-
Reply-To: "L501 aneryS" <s...@s...pl>
From: "L501 aneryS" <s...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <a...@4...com>
<4f2c4cd8$1@news.home.net.pl>
<0...@4...com>
<4f2d83f6$1@news.home.net.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
Subject: Re: ladowanie akumulatora zima
Date: Sun, 5 Feb 2012 00:12:23 +0100
Lines: 48
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
NNTP-Posting-Host: 87.206.222.155
Message-ID: <4f2dbdca$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1328397770 87.206.222.155 (5 Feb 2012 00:22:50 +0100)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: valhalla.hot
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:625147
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnjiragp.smi.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> ...ale wczoraj musiałem zakręcić ze cztery razy -- widać woda w jakimś
> przewodzie paliwowym przymarzła, w nocy było -28°C. No i zdechł.
> Podłączyłem prostownik na 5 minut (słownie: pięć), i to wystrczyło,
> by rozrusznik zakręcił jak fryga. Nie podejrzewam, by mu ten prostownik
> wtłoczył dużo elektronów. Ale wystarczyło, że go trochę podgrzał, choć
> na pewno nie do +6°C. Nie było to działanie po próżnicy (a ja
> przewidywałem
> taką reakcję).
Nie moge wykluczyć, że przy ładowaniu nastąpiło lokalne podgrza ie
elektrolitu i płyt, co umozliwiło przyjęcie ładunku w ilości wystarczającej
do oddania go rozrusznikowi. Niestety, net jest wyjątkowo skąpy informacji
na ten temat. Może przegrzebię stare podręcznii do fizyki, może był tam
szczegół, który mi umknął? Gdyby to było tylko takie źródło, to by nie było
tematu. Ale widziałem to w więcej niż 2 niezależnych, stąd wziąłem to za
pewnik. Też zauważyłem, że zimą nabity aku dostaje mocy, ale rzeczywiście,
nie po minucie - minutowa jazda autem, nawet przy niezłych obrotach i
sprawnej prądnicy (auto jak mój nick), jeśli silnik zgasł, często skutkowała
ponowną koniecznością pchania. Po 5 minutach palił jak złoto.
Wiedząc, że Rw elektrolitu maleje ze wzrostem temperatury ośmielam się
wysunąć przypuszczenie, że mogłeś, podgrzewając elektrolit chocby odrobinę
(już pomijam, że coś tam mu weszło) spowodować, że straty na Rw znacząco
zmalały, co wraz z ładunkiem dostarczonym przełożyło się na sukces w
"odpalaniu".
Zimą biorąc aku do ładowania, jak był duży mróz, po ładowan iu, przed
zaniesieniem do auta, robiłem mu ciepłą kąpiel, tak do 20-30-40 (nie więcej,
miał być tylko ciepły, nie gorący), minus 20 a auto odpala 1 sekundę,no, jak
dłuzej stało, to 2-3 (pod warunkiem sprawnego gaźnika i zapłonu). Jeśli nie
było nocnego łat=dowania, na 2-3 minuty włączałem światła, długie,
chociażmmijania starczało. Oczywiście, wszelkie właściwości aku w związku z
minusowymi temperaturami uz=względniaem, obliczałem czas z zapasem, na ile
mi starczy prądu, sposób nigdy ie zawiódł, wystarczyło, by aku poprzedniego
dnia nie był rozładowany. Przy minus 20 maks kręce nia rozrusznikiem 5-10
sekund, za pierwszym, najdalej drugim razem, po światłach (ciut podgrzewało)
zawsze za pierwszym. Inne auta w tym czasie rzęziły, jęczały, kończąc padaką
totalną - nie odpalały. Z rzadka komuś się użyczyło prądu.
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
(Roman może nie odpowiadać - nie przeczytam, splonkowałem go pierwszy)
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.12 23:22 L501 aneryS
- 04.02.12 23:40 Eneuel Leszek Ciszewski
- 05.02.12 00:02 Jarosław Sokołowski
- 05.02.12 00:03 RoMan Mandziejewicz
- 05.02.12 00:05 RoMan Mandziejewicz
- 05.02.12 00:17 L501 aneryS
- 05.02.12 00:25 L501 aneryS
- 05.02.12 01:26 Eneuel Leszek Ciszewski
- 05.02.12 01:26 Eneuel Leszek Ciszewski
- 05.02.12 11:08 L501 aneryS
- 05.02.12 11:21 L501 aneryS
- 05.02.12 13:22 RoMan Mandziejewicz
- 05.02.12 14:49 Grzegorz Krukowski
- 05.02.12 15:05 L501 aneryS
- 05.02.12 16:51 Waldek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=