  • Data: 2010-05-28 12:29:00
    Temat: Re: kupno używanej lustrzanki - jak podejść do tematu?
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 5/28/2010 1:34 PM, Anonymouse pisze:

    > No i odezwał się człowiek z wielką wiedzą ... jak nie wierzysz to zrób
    > sobie test praktyczny -> mała GO lustrzanki nie zniknie ani nie
    > zostanie umniejszona na formacie 10x15, będzie ona dokładnie taka sama
    > jak na formacie 20x30 czy 40x60 ... specjalisto.

    Oooo, powiedziałeś coś z czym można dyskutować? Zadziwiające ;-)

    Zgodzisz się chyba, że rozdzielczość drukarki/naświetlarki ma pewien
    wpływ na oddanie szczegółów zdjęcia? W dodatku rozmiar zdjęcia {w
    pikselach} zwykle nie przelicza się w jednostkach całkowitych na rozmiar
    druku na czym cierpią głównie drobne szczegóły na _małych_ wydrukach.
    Z drugiej strony człowiek postrzega jako "ostre" szczegóły o określonej
    wielkości. Powiększenie obrazu czterokrotnie {z 10x15 do 40x60}
    powoduje, że szczegół który na mniejszym zdjęciu uważaliśmy za "ostry"
    na większym jest już widziany jako leżący poza GO.

    Tak, wiem, znam teorię która mówi że zdjęcie określonego formatu należy
    oglądać ze ściśle określonej odległości, ale się z nią nie zgadzam i
    chciałbym zarówno zdjęcie 10x15 jak i 40x60 oglądać z odległości takiej
    samej :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt