    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Date: Thu, 05 Feb 2009 15:24:23 +0100

    j...@a...at pisze:
    > ??????
    > i wynika to wprost z jego założeń.
    > ??????

    Tak, z mniejszej matrycy niż w innych lustrzankach.

    > podejrzewam , ze nie bardzo rozumiesz co piszesz.
    > w olku KONTROLA GO jest praktycznie taka sama jak we wszystkich
    > aktualnych lusrztrzankach ( pominmy FF ).

    Przez kontrolę nad GO nie mam na myśli matówki jak to usiłujesz wrzucać,
    ale zakres kontroli nad GO.

    > kontrolujesz na matowce , a na matowkach tej wielkosci jak aps-c czy
    > 4/3 bez pomocy optycznych nie jestes w stanie kontrolowac wogole GO .
    > to tylko przyblizenie. wyjdz z wielkosci obrazu jaki widzisz na
    > matowce , rozdzielczosci oka 0,1 l/mm i przelicz sobie z jaka
    > dokladnoscia jestes w stanie KONTROLOWAC GO.

    Jeszcze raz Ci powtarzam - matówka nie ma tu nic do rzeczy. Nie
    rozmawiamy o sposobie kontroli tylko zakresie kontrolowanej wartości.

    > wrecz przeciwnie poniewaz panas G1 daje stosunkiowo duzy obraz na EV
    > i daje mozliwosc jego lokalnego powiekszenia ma on lepsza
    > mozliwosc KONTROLI GO niz wiekszosc DSLR -ow.

    Nie lepszy, a byćmoże wygodniejszy, ale to też kwestia gustu. Jednakże
    nie rozmawiamy o matówkach, pryzmatach ich powiększeniach itd, bo to
    dyskusja o czymś zupełnie innym. Rozmawiamy za to o tym jak na końcowym
    zdjęciu wygląda GO.

    Weź sobie linijkę i pobaw się w fotografowanie jej z kąta i oceniaj
    zdjęcia, a nie to jak Twój aparat daje wygodę w ustalaniu ostrości, bo
    to zupełnie inny temat.

    > Jesli masz na mysli zakres GO a nie kontrole ,

    Zakres kontroli, żeby być ścisłym.

    > to nie ma najmnjeszego
    > powodu aby uznac ze mniejsza GO jest lepsza od wiekszej GO.

    Znaczy nie ma powodów by uznać większy zakres kontroli lepszym od
    mniejszego? :)

    Załóżmy że masz dwa obiektywy - jeden ma f/4-f/22 a drugi ma f/2.8-f/45
    :) Pomijając każdy inny parametr który wolisz? :)

    > Zalezy od
    > potrzeb. Najczesciej tzn w wiekszosci zdjec np podrozniczych duza GO
    > bedzie korzystna. Od nadmiaru zakresu ostrosci zdjec sie nie wyrzuca ,
    > od niedomiaru musza trafic do kosza.

    Ależ nigdzie nie twierdzę, że mając szkło z f/1.4 nie wolno Ci
    jakkolwiek przymknąć go.
    Twierdzę że będą sytuację, że nawet tam chciałbyś otworzyć jeszcze
    szerzej. Dla jednych będzie tych sytuacji mniej, dla innych więcej :) W
    olku granica jest wyżej postawiona.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \