    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kto ma rację?
    Date: Mon, 10 May 2010 17:17:56 +0200

    Jakub Witkowski w <news:hs95to$2k6$1@news2.ipartners.pl>:

    > I nie my pierwsi się kłócimy o taką sytuację:

    > http://krzyskoda.blogspot.com/2007/12/pocztek-skrzyo
    wania.html

    > asp. sztab. Roberta Siudak z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej
    > Policji w Szczytnie jest zdania że "prawa jedzie lewa czeka",
    > Krzysztof B., instruktor nauki jazdy - że wprost przeciwnie :)

    To jest niezłe:
    "ponieważ ja panie Robercie opieram się w swojej argumentacji na literaturze
    fachowej w tym przypadku na " Prawnych problemach ruchu drogowego"-
    Wydawnictwa Instytutu Ekspertyz Sądowych, im dr. Jana Sehna w Krakowie, a
    nie na doświadczeniach pana Drężka. Pozwolę sobie zacytować fragment z tejże
    publikacji: "Zmiana pasa ruchu polega na zmianie położenia pojazdu w
    ^^^
    stosunku do krawędzi lub osi jezdni przy utrzymaniu ruchu na tej samej
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    jezdni. Jest to zmiana podłużnego pasa jezdni wystarczającego do ruchu
    ^^^^^^^
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych"- Pr. Prob. R. D. W Kotowski komentarz
    C.H.Beck str193 zd.28.
    Zadna reguła prawej strony nie ma w powyższych sytuacjach zastosowania odkąd
    został wprowadzony w roku 1999 przepis art. 22 ust 4. Musimy bazować panie
    Robercie na zmianie toru jazdy pojazdów."

    No to wygląda, że ten z prawej zmienia pas ruchu w stosunku do osi jezdni,
    ten z lewej w stosunku do krawężnika, obaj wjeżdżają na _wspólny_ pas ruchu,
    ergo ten z lewej powinien ustąpić pierwszeńśtwa zgodnie z art. 22 ust 4.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]