-
Data: 2012-02-05 00:02:23
Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]L501 aneryS napisał:
>> ...ale wczoraj musiałem zakręcić ze cztery razy -- widać woda w jakimś
>> przewodzie paliwowym przymarzła, w nocy było -28°C. No i zdechł.
>> Podłączyłem prostownik na 5 minut (słownie: pięć), i to wystrczyło,
>> by rozrusznik zakręcił jak fryga. Nie podejrzewam, by mu ten prostownik
>> wtłoczył dużo elektronów. Ale wystarczyło, że go trochę podgrzał, choć
>> na pewno nie do +6°C. Nie było to działanie po próżnicy (a ja
>> przewidywałem
>> taką reakcję).
>
> Nie moge wykluczyć, że przy ładowaniu nastąpiło lokalne podgrza ie
> elektrolitu i płyt, co umozliwiło przyjęcie ładunku w ilości wystarczającej
> do oddania go rozrusznikowi. Niestety, net jest wyjątkowo skąpy informacji
> na ten temat. Może przegrzebię stare podręcznii do fizyki, może był tam
> szczegół, który mi umknął? Gdyby to było tylko takie źródło, to by nie było
> tematu. Ale widziałem to w więcej niż 2 niezależnych, stąd wziąłem to za
> pewnik. Też zauważyłem, że zimą nabity aku dostaje mocy, ale rzeczywiście,
> nie po minucie - minutowa jazda autem, nawet przy niezłych obrotach i
> sprawnej prądnicy (auto jak mój nick), jeśli silnik zgasł, często skutkowała
> ponowną koniecznością pchania. Po 5 minutach palił jak złoto.
Jest teoria, która głosi, że dobrze robi włączenie świateł na minutę przed
zakręceniem. Światła wprawdzie trochę elektronów zabiorą, ale z drugiej
strony płynący prąd podgrzeje akumulator i w efekcie zakręci lepiej. Ta
teoria nie jest taka głupia.
> Zimą biorąc aku do ładowania, jak był duży mróz, po ładowan iu, przed
> zaniesieniem do auta, robiłem mu ciepłą kąpiel, tak do 20-30-40 (nie więcej,
> miał być tylko ciepły, nie gorący), minus 20 a auto odpala 1 sekundę,
Ja kiedyś wyjąłem, wstawiłem w michę z ciepłą wodą i zakręcił *bez*
ładowania.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.12 00:03 RoMan Mandziejewicz
- 05.02.12 00:05 RoMan Mandziejewicz
- 05.02.12 00:17 L501 aneryS
- 05.02.12 00:25 L501 aneryS
- 05.02.12 01:26 Eneuel Leszek Ciszewski
- 05.02.12 01:26 Eneuel Leszek Ciszewski
- 05.02.12 11:08 L501 aneryS
- 05.02.12 11:21 L501 aneryS
- 05.02.12 13:22 RoMan Mandziejewicz
- 05.02.12 14:49 Grzegorz Krukowski
- 05.02.12 15:05 L501 aneryS
- 05.02.12 16:51 Waldek
- 06.02.12 00:34 kogutek
- 06.02.12 04:32 Eneuel Leszek Ciszewski
- 06.02.12 04:36 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty