  • Data: 2014-05-14 20:24:42
    Temat: Re: monitor do pracy po ciemku
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <p...@s...com> writes:

    > Krzysiek, bierz jeszcze pod uwagę inne zjawisko, które nie pozwoli na
    > całkowite znikniecie efektu. Kolory są wartościami dyskretnymi a nie
    > ciągłymi. Tylko część kolorów z aRGB pokrywa się z sRGB. Więc
    > konwertując sRGB do aRGB mamy mniej sztuk kolorów w palecie do
    > obstawienia. No i w efekcie dwa nieznacznie różniące się kolory w sRGB
    > mogą otrzymać tą samą wartość w aRGB bo zabrakło wartości pomiędzy.

    No to napisałem przecież - to są zaokrąglenia, akurat do wspólnej
    wartości. Tyle że jeśli przekonwertujesz 8-bitowy sRGB do 16-bitowego
    aRGB, to tych wartości pośrednich będzie sporo, i dwa różne kolory sRGB
    dadzą dwa różne kolory (16-bitowe) aRGB.

    Jeśli to ma być "inne" zjawisko, to o jakim zjawisku ja pisałem?
    --
    Krzysztof Hałasa