  • 91. Data: 2009-02-05 14:13:23
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > :>
    > Jak pacynka, no jak pacynka normalnie!
    > Tylko kto pociąga za sznurki?

    A Ty ciągle nie potrafisz przytoczyć argumentu lub uczciwie się przyznać
    że nie masz racji tylko obrażać, zmieniać temat i wycinać?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 92. Data: 2009-02-05 14:18:21
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Paweł W. pisze:

    > O_o a jednak? Nigdy nie wczytywałem się w specyfikację EVILa. Chyba
    > trzeba to zrobić, bo wygląda to na bardzo ciekawe rozwiązanie.

    Podobno trochę "tęczuje", coś jak projektory DLP z kołem barw - tym
    mocniej, im szybszy ruch w kadrze. Macierz pikseli filtruje
    naprzemiennie (180 Hz) rzutowane na nią światło czerwone, zielone i
    niebieskie. Innymi słowy, coś takiego jak subpiksel w tej konstrukcji
    nie występuje, a mieszanie barw składowych odbywa się w funkcji czasu, a
    nie na płaszczyźnie elementu wyświetlającego obraz.

  • 93. Data: 2009-02-05 14:23:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Nigdzie nie twierdziłem, że olkowi bliżej do 2/3 niż do APS-C w tym
    > temacie. Twierdzę jedynie, że kontrola jest bardziej ograniczona niż w
    > cropie.

    To prawda, ale równie dobrze może tu wyskoczyć jakiś wielbiciel LF i
    stwierdzić, że te lustrzanki FF to do dupy, bo nie ma kontroli GO i nie
    można odpowiednio rozmyć tła (tam z kolei najjaśniejsze obiektywy jakie
    widziałem to f/6,3, więc też nie jest tak różowo i w LF raczej nie
    chodzi o uzyskanie mniejszej GO).

    Nie chce mi się dalej toczyć dyskusji w stylu - ale trochę bardziej
    rozmyte tło. To nie ma sensu. Jeden i drugi rozmywa w stopniu znacznym,
    pozwalającym na wyodrębnienie głównego motywu z tła. To czy trochę
    bardziej, czy trochę mniej, to sprawa drugorzędna. Ci, którzy chcą się
    bawić ekstremalnie małą GO, niech się przesiądą na tę Leicę S2 z matrycą
    pomiędzy FF a MF, albo od razu na MF (który i tak jest kropem w stosunku
    do kliszowego MF).
    EOT z mojej strony.
    Przykład, że tło jest tak samo rozmyte przy f/4 jak i przy f/5,6 podałem
    w innym poście.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 94. Data: 2009-02-05 14:24:23
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    j...@a...at pisze:
    > ??????
    > i wynika to wprost z jego założeń.
    > ??????

    Tak, z mniejszej matrycy niż w innych lustrzankach.

    > podejrzewam , ze nie bardzo rozumiesz co piszesz.
    > w olku KONTROLA GO jest praktycznie taka sama jak we wszystkich
    > aktualnych lusrztrzankach ( pominmy FF ).

    Przez kontrolę nad GO nie mam na myśli matówki jak to usiłujesz wrzucać,
    ale zakres kontroli nad GO.

    > kontrolujesz na matowce , a na matowkach tej wielkosci jak aps-c czy
    > 4/3 bez pomocy optycznych nie jestes w stanie kontrolowac wogole GO .
    > to tylko przyblizenie. wyjdz z wielkosci obrazu jaki widzisz na
    > matowce , rozdzielczosci oka 0,1 l/mm i przelicz sobie z jaka
    > dokladnoscia jestes w stanie KONTROLOWAC GO.

    Jeszcze raz Ci powtarzam - matówka nie ma tu nic do rzeczy. Nie
    rozmawiamy o sposobie kontroli tylko zakresie kontrolowanej wartości.

    > wrecz przeciwnie poniewaz panas G1 daje stosunkiowo duzy obraz na EV
    > i daje mozliwosc jego lokalnego powiekszenia ma on lepsza
    > mozliwosc KONTROLI GO niz wiekszosc DSLR -ow.

    Nie lepszy, a byćmoże wygodniejszy, ale to też kwestia gustu. Jednakże
    nie rozmawiamy o matówkach, pryzmatach ich powiększeniach itd, bo to
    dyskusja o czymś zupełnie innym. Rozmawiamy za to o tym jak na końcowym
    zdjęciu wygląda GO.

    Weź sobie linijkę i pobaw się w fotografowanie jej z kąta i oceniaj
    zdjęcia, a nie to jak Twój aparat daje wygodę w ustalaniu ostrości, bo
    to zupełnie inny temat.

    > Jesli masz na mysli zakres GO a nie kontrole ,

    Zakres kontroli, żeby być ścisłym.

    > to nie ma najmnjeszego
    > powodu aby uznac ze mniejsza GO jest lepsza od wiekszej GO.

    Znaczy nie ma powodów by uznać większy zakres kontroli lepszym od
    mniejszego? :)

    Załóżmy że masz dwa obiektywy - jeden ma f/4-f/22 a drugi ma f/2.8-f/45
    :) Pomijając każdy inny parametr który wolisz? :)

    > Zalezy od
    > potrzeb. Najczesciej tzn w wiekszosci zdjec np podrozniczych duza GO
    > bedzie korzystna. Od nadmiaru zakresu ostrosci zdjec sie nie wyrzuca ,
    > od niedomiaru musza trafic do kosza.

    Ależ nigdzie nie twierdzę, że mając szkło z f/1.4 nie wolno Ci
    jakkolwiek przymknąć go.
    Twierdzę że będą sytuację, że nawet tam chciałbyś otworzyć jeszcze
    szerzej. Dla jednych będzie tych sytuacji mniej, dla innych więcej :) W
    olku granica jest wyżej postawiona.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 95. Data: 2009-02-05 14:28:05
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Jak pacynka, no jak pacynka normalnie!

    Skończ Waść bo się ośmieszasz. Możesz twierdzić, że dla Ciebie nie ma
    różnicy w GO, ale twierdzenie, że jej nie ma ma tyle samo sensu co upieranie
    się, że Ziemia jest płaska, aż przykro to czytać na bądź co bądź technicznej
    grupie. A sprzęt to tylko sprzęt nie ma sensu robić z siebie idioty w
    obronie jego właściwości.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 96. Data: 2009-02-05 14:29:34
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ty dalej nie kumasz.

    Ty dalej się uczepiasz zdjęcia i usiłujesz forsować, że skoro dla
    konkretnego przypadku GO według Ciebie jest ok, to absolutnie nie trzeba
    więcej. Równie dobrze możesz szukać zdjęć robali i z tego wysnuwać
    wnioski, że skoro f/8 tam dało dobry efekt, to jaśniejsze szkła nie mają
    sensu.

    > Powiedz co jest nie tak z tym zdjęciem.

    W jakim co jest nie tak?
    Powiedzmy, że mam kaprys rozmyć jeszcze bardziej tło, jakkolwiek
    kiczowato tu akurat to wyjdzie.

    > Pisałeś że
    > na 4/3 możliwość kontroli rozmycia jest znacznie mniejsza, więc pokaż na
    > przykładzie tego zdjęcia.

    Analogicznie - pokaż na przykładzie zdjęcia 1mm robala na f/8, że f/1.4
    miałoby tam sens :)
    Czy Ty widzisz jak bezsensowny tok rozumowania forsujesz?

    > No przecież to takie proste. Nie ma tu mazi w
    > tle, więc możesz wskazać miejsca gdzie nieostrośc jest zbyt mała. Czy to
    > takie trudne oświecić maluczkich?

    Ironia Ci nie działa, bo masz głupie założenia, że po jednym zdjęciu
    wygeneralizujesz na wszystki inne zdjęcia świata.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 97. Data: 2009-02-05 14:33:37
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Winetoo wrote:

    > Skończ Waść bo się ośmieszasz. Możesz twierdzić, że dla Ciebie nie ma
    > różnicy w GO, ale twierdzenie, że jej nie ma

    Pokaż to stwierdzenie.

  • 98. Data: 2009-02-05 14:34:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > A Ty ciągle nie potrafisz przytoczyć argumentu

    http://www.flickr.com/photos/9720361@N03/2889872509
    http://www.flickr.com/photos/14697792@N05/3034484592
    http://www.flickr.com/photos/24241424@N06/2841956405

    Mam ci to przykleić na twarzy czy co?

  • 99. Data: 2009-02-05 14:36:31
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Fajnie, ale co jest nie tak w tym konkretnym zdjęciu?

    Dalej chcesz z jednego zdjęcia zrobić twierdzenia dla każdego innego
    zdjęcia świata? :)

    > Nie mów co można,
    > tylko co jest. Odnieś się do konkretnego przykładu który podałem. Gdzie
    > tu widać wady 4/3? Odpowiedz konkretnie.

    Konkretnie - ocena pojedynczego przypadku nie jest wyznacznikiem dla
    każdego innego. Byćmoże artysta chciał jeszcze mniejszej GO i napotkał
    na ograniczenia olympusa? byćmoże gdyby miał nawet f/0,00001 to i tak
    optymalne dla niego przy tym ujęciu by było f/2. Jak liczysz, że powiem,
    że ideałem by było f/1.4 tam to się mylisz. Powiem, że mając większy
    zakres do dyspozycji możesz z niego skorzystać lub nie, a sens tego jest
    tylko zależy od Twojego widzimisia.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 100. Data: 2009-02-05 14:36:57
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Ironia Ci nie działa, bo masz głupie założenia, że po jednym zdjęciu
    > wygeneralizujesz na wszystki inne zdjęcia świata.

    Pokazałem już cztery zdjęcia, a ty na żadnym z nich nie potrafisz wskazać
    widocznych ograniczeń 4/3. Nie interesuje mnie że "można więcej", ja chcę
    usłyszeć czemu nie wystarcza tyle ile jest. Na tym zdjęciu chyba najłatwiej
    wskazać wady 4/3, nie potrafisz tego zrobić? To po co w ogóle się produkujesz,
    skoro tych wad najwyraźniej nie widać na zdjęciach?