  • 101. Data: 2009-02-05 14:39:16
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Kłamiesz, napisałeś:

    Przeczytaj definicję kłamstwa, bo wyraźnie nie rozumiesz tego słowa.

    > "o wiele bardziej ograniczone niż lustrzanki APS-C"
    > Najmniejsze to nie *o wiele bardziej ograniczone*.

    Szkoda że wyciąłeś cytat o obiektywach.
    Proszę bardzo - robi Ci to z obiektywu f/1.2 obiektyw f/1.7 - różnica w
    cenie pomiędzy nimi jest ogromna.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 102. Data: 2009-02-05 14:41:07
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Konkretnie - ocena pojedynczego przypadku nie jest wyznacznikiem dla
    > każdego innego. Byćmoże artysta chciał jeszcze mniejszej GO i napotkał
    > na ograniczenia olympusa? byćmoże gdyby miał nawet f/0,00001 to i tak
    > optymalne dla niego przy tym ujęciu by było f/2. Jak liczysz, że powiem,
    > że ideałem by było f/1.4 tam to się mylisz. Powiem, że mając większy
    > zakres do dyspozycji możesz z niego skorzystać lub nie, a sens tego jest
    > tylko zależy od Twojego widzimisia.

    Od początku mówiłem, że na zdjęciach różnica DOF między 4/3 i APS-C jest
    całkowicie niezauważalna. Pokazałem już cztery zdjęcia, a ty na żadnym nie
    potrafisz wskazać ograniczeń 4/3. To nie są zdjęcia starannie wyselekcjonowane,
    po prostu wziąłem pierwsze trzy zdjęcia z rozmytym tłem z pixel peeper i jedno z
    forum 4/3, bo akurat miałem je otwarte w przeglądarce. Naprawdę nie umiesz
    przekonać, że różnica w GO będzie faktycznie widoczna i zdjęcia z 4/3 są
    wyraźnie mniej rozmyte niż z APS-C?

  • 103. Data: 2009-02-05 14:42:42
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 05 Feb 2009 15:18:21 +0100, Marcin 'Cooler' Kuliński
    <m...@p...gazeta.blah> wrote:

    >Podobno trochę "tęczuje", coś jak projektory DLP z kołem barw - tym
    >mocniej, im szybszy ruch w kadrze. Macierz pikseli filtruje
    >naprzemiennie (180 Hz) rzutowane na nią światło czerwone, zielone i
    >niebieskie. Innymi słowy, coś takiego jak subpiksel w tej konstrukcji
    >nie występuje, a mieszanie barw składowych odbywa się w funkcji czasu, a
    >nie na płaszczyźnie elementu wyświetlającego obraz.
    Jak będziesz w oglądał, to nakieruj aparat na jasne źródło światła,
    np. lampę i porusz nim szybko - z białej lapmy robi się trójkolorowe
    coś, ale tylko przy szybkim poruszaniu.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 104. Data: 2009-02-05 14:44:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Szkoda że wyciąłeś cytat o obiektywach.
    > Proszę bardzo - robi Ci to z obiektywu f/1.2 obiektyw f/1.7 - różnica w
    > cenie pomiędzy nimi jest ogromna.

    Ale na co komu GO mniejsza niż 50/1.4 przypięte do Olympusa? Ja pokazałem
    zdjęcia z F2 (!), a ty do żadnego nie potrafisz się przyczepić pod względem GO.

    Po prostu przyznaj raz i na zawsze, że jedynym przypadkiem kiedy różnica będzie
    widoczna będzie zdjęcie na minimalnej odległości ostrzenia w którym chcemy
    pokazać tylko jeden mały detal, np. źrenicę oka. Wtedy dam ci sposój. Jeśli nie
    chcesz tego zrobić, to przekonaj nas że w innych zdjęciach ograniczenie będzie
    widoczne. Dałem ci cztery przykłady, napieraj.

  • 105. Data: 2009-02-05 14:44:28
    Od: j...@a...at

    On 5 Feb., 14:46, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Wybacz, ale po przeczytaniu Twojego wywodu wychodzą zupełne brednie, ale
    > do rzeczy.

    > Porównujesz aparaty zupełnie inne pod względem ceny i możliwości

    we wzorze na GO nie ma ceny aparatu - ozancza to ze GO jest niezalezna
    od ich ceny.

    oraz z
    > zupełnie innych półek i akurat canona, który ma cropa 1.6x. Wywód ten
    > nie ma sensu.
    > W E-3 zastosowano lupkę powiększającą, jedyne co to wbudowano ją w
    > aparat - równie dobrze możesz takie coś założyć do innych aparatów i
    > efekt będzie tu ten sam. Tam masz tylko to wbudowane bez możliwości
    > odczepienia.
    > Kolejna sprawa - to co widzisz na matówce, tym bardziej w amatorskim
    > aparacie z mini matówką ma się różnie do zdjęcia. W wątku chodzi o
    > końcowy efekt.

    napisz moze najpierw do ktorej klasy chodzisz to bede wiedzial jak
    odpowiedziec.
    obawiam sie , ze wielu rzeczy po prostu nie rozumiesz jeszcze dlatego
    nie chcialbym Cie przeciazac i pisac o rzeczach zbyt trudnych dla
    Ciebie. Rzeczywiscie nie rozumiesz o czym piszesz.

    XXX

  • 106. Data: 2009-02-05 14:46:00
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Pokaż to stwierdzenie.

    [cyt.]
    Ja nie patrze na kalkulatorki tylko oglądam zdjęcia jakie ludzie robią w
    4/3. I
    wiem że nie ma różnicy która wpływałaby na możliwość robienia zdjęć z
    papierową
    GO. A do tego sam mam i 4/3 i APS-C i wiem że różnica jest *żadna*. Więc
    skończ
    wprowadzać ludzi w błąd.
    [koniec cyt.]

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 107. Data: 2009-02-05 14:53:18
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Winetoo wrote:
> [...]
    > papierową
    > GO. A do tego sam mam i 4/3 i APS-C i wiem że różnica jest *żadna*. Więc

    Przecież jasno i wyraźnie napisałem, że chodzi o różnicę widoczną na zdjęciach,
    no nie?

    Masz mnie za debila który myśli że 4/3 ma dokładnie taką samą GO jak APS-C?

    Czytałeś w ogóle ten wątek, czy po prostu wszedłeś do losowego posta i go
    komentujesz?

  • 108. Data: 2009-02-05 15:12:16
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Przecież jasno i wyraźnie napisałem, że chodzi o różnicę widoczną na
    > zdjęciach, no nie?

    Jest widoczna, a Ty piszesz, że nie jest.

    > Masz mnie za debila który myśli że 4/3 ma dokładnie taką samą GO jak
    > APS-C?

    Nie. Ja wiem, że Ty doskonale wiesz. Nie wiem tylko dlaczego piszesz coś
    innego.

    > Czytałeś w ogóle ten wątek, czy po prostu wszedłeś do losowego posta i go
    > komentujesz?

    Tak, tak właśnie robię przypierdalam się z nudów... Eh brak mi słów. Po
    prostu nie lubię jak ludzie piszą bzdury o wyższości jedego systemu nad
    drugim. Jak już ktoś koniecznie chce się bawić w wojenki systemowe to niech
    to robi na poziomie rzeczowych argumentów. Bo przez powtarzanie bzdur tylko
    tworzą się kolejne mity i powody do wojenek. Trzeba napisać wprost różnica
    jest i jest dostrzegalna na zdjęciach. To czy dla kogoś jest istotna to
    kwestia jego gustu, ale ona jest. W pewnych specyficznych warunkach na
    pewnych kadrach może być niezauważalna, ale to wyjątek, a nie reguła.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 109. Data: 2009-02-05 15:12:22
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > Jak będziesz w oglądał, to nakieruj aparat na jasne źródło światła,
    > np. lampę i porusz nim szybko - z białej lapmy robi się trójkolorowe
    > coś, ale tylko przy szybkim poruszaniu.

    Ok, ale to jest mało istotna wada, bo nie wychodzi na zdjęciu, za to
    można powiększyć fragment obrazu do 1:1 i ustawić na nim ostrość, w
    słabych warunkach oświetleniowych można rozjaśnić obraz i widzieć więcej
    niż na matówce, no i nadal można precyzyjnie ustawić ostrość. Śnieżenie
    mi nie przeszkadza, dopóki nie pojawia się na obrazie wynikowym. Wizjer
    to tylko narzędzie do kadrowania i ustawiania ostrości i pomimo
    niedoskonałości spisuje się świetnie. A obraz jest prawie HD i wielkość
    wizjera jak w porządnym FF. Jest to rozwiązanie na rynek amatorski jak
    najbardziej, bo pozbawione bolączek tańszego APS-C (mały wizjer) i
    generalnie autofokusa z detekcją fazy, a o wystarczającej jakości zdjęć
    i możliwościami (np.rozmycie tła).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 110. Data: 2009-02-05 15:27:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Winetoo wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    >>> GO. A do tego sam mam i 4/3 i APS-C i wiem że różnica jest *żadna*. Więc
    >
    > Jest widoczna, a Ty piszesz, że nie jest.

    POkazałem cztery zdjęcia, w którym z nich tło jest niewystarczająco rozmyte?

    > Nie. Ja wiem, że Ty doskonale wiesz. Nie wiem tylko dlaczego piszesz coś
    > innego.

    Bo widziałem już tysiące zdjęć z 4/3 ale nigdy nie spotkałem takiego, na którym
    nie wystarczyłoby 50/1.4. Nigdy nie słyszałem nawet słówka narzekania, że GO na
    1.4 jest wciąż za duża. Sam Ninik przyznał w tym wątku, że różnica się sprowadzi
    do GO na źrenicę vs GO na tęczówkę. To o czym w ogóle gadać? Dla niego to jest
    oczywiście "o wiele bardziej ograniczona kontrola GO", bo po prostu w jego
    naturze jest przypieprzanie się do wszystkiego co dotyczy Olympusa.

    > Tak, tak właśnie robię przypierdalam się z nudów... Eh brak mi słów. Po
    > prostu nie lubię jak ludzie piszą bzdury o wyższości jedego systemu nad
    > drugim.

    To czemu piszesz to do mnie a nie do Ninika, który z uporem maniaka próbuje
    wciskać kit że 4/3 jest gorszym systemem od APS-C?

    > Jak już ktoś koniecznie chce się bawić w wojenki systemowe to niech
    > to robi na poziomie rzeczowych argumentów. Bo przez powtarzanie bzdur tylko
    > tworzą się kolejne mity i powody do wojenek.

    Dokładnie tak. Z tym właśnie walczę.

    > Trzeba napisać wprost różnica
    > jest i jest dostrzegalna na zdjęciach.

    No to dawaj tę różnicę. Na przykładach. Mozesz zacząć od tych które pokazałem.