  • 81. Data: 2010-05-10 16:58:25
    Temat: Re: kto ma rację?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:hs8j2a$g0s$1@node1.news.atman.pl...
    > Pasy ruchu nie muszą być wyznaczone - jeżeli jest miejsca tyle że
    > mieści
    > się dodatkowy samochód z zachowaniem bezpiecznej odległości -
    > można
    > uznać że są dwa pasy. Od tego zależy kto ma rację.

    I co wtedy - ktory zanika ?
    Dla utrudnienia mozemy rozwazyc przypadek gdy srodkowa linia jest
    ciagle prosta, za to prawy kraweznik ma zygzak :-)

    J.

  • 82. Data: 2010-05-10 17:13:22
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    VoyteG pisze:

    > Na jakiej podstawie zakładasz, że to prawy pas tam się kończy, a nie
    > lewy?
    > Jadący na wprost wjedzie na pas ruchu, zaś jadący lewym pasem musi
    > wjechać częściowo na pas ruchu, który przed skrzyżowaniem ma po prawej
    > stronie. Tak jest układ krawężnika i jadący prawym pasem nie porusza
    > kierownicą jadać przez te skrzyżowanie, zaś jadący środkiem, musi
    > skręcić w prawo.

    Proponuję obejrzeć:
    http://skroc.pl/a16c

    Wiele Wam wyjaśni.

  • 83. Data: 2010-05-10 17:13:31
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    MichałG pisze:

    > Bo trąbienie podbudowuje ego... Naucz sie z tym zyć. Na jełopow nie ma
    > rady- szkoda czasu.
    >
    > Pozdrawiam
    > Michał

    Proponuję obejrzeć:
    http://skroc.pl/a16c

    Wiele Wam wyjaśni.

  • 84. Data: 2010-05-10 17:13:47
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    krzysiek82 pisze:

    > Ruszyłem od razu po zmianie świateł znacznie szybciej niż tamten
    > kierowca, oczywiście bez żadnych pisków opon itp po prostu dynamiczniej
    > żeby ruch był płynniejszy bo wiadomo jak to rano jest :)

    Proponuję obejrzeć:
    http://skroc.pl/a16c

    Wiele Wam wyjaśni.

  • 85. Data: 2010-05-10 17:14:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-10 16:12, r...@k...pl pisze:

    > Masz rację -- geometrii nie trzeba mierzyć -- brawy pas nigdy nie kończy się.
    > Nieważne czy skrzyżowanie czy zwykła droga z krawężnikiem w kształcie węża.
    > Dopóki jedziesz prawym pasem - ZAWSZE masz pierwszeństwo.
    > Na takiej drodze co najwyżej może powstać lewy pas i równie szybko i samoistnie
    > zniknąć.

    Możesz to wykrzyczeń nawet 10 razy - nadal się nie stanie prawdą.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 86. Data: 2010-05-10 17:17:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jakub Witkowski w <news:hs95to$2k6$1@news2.ipartners.pl>:

    > I nie my pierwsi się kłócimy o taką sytuację:

    > http://krzyskoda.blogspot.com/2007/12/pocztek-skrzyo
    wania.html

    > asp. sztab. Roberta Siudak z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej
    > Policji w Szczytnie jest zdania że "prawa jedzie lewa czeka",
    > Krzysztof B., instruktor nauki jazdy - że wprost przeciwnie :)

    To jest niezłe:
    "ponieważ ja panie Robercie opieram się w swojej argumentacji na literaturze
    fachowej w tym przypadku na " Prawnych problemach ruchu drogowego"-
    Wydawnictwa Instytutu Ekspertyz Sądowych, im dr. Jana Sehna w Krakowie, a
    nie na doświadczeniach pana Drężka. Pozwolę sobie zacytować fragment z tejże
    publikacji: "Zmiana pasa ruchu polega na zmianie położenia pojazdu w
    ^^^
    stosunku do krawędzi lub osi jezdni przy utrzymaniu ruchu na tej samej
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    jezdni. Jest to zmiana podłużnego pasa jezdni wystarczającego do ruchu
    ^^^^^^^
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych"- Pr. Prob. R. D. W Kotowski komentarz
    C.H.Beck str193 zd.28.
    Zadna reguła prawej strony nie ma w powyższych sytuacjach zastosowania odkąd
    został wprowadzony w roku 1999 przepis art. 22 ust 4. Musimy bazować panie
    Robercie na zmianie toru jazdy pojazdów."

    No to wygląda, że ten z prawej zmienia pas ruchu w stosunku do osi jezdni,
    ten z lewej w stosunku do krawężnika, obaj wjeżdżają na _wspólny_ pas ruchu,
    ergo ten z lewej powinien ustąpić pierwszeńśtwa zgodnie z art. 22 ust 4.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 87. Data: 2010-05-10 17:28:09
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    huri_khan wrote:

    > Jak nie zwiększać prędkości ruszając ze skrzyżowania ?
    > Chyba jednak ten artykuł zbytnio się nie nadaje do opisywanej
    > sytuacji.

    Wiesz, są tacy cwaniacy w mundurach którzy w telewizji potrafią
    dowodzić że jak ruszasz w mieście na światłach, droga dwujezdniowa, po
    3 pasy w każdym kierunku - to WSZYSCY łamią w cholerę przepisów.

    Ten na prawym pasie - przyspiesza będąc wyprzedzanym, ci na środkowym i
    lewym - wyprzedzają na pasach...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 88. Data: 2010-05-10 17:31:28
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    W dniu 2010-05-10 13:07, kogutek pisze:

    > Wysłałem do TVN Turbo taki list.

    Mam wrażenie, że odpowiedź na list widza w TVN Turbo ma podobny ciężar
    gatunkowy, jak odpowiedź Kasi w Bravo.

    Z tutejszej dyskusji można wyciągnąć o wiele więcej konkretnych
    wniosków, niż z całego miesiąca serialu uwaga pirat ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 89. Data: 2010-05-10 17:33:04
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    W dniu 2010-05-10 16:04, r...@k...pl pisze:

    > Zapamiętaj sobie, że jeżeli nie ma wymalowanych pasów, to PRAWY PAS NIGDY NIE
    > KOŃCZY SIĘ.
    >
    > A reguła wynika z PoRD.

    A możesz podać konkretny paragraf, albo wywód logiczny tego dowodzący?
    Wg. mnie na logikę tak powinno być, problem tym, że argumentów w prawie
    nie znajduję.

    Pozdr,

  • 90. Data: 2010-05-10 17:37:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 10:44:52 +0200, krzysiek82 napisał(a):

    > jest sobie następująca sytuacja, jest droga po jednym pasie w danym
    > kierunku. Zatrzymuje się na światłach blisko prawej krawędzi jezdni.
    > Obok staje inne auto, ruszam jestem już w 3/4 skrzyżowania i nagle
    > słyszę klakson. Za skrzyżowaniem facet wyskakuje z auta strzela
    > paragrafami, że tak nie można że mu drogę zajechałem itp itd. Ja
    > oczywiście się uśmiechnąłem i przekazałem serdeczne pozdrowienia
    > bo przecież mogłem jechać na wprost i nikomu drogi nie zajechałem, a to
    > że droga się zwężała za skrzyżowaniem to już inna kwestia. Cały czas
    > trzymałem się prawej krawędzi jezdni.

    Było go na sponsora wziąć :D

    --
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)