  • Data: 2012-02-05 00:02:23
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    L501 aneryS napisał:

> [...]
    > do oddania go rozrusznikowi. Niestety, net jest wyjątkowo skąpy informacji
    > na ten temat. Może przegrzebię stare podręcznii do fizyki, może był tam
    > szczegół, który mi umknął? Gdyby to było tylko takie źródło, to by nie było
    > tematu. Ale widziałem to w więcej niż 2 niezależnych, stąd wziąłem to za
    > pewnik. Też zauważyłem, że zimą nabity aku dostaje mocy, ale rzeczywiście,
    > nie po minucie - minutowa jazda autem, nawet przy niezłych obrotach i
    > sprawnej prądnicy (auto jak mój nick), jeśli silnik zgasł, często skutkowała
    > ponowną koniecznością pchania. Po 5 minutach palił jak złoto.

    Jest teoria, która głosi, że dobrze robi włączenie świateł na minutę przed
    zakręceniem. Światła wprawdzie trochę elektronów zabiorą, ale z drugiej
    strony płynący prąd podgrzeje akumulator i w efekcie zakręci lepiej. Ta
    teoria nie jest taka głupia.

    > Zimą biorąc aku do ładowania, jak był duży mróz, po ładowan iu, przed
    > zaniesieniem do auta, robiłem mu ciepłą kąpiel, tak do 20-30-40 (nie więcej,
    > miał być tylko ciepły, nie gorący), minus 20 a auto odpala 1 sekundę,

    Ja kiedyś wyjąłem, wstawiłem w michę z ciepłą wodą i zakręcił *bez*
    ładowania.

    --
    Jarek