  • Data: 2014-05-29 17:55:09
    Temat: Re: monitor do pracy po ciemku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 May 2014, Krzysztof Halasa wrote:

    > Zmienia o tyle, że nie występuje wtedy bit jaskrawości, po prostu są
    > 4 bity, które wskazują na odpowiedni kolor w palecie.

    No dobra, ale pole manipulacji i tak jest za małe, tymi
    16 kolorami nie da się "wprost" obsłużyć potrzebnej liczby
    różnokolorowych pikseli. 16 kolorów i koniec.
    Dithering sprawę polepsza dość istotnie.

    > Za 50 zł to nie wiem, ale za 100 zł - jasne. Tzn. nie wiem jak
    > z Windows, i nie wiem czy formaty mono/szare są wciąż wspierane.
    > Ale różne YUV są.

    Hm... przed zaatakowaniem pytaniem co potem z YUV zrobić, a ściślej
    gdzie go sobie wsadzić ;), z przezorności zajrzałem do menu monitorów
    przed nosem no i w jednym rzeczywiście mam "input color format" YPbPr
    do wyboru. Faktycznie jest to Y**, bo obraz nijak nie przypomina
    oryginału z RGB, thx za pokazanie palcem :)
    Przyznaję, że w ten deseń teza jakoby istniało oczywiste ograniczenie
    dla 8-bit jasności wydaje się co nieco nadwyrężona.

    > Zawsze może sobie zainstalować Linuksa, czy co mu tam pasuje.
    > W Linuksie, jak ktoś będzie potrzebował 36-bitowego koloru, i będzie
    > miał odpowiedni sprzęt, to sobie to w ciągu jednego dnia zaimplementuje.

    Prawda.
    Ale za pomocą digtheringu zaimplementuje sobie "wszędzie".

    > Możliwe, że to już jest zrobione, nie sprawdzałem, bo tak się składa,
    > że do grafiki używam w dalszym ciągu starego monitora CRT - nie chce się
    > zepsuć bestia :-)

    Nie zna ISO 9660, "zieloności bezołowiowej" i paru innych wynalazków
    prawnych :) Z ciekawości - na jakiej rozdzielczości pracujesz?
    (bo domniemuję, że jest to raczej duży monitor).

    pzdr, Gotfryd