  • Data: 2014-05-17 23:19:21
    Temat: Re: monitor do pracy po ciemku
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To "powszechnie" oznacza "przez Microsoft"? :>

    Swoją drogą ciekawe pytanie. Kto wymyślił, że biel kartki to ma być 100%
    jasności?

    > Wyważanie otwartych drzwi nie jest potrzebne - te DCE w "profi" systemach
    > (nie, nie graficznych, systemach operacyjnych ogólnego zastosowania)
    > miały właśnie kolor bazowy w okolicach tych 18%.

    Łoł! Nie sądziłem, że ktoś już robił takie przymiarki... Szkoda, że to
    się nie upowszechniło.

    > Ale tu sytuacja nie różni się wiele od stanu, kiedy to karty graficzne
    > z wielkim hukiem zaczęły umożliwiać dawanie więcej niż 1 bitu na kolor :>
    >
    > Już objaśniam: jestem pewien, że był to Corel, prawie na pewno Corel 3.
    > "Umiał" (sam z siebie, bez wsparcia systemu i driverów) "porozkładać"
    > dightering tak, żeby wyglądało to całkiem znośnie.

    Tzn masz na myśli "dithering"? Corel robił to na monitorze? Coś w
    rodzaju algorytmu Floyda-Steinberga jak w przypadku drukarek?

    > O toto.
    > Wystarczy aby TYLKO aplikacje graficzne umiały sobie z tym radzić.

    Ale to niesie za sobą spore problemy. Choćby miniaturki w folderach
    wyświetlanych systemowo będą wyglądały dziwacznie. I pewnie mnóstwo
    innych aspektów wynikłoby. Wydaje mi się, że jedyna droga rozwiązania
    problemu to rozwiązanie kompleksowe - systemowe. Nie wiem... jasność
    procentowa kolorów zamiast w wartościach bezwzględnych? Wtedy uwalniamy
    się od bitowości i możemy skalować jasności, przesuwać i co tam się chce
    dla poszczególnych aplikacji. I nawet jeśli jakiś Word twierdzi, że 100%
    to biel, to w jakiś ustawieniach systemowy można by ustawić, że Word się
    myli i że jego 100% to de facto 18%.

    > Niekoniecznie.
    > Wystarczy żeby "bazowy" system miał rozsądnie ustawione parametry
    > a emulator wirtualnej karty komputera wirtualnego z Wordem umiał
    > przeskalować jasność o parę bitów w dół.
    > Wiadomo że na przerobienie Worda nie ma co liczyć, więc trzeba mu
    > "przeskalować" cały system :>

    Ha, no to mamy podobną koncepcję :-) Trzeba patent wykupić :-D

    > Poczekać, aż większa liczba ludzi dojdzie do wniosku, że sławne
    > "640kB każdemu wystarczy" nie było wcale jedyną wdrożoną przez MS
    > głupotą.

    Faktycznie coś takiego było... już zapomniałem.

    Marek