów brakuje to trzymają się sztywno przepisów.

    Ja święty nie jestem. Zwykle 90 po wioskach nie jadę ale z 70 spokojnie.
    Na tyle, żeby bez hamulców samym silnikowym łagodnie dohamować i w razie
    radaru wytracic te 20-25. Czasami nocą człowiek tnie na odcięciu znaną
    sobie dobrze drogą. Wie gdzie są radary, gdzie są skrzyżowania gdzie
    może być niezauwazony przez coś wyjeżdzającego z boku i tam hamuje.
    Hamowanie na prostej drodze tylko dlatego, że ktoś postawił teren
    zabudowany i nieaktywny radar kilometr przed wioską jest bez sensu.

    Za to osobówki różnie. Nieraz się trafi jakiś specjalista co ciągnie te
    95 i nagle po hamulcach da ostro bo teren zabudowany. Radary też, z
    kilkoma wyjątkami w całej PL tylko żółte załadowane a ludzie nadal przed
    szarymi zwalniają (nie mówię tu o stosowaniu się do przepisów a o
    zwalnianiu wylacznie przed samym radarem).

    Ogólnie nocą na prostej przez wioski to ciężarówki akurat zwykle
    najmniej przekraczają prędkość ze wszystkich aut, nawet jeśli jadą 90 ;)

    Zresztą. Podobna droga w PL i podobna w UK. Obie średnio wąskie jak
    typowa polska krajówka i średnio gładkie. Obie w miare proste i
    przebiegające przez wioski. Na jednej 50 km/h, na drugiej 50mph przez
    wioskę. Tam każdy zwalnia do mniej więcej tych 50 mph i nie powoduje to
    jakiegoś wielkiego problemu nawet dla tych okropnych ciężarówek
    sapiących ci na dupie. W PL za to jest jojo z prędkością i nerwówka.

    --
    WildS