  • Data: 2012-02-04 23:40:13
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "L501 aneryS" 4f2dbdca$...@n...home.net.pl

    > Próżni(c)a, to raczej wysysa :)

    Nie znasz się. Wtłacza w próżnię... Ponoć niejeden
    polityk tak czyni -- wtłacza jakiś naród w próżnię. ;)

    > Rzecz jasna.

    Bo po nagrzaniu mogą być przeładowane?

    > Mnie tak na fizyce, ale i w innych źródlach też spotykałem. Może dziś rzeczywiście,
    jakaś zmia na w technologii, dodatki do kwasu,
    > konstrukcja płyt, skład masy czynnej... że dziś taakie ogranicze nie nie ma
    miejsca, a kiedyś było. Wykorzystam okazję - Do
    > "świętojebliwych" - wystarczyło mi to normalnie powiedzieć.

    Ja jeździłem w te mrozy (poniżej 20) na krótkich odcinkach (średnia
    może nawet półtora kilometra nie miała) i jakoś bez rewelacji.

    > Spotkałem się nawet z groźbą, że jak zamarznie, to pęc może...

    Bo woda istotnie rozsadza, ale czy elektrolit tak samo lub podobnie?

    > Musiałbym poznać jak to lokalnie wygląda, może tworzą się obsary, które szybko
    przyjmą jakąś część ładunku, a reszta, jak się sama
    > rozgrzeje... nie mam z kim tego przegadać, znajomy fizyk niestety juz nie żyje...

    O 30°C ma się rozgrzać? :) Dwa lata temu wyjechałem poza Białystok.
    Łącznie przejechałem około 250 km, co najmniej 6 razy uruchamiałem
    silnik, tempriczer spadł do -25°C, światła świeciły przez kilka godzin,
    szyba grzała, radio grało... Raczej ładowanie było. :)

    Tej zimy tak daleko ;) nie jechałem, ale przed laty zimą jeździęłm
    długo i krótko (częste starty) i jakoś rewelacji (tych, o których
    piszesz) nigdy nie było.

    > Może pierwszy etap to podgrza nie kwasu by aku był w sta nie przyjmować ładunek, a
    druga, to przyjmowanie ładunku? Kurde, nie mam
    > z kim tego na spokojnie rzegadać... Ale dziękuję tym, co się nie rzucali jak wesz
    na kołnierzu, jak R.M., zaskoczyło mnie to
    > nieco, zainspirowaliście mnie do zgłębienia tematu, musz,e dojść, czy i co
    przegapiłem... Jak tylko mi się palce zagoją (od ran są
    > literówki), to pohulam po necie, mooże coś znajdę :)

    Zabawne -- ja bym musiał przestać pisać... ;)
    Ja nawet z otwartą ranką (niemal kością na zewnątrz) zmywałem talerze
    w wodzie z Ludwikiem. Nie raz, nie dwa, nie tydzień, ale miesiącami... :)

    Golenie (teraz właśnie) i pisanie, czy czyszczenie zębów nitką
    połączone z pisaniem -- to u mnie codzienność. :) Piszę dwiema
    rękami patrząc na klawiaturę i bez takiegoż patrzenia, piszę
    tak tylko prawą (teraz -- lewą golę się) lub tylko lewą...

    W czasie, gdy mam obie ręce zajęte -- mogę czytać to co
    napisałem ja lub to, co napisali inni... :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'