eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa[nieco OT] Fotoradary budzą emocje - kierowcy kwestionują prawdziwość fotografiiRe: [nieco OT] Fotoradary budzą emocje - kierowcy kwestionują prawdziwość fotografii
  • Data: 2009-05-24 08:59:29
    Temat: Re: [nieco OT] Fotoradary budzą emocje - kierowcy kwestionują prawdziwość fotografii
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 May 2009 23:11:52 +0200, badworm wrote:
    >Zenon Hinca, zastępca komendanta Straży Miejskiej przyznaje, że sprawa
    >budzi emocje, niektórzy nawet odmawiali przyjęcia mandatu.
    >
    >Obecnie wszystkie zdjęcia z naszego fotoradaru wyglądają tak, jakby
    >tablica rejestracyjna leżała na ulicy. Do zastosowania takiej techniki
    >zmusiła nas "pomysłowość" niektórych kierujących, którzy tablice
    >smarowali różnymi preparatami. Przy zrobieniu zdjęcia przez fotoradar
    >powstawała poświata odbicia i numery rejestracyjne były nieczytelne.

    >Cosik mi się wydaje, że (niedo)rzecznik mija się z prawdą - jakie to ma
> [...]

    Rzecznik mija sie z prawda [moze jakis zbiorowy pozew o pomowienie] w
    innym punkcie - przy zdjeciach z lampa swiatlo odbite przez tablice z
    odblaskowej folii jest kierowane w kierunku FR i przeswietla matryce.
    Jest tylko biala plama .

    Wiec stosuja specjalny filtr [Seidela], ktory niewielki procent
    swiatla kieruje pod innym katem. POdobnie jak lusterko wsteczne.
    Mamy wiec dwie fotki w jednej - samochodu i nieco przesunietego
    samochodu znacznie oslabionego. Na tym drugim tablica jest czytelna.

    J.