  • 81. Data: 2009-02-05 13:46:38
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    j...@a...at pisze:
    > MYLISZ sie
    > pare danych technicznych

    Wybacz, ale po przeczytaniu Twojego wywodu wychodzą zupełne brednie, ale
    do rzeczy.

    > ot chocby c400d
    > format 22,2*14,8 mm powiekszenie 0,81 daje obraz w celowniku
    > 17,98*11,99 mm
    > olek e 3
    > format 17,3*13 mm powiekszenie 1,15 daje obraz w celowniku 19,89
    > *14,95 mm
    > dla e30 masz obraz w celowniku tej wielkosci jak w 400 d

    Porównujesz aparaty zupełnie inne pod względem ceny i możliwości oraz z
    zupełnie innych półek i akurat canona, który ma cropa 1.6x. Wywód ten
    nie ma sensu.
    W E-3 zastosowano lupkę powiększającą, jedyne co to wbudowano ją w
    aparat - równie dobrze możesz takie coś założyć do innych aparatów i
    efekt będzie tu ten sam. Tam masz tylko to wbudowane bez możliwości
    odczepienia.
    Kolejna sprawa - to co widzisz na matówce, tym bardziej w amatorskim
    aparacie z mini matówką ma się różnie do zdjęcia. W wątku chodzi o
    końcowy efekt.

    > a teraz oszacujmy mozlliwosc kontroli GO na tych matowkach
    > mamy obraz o wielkosci ok 18 mm po dluzszym boku.
    > rozdzielczosc oka to 0,1 l/mm ozancza to ze rozmycie wielkosci do 0,1
    > mm bedzie na matowce odbierane jako ostre.
    > przy powiekszeniu do formatu monitora powiedzmy 30*20 cm dokonamy
    > powiekszenia liniowego ok 17 razy
    > oznaczy to ze rozmazanie rzedu 0,1 mm na matowce , ktore bedzie sie
    > wydawac jako ostre bedzie mialo juz na monitorze wielkosc 1,7 mm ! -
    > czyli sakramencka nieostrosc.

    Tyle się opisałeś i zupełnie bez sensu.
    Zrobię Ci na złość i powiem - szacuj tosamo dla A900 z matówką M, bo
    czemu nie - porównujesz zupełnie inne klasowo aparaty i ich matówki.
    Czemu nie porównasz akurat tak? Nie ma to tak samo sensu, ale jest "na
    Twoich zasadach".

    > i z taka dokladnoscia mozesze kontrolowac GO na wspolczesnych dslr
    > ( nie ff )

    Ty się zastanów nad tym jakie masz granice kontroli, a nie jakie masz
    możliwości tego podglądu. W dobie LV możesz powiększać sobie nawet do
    1:1 jakkolwiek niewygodne to by było. Tak czy inaczej nie było pisane tu
    o wygodzie pracy z matówką, ale o tym jak końcowe zdjęcie wygląda.

    > jesli mowisz , ze olkiem sie gorzej kontroluje GO to tak jak bys
    > powiedzial ze powiedzmy fiat punto jest gorszym samochodem formuly
    > pierwszej niz powiedzmy honda civic.

    Olek ma zawężone granice kontroli GO. Z góry też, bo musi być mocno
    upakowany i dyfrakcja pierwsza go gryzie.

    > Twoje twierdzenie jest nie tylko ze nie prawdziwe , ale pozbawione
    > sensu.

    Wybacz ale porównywanie które przedstawiłeś jest zupełnie odstrzelone od
    rzeczywistości, a tym samym dobrane tak, żeby wyszło Ci co sobie z góry
    założyłeś. Porównania najtańszego amatorskiego lustra canona z
    najdroższym olka to brednie. Tak czy siak nawet tym canonem zrobisz przy
    tym samym szkle i tej samej przysłonie bardziej rozmyte w GO zdjęcie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 82. Data: 2009-02-05 13:49:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Już Ci pisałem - różnica jest mniej więcej taka jak o działkę. Zrób
    > zdjęcie na jakiejś przysłonie i o działkę przymknięte. Czasem będzie bez
    > znaczenia, czasem będzie to różnica pomiędzy tym że widzisz śmieci w
    > tle, a nie widzisz ich.

    4 zdjęcia złączone w jeden pasek o wysokości 850px. Proszę oglądać w
    skali 1:1 przesuwając od lewej do prawej. Parametry ekspozycji w prawym
    dolnym rogu każdego zdjęcia.
    http://www.fafik.republika.pl/inne/go-test.jpg (ok.890KB, ostrzone na
    butelkę)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 83. Data: 2009-02-05 13:54:14
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Ale ty ciągle twierdzisz, że w 4/3 jest dużo gorsza kontrola nad GO
    > nawet względem APS-C, co nie jest prawdą.

    Jest prawdą -> polecam podany kalkulator DOF. Różnica jest tak o działkę.

    > To jest ten sam rząd
    > wielkości.

    Ta sama różnica co pomiędzy aps-c, a ff. Temu nigdzie nie przeczę.
    Tyle że dodatkowo jasnych szkiełk do olka mało i to już jest problemem.

    > To że ma większą GO to nie podlega dyskusji,

    Dlatego niektórzy zaczynają wymyślać, że po co tyle. Kwestia tego czy
    wykorzystasz czy nie to inny temat.

    > ale to, że się
    > nie da wyseparować głównego tematu z tła przy pomocy małej GO jest
    > NIEPRAWDĄ.

    Że co jest nieprawdą?
    Zrób zdjęcie na f/2 i na f/2.8. To na f/2 ma bardziej rozmyte tło. Taka
    jest różnica. Czasem sprawi to tyle, że w tym tle rozpoznasz lub nie
    śmietnik z wywalającymi się śmieciami. Tylko tyle.

    > Stopień separacji nie jest taki sam jak w APS-C, czy FF, ale
    > nadal bardzo duży i kompakty z matrycami nawet 2/3" się nie umywają.

    Czy gdzieś pisałem o kompaktach? tam rzecz jasna jest jeszcze mniej
    możliwości sterowania GO i to o wiele.

    > Pomyliło ci się. Ja nie oceniam wartości artystycznych, jeśli
    > dyskutujemy o technice.

    Ale starasz się pokazać, że różnicę możesz zaniedbać. Ja jak sobie
    pomyślę, że moje szkła z f/1.4 to f/2 lub f/2.8 jak porównać do pełnej,
    przy czym na tych przysłonach CA jest taka że muszę przymknąć jeszcze do
    f/2.8 lub f/4 to wybacz - dla mnie to bardzo duża różnica.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 84. Data: 2009-02-05 13:54:44
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 05 Feb 2009 13:36:08 +0000, "Paweł W."

    >A- Mój samochód pojedzie 200 km/h
    >B- To dupa, a nie samochód - mój pojedzie 215 km/h !
    >:P
    >C- Obaj macie do dupy samochody. Mój pojedzie 230 km/h
    >
    >Tak wygląda mniej więcej ta dyskusja o wyższości APS-C i FF w kwestii
    >kontroli GO nad 4/3
    Do tego Ninik lubi FF jak koń owies i jak się o tym tutaj pisze to on
    ma alfiki w oczach ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 85. Data: 2009-02-05 13:58:01
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Mam w dupie twój kalkulator.

    O widzę, że Ci nerwy puszają, ale argumentów brak. Przykro mi z tego
    powodu, ale po prostu się ośmieszasz. Skoro matematyka i fizyka dla
    Ciebie kłamią, to przykro mi niezmiernie.

    > http://www.flickr.com/photos/9720361@N03/2889872509
    > http://www.flickr.com/photos/14697792@N05/3034484592
    > http://www.flickr.com/photos/24241424@N06/2841956405

    > Masz tu sonotalibie trzy zdjęcia zrobione nie na 1.4 tylko na F2. Jeżeli
    > to nie jest kontrola małej GO to ja jestem Boneckim który jest równie
    > walnięty jak ty.

    No i znów wyciąga jakieś zdjęcia i "różnicy nie widać", albo "jakieś
    makro ma przecież rozmyte tło". Przyjmij wreszcie do wiadomości że
    różnica działki przysłony jest doskonale widoczna, a w cenie obiektywu
    odzwierciedla się bardzo mocno.

    > Wybaczcie ostre słowa, ale po prostu nie mogę już po raz milionowy
    > słuchać tego samego bełkotu tego samego osobnika. Jakby ktoś mu za to
    > płacił.

    Wybaczcie brak kultury i inwektywy. Wypada przeprosić, a nie prezentować
    poziom dyskusji z piaskownicy.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 86. Data: 2009-02-05 13:59:14
    Od: j...@g...pl

    On 5 Lut, 14:54, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

> [...]
    > przy czym na tych przysłonach CA jest taka że muszę przymknąć jeszcze do
    > f/2.8 lub f/4 to wybacz - dla mnie to bardzo duża różnica.

    A to już masz pecha, bo Zuiko nie trzeba przymykać aby likwidować CA,
    jakieś kiepskie szkiełka musisz mieć. Zmień system na lepszy.

  • 87. Data: 2009-02-05 14:00:44
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

> [...]
    > makro ma przecież rozmyte tło". Przyjmij wreszcie do wiadomości że
    > różnica działki przysłony jest doskonale widoczna, a w cenie obiektywu

    :>

    Jak pacynka, no jak pacynka normalnie!

    Tylko kto pociąga za sznurki?

  • 88. Data: 2009-02-05 14:06:42
    Od: j...@g...pl

    On 5 Lut, 14:46, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > W dobie LV możesz powiększać sobie nawet do
    > 1:1 jakkolwiek niewygodne to by było.

    Tyle, że tego nie zrobisz w żadnym korpusie SONY bo te nie mają takiej
    funkcjonalności w trybie LV ... hahhaha

  • 89. Data: 2009-02-05 14:08:16
    Od: j...@g...pl

    On 5 Lut, 15:00, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Jak pacynka, no jak pacynka normalnie!
    >
    > Tylko kto pociąga za sznurki?

    Wrodzona głupota?

  • 90. Data: 2009-02-05 14:12:13
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Tak, jest najgorsza, bo ma najmniejszą matrycę. Ale czemu sugerujesz, że
    > jest zła?

    Nie sugeruję że jest zła, tylko że jest ograniczona. Jak komuś to
    wystarcza to jego sprawa. Są tacy którzy robią tylko na f/8, a gdyby ich
    nie ograniczało to jak wpływa to na ekspozycję oraz dyfrakcja to by
    pewnie robili i na f/128. To że im to odpowiada jednak nie oznacza, że
    absolutnie wyższe wartości nie są potrzebne.

    Jak wspominałem dla mnie ograniczenia GO w olku są nie do przyjęcia.
    Czasem i f/1.4 mi brakuje na pełnej klatce. Jak komuś wystarcza to co w
    olku to też jego sprawa, ale nie uprawnia to do wyśmiewania sensu małej
    GO. Jak bym miał nawet do f/0.5 to pewnie by mi się zdarzyło użyć.

    > Z jasnym szkłem to nadal będzie papierowa GO.

    No w macro gdzie to jest nawet problemem to owszem. Im jednak mniejsza
    skala odwzorowania tym GO rośnie aż zaczyna jej brakować. Przykład który
    podał Mateusz z panienką na płotku - chcesz bardziej rozmyte tło i nie
    możesz w olku. Gdyby to było aps-c miałbyś działkę możliwości więcej,
    przy pełnej klatce dwie działki.

    > Jak dla mnie na
    > APS-C 50/1.8 jest za jasnym obiektywem ze względu na problemy z
    > trafieniem z ostrością.

    AF to zupełnie inny temat. Przymykanie nie jest rozwiązaniem, a protezą.

    > Centymetr w tę, czy w tamtą i portret wychodzi
    > do dupy, bo ostre ucho albo nos, a nie oko. Skrajnie papierowa GO to
    > fetysz.

    Tak jak wspominałem - sens użycia konkretnej GO to inny temat. Każdy
    parametr możesz dobrać tak, żeby zdjęcie skopać lub uczynić je
    kiczowatym, ale my nie o tym rozmawiamy.
    W portrecie robiąć zdjęcie na APS-C możesz przymknąć jak GO za mała.
    Zmniejsz skalę odwzorowania i musisz zwiększyć dziurę, zmniejsz dalej i
    w olku brakuje, gdy na APS-C jeszcze nie. Dalej i brakuje na APS-C a na
    FF jeszcze nie. I tak w kółko.

    > Olek daje wystarczająco duże rozmycie porównywalne z
    > lustrzankami FF, a nie z kompaktami z matrycami nawet 2/3.

    Nigdzie nie twierdziłem, że olkowi bliżej do 2/3 niż do APS-C w tym
    temacie. Twierdzę jedynie, że kontrola jest bardziej ograniczona niż w
    cropie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \