  • Data: 2014-05-17 15:42:33
    Temat: Re: monitor do pracy po ciemku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 May 2014, Marek wrote:

    > I tu ciąg dalszy.
    > Poniekąd rozumiem Microsoft (bo chyba to oni wyskoczyli z pomysłem białej kartki).
    > Oni nie widzą świata spoza ram Worda i wydruków.

    Otóż to.

    > Chciałoby się mieć możliwość zobaczenia sceny taką jaka w rzeczywistości
    > była robiąc zdjęcie czy jaką mamy w głowie renderując.
    > W tym momencie kolor biały powinien być gdzieś pewnie w 18% dynamiki monitora
    > po to aby móc jakoś wyświetlić blask.
    > W tym też momencie otrzymujemy barierę w postaci powszechnie przyjętej
    > definicji białego koloru

    To "powszechnie" oznacza "przez Microsoft"? :>

    Wyważanie otwartych drzwi nie jest potrzebne - te DCE w "profi" systemach
    (nie, nie graficznych, systemach operacyjnych ogólnego zastosowania)
    miały właśnie kolor bazowy w okolicach tych 18%.

    > Po drugie mamy za mało bitów na kolor

    Ale tu sytuacja nie różni się wiele od stanu, kiedy to karty graficzne
    z wielkim hukiem zaczęły umożliwiać dawanie więcej niż 1 bitu na kolor :>

    Już objaśniam: jestem pewien, że był to Corel, prawie na pewno Corel 3.
    "Umiał" (sam z siebie, bez wsparcia systemu i driverów) "porozkładać"
    dightering tak, żeby wyglądało to całkiem znośnie.

    I nie bez powodu rzuciłem tematem z monitorem o plamce 0,13mm :>,
    właśnie taki sprzęt *daje* taką możliwość, przy zakładaniu oglądania
    z ponad pół metra.

    > A nawet jeśli się znajdzie kiedyś karta i monitor więcej bitowe, to co z tego
    > skoro aplikacje oprogramowane są tak a nie inaczej

    O toto.
    Wystarczy aby TYLKO aplikacje graficzne umiały sobie z tym radzić.

    > i biały zawsze będzie 0xFF.... niezależnie od ilości bitów.

    Kiedy to jest wyłącznie konwencja :> i to wcale nie "wszędzie".

    > Nawet gdyby jakiś cud się stał i weszłyby w życie monitory
    > i karty 16-bitowe, to do pracy w Wordzie potrzebowałbyś ciemne gogle

    Niekoniecznie.
    Wystarczy żeby "bazowy" system miał rozsądnie ustawione parametry
    a emulator wirtualnej karty komputera wirtualnego z Wordem umiał
    przeskalować jasność o parę bitów w dół.
    Wiadomo że na przerobienie Worda nie ma co liczyć, więc trzeba mu
    "przeskalować" cały system :>

    > Nie wiadomo jak wybrnąć z tego konfliktu.

    Poczekać, aż większa liczba ludzi dojdzie do wniosku, że sławne
    "640kB każdemu wystarczy" nie było wcale jedyną wdrożoną przez MS
    głupotą.

    pzdr, Gotfryd