  • Data: 2009-02-07 16:44:28
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI> szukaj wiadomości tego autora

    dominik wrote:
    > Tak jak pisałem doskonale rozumiem co chcesz powiedzieć, jednak to jak
    > to ujmujesz nie jest raczej prawidłowe. Po prostu światło obiektywu to
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > nie jest cokolwiek związane z powierzchnią, ale transmisją. O
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > powierzchni mówi Ci inny parametr.
    [...]
    > Te parametry świetnie z siebie wynikają, ale terminologia jest taka, że
    > światło obiektywu oznaczone jest na jednostkę powierzchni.
    ^^^^^

    Ja nie rozumiem co chciałeś napisać. A Ty rozumiesz co napisałeś?:) Może
    podaj jedną definicję "światła obiektywu" (i jego ewentualne powiązanie do
    przysłony), do której mam się odnosić.

    > Oczywiście że tak nie jest :)

    Jest, tylko znowu użyłem skrótu myślowego: bardziej otwarty niż odpowiadający mu
    obiektyw cropowy, na tej samej matrycy. Teraz jaśniej?:)

    > Tymczasem zarówno lustrzanką z pełną klatką jak i kompaktem zrobisz
    > zdjęcie o tych samych parametrach

    Jakbyś zrozumiał o czym pisałem, to nie porównywałbyś teraz lustrzanki do
    kompaktu, bo to dwie różnej wielkości matryce. A ja pisałem o przypadku
    _jednej_ i tej samej matrycy. No more, no less. One shall be the number thou
    shalt count, and the number of the counting shall be one. Five is right out.
    (parafrazując klasyka)

    Podłącz obiektyw z kompaktu do lustrzanki, to pogadamy o tych parametrach.

    --
    http://www.flickr.com/jerzy_szczudlowski/