-
Data: 2012-02-05 00:25:25
Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnjirhof.u0r.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> Jest teoria, która głosi, że dobrze robi włączenie świateł na minutę przed
> zakręceniem. Światła wprawdzie trochę elektronów zabiorą, ale z drugiej
> strony płynący prąd podgrzeje akumulator i w efekcie zakręci lepiej. Ta
> teoria nie jest taka głupia.
A u mnie to praktyka. Mroźniejszymi zimami nawet 2-3 minuty świecenia -
kalkulacja była taka- długie brały 80W, przyjmijmy, że 7A. Przyjmijmy, że
pojemnośc na mrozie była 1/10 oryginału i wynosiła 4.5 zamiast 45Ah. Światła
mogłem więc świecić35-40 minut. Świeciłem do 3. Zostawało więc, powiedzmy,
dla okrągłego rachunku, 4Ah. Średni prąd rozrusznika t ok. 200A, co
pozwoliło go kręcić na pozostałej energii przez 4/200 =1/50 godziny, to
nieco ponad mi nutę. Przyjmijmy, że w takiej temperaturze połłowa na straty.
Było więc całe pół mi nuty na to, aby silnik spokojnie odpalił. Odpalał po
góóóóóra 15 sekundach (choć jak się zaniedbało pełne naładowa ie, to
następneg dnia był kłopot). Biorąc to pod uwagę, aku zostawiany na
nocmmusiałbyć nabity minimum 50%.
>
>> Zimą biorąc aku do ładowania, jak był duży mróz, po ładowan iu, przed
>> zaniesieniem do auta, robiłem mu ciepłą kąpiel, tak do 20-30-40 (nie
>> więcej,
>> miał być tylko ciepły, nie gorący), minus 20 a auto odpala 1 sekundę,
>
> Ja kiedyś wyjąłem, wstawiłem w michę z ciepłą wodą i zakręcił *bez*
> ładowania.
Hehe, ile razy się brało na noc bez ladowania - waśnie po to, aby ciepły
kwas miał mniejsze straty na Rw.
--
Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.12 01:26 Eneuel Leszek Ciszewski
- 05.02.12 01:26 Eneuel Leszek Ciszewski
- 05.02.12 11:08 L501 aneryS
- 05.02.12 11:21 L501 aneryS
- 05.02.12 13:22 RoMan Mandziejewicz
- 05.02.12 14:49 Grzegorz Krukowski
- 05.02.12 15:05 L501 aneryS
- 05.02.12 16:51 Waldek
- 06.02.12 00:34 kogutek
- 06.02.12 04:32 Eneuel Leszek Ciszewski
- 06.02.12 04:36 Eneuel Leszek Ciszewski
- 06.02.12 04:41 Eneuel Leszek Ciszewski
- 06.02.12 08:26 Ukaniu
- 06.02.12 08:59 J.F
- 06.02.12 10:26 L501 aneryS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo