  • Data: 2014-05-17 00:05:36
    Temat: Re: monitor do pracy po ciemku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Trochę OT:

    On Thu, 15 May 2014, Marek wrote:

    > http://www.sim2.com/HDR/hdrdisplay/hdr47e_s_4k

    Hm... w cywilizowanych warunkach podaje się całkowity strumień
    w lumenach, tak po prostu, ew. w lumenach na metr kwadratowy powierzchni
    świecącej, zamiast epatować kandelami.
    Zakładać tę 1/600 000 m^2 i szacować z pierwszego przybliżenia? :>
    Czy ktoś od ręki zapoda (zakładając jaką taką równomierność świecenia
    w kąt przestrzenny) ile to lumenów wyjdzie z tych 4000cd/m^2?

    > Choć i tu mam zastrzeżenia bo raczej tu chodzi o dynamikę (którą zwykle
    > w pracy biurowej tłumimy) a nie gamut.

    Chodzi, bo choć byle monitor zostawia papier sporo w tyle, to do
    odwzorowania naturalnych warunków ciągle daleko.
    I tak właśnie - to na monitorze da się oglądać co bardziej kontrastowe
    zdjęcia, nie na papierze.
    A do TEGO celu, owszem, brakuje powrotu do starych LCD z 1000 lumenów
    na metr kwadratowy :>
    Co ciekawsze, za każdym razem napotykałem na opór mocno przekonanych,
    że monitor MUSI dawać obraz "białej kartki". Tak jakby aparatem
    nigdy nie robiło się zdjęć z źródłami swiatła w kadrze.

    pzdr, Gotfryd