  • 1. Data: 2010-05-10 12:44:23
    Temat: odgrzybianie we własnym zakresie
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    Proszę o opinie odnośnie samodzielnego odgrzybiania klimy środkami
    dostępnymi w handlu działającymi na zasadzie: ustaw wentylację na max
    bieg i obieg zamknięty, postaw pod siedzeniem spray odgrzybiający z
    otwartym zaworem i czekaj 15 minut. Spełnia to swoją funkcję?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-05-10 12:45:31
    Temat: Re: odgrzybianie we własnym zakresie
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    M1SLQ wrote:
> [...]
    > bieg i obieg zamknięty, postaw pod siedzeniem spray odgrzybiający z
    > otwartym zaworem i czekaj 15 minut. Spełnia to swoją funkcję?

    Spełnia tylko jeżeli klima w zasadzie nie wymaga odgrzybiania.
    Jeżeli śmierdzi, to nie przestanie.
    Samodzielnie można, kupujesz preparat, np. Wurtha, pryskasz
    na parownik i w kanały wentylacyjne.

  • 3. Data: 2010-05-10 12:54:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "omega_fan" <o...@n...org> napisał w wiadomości news:

    > Samodzielnie można, kupujesz preparat, np. Wurtha, pryskasz
    > na parownik i w kanały wentylacyjne.

    Niebezpieczne.
    Jak kiedyś tak popryskałem w wyloty w Renault, to został zalany sterownik
    centralnego zamka i przestał działać.
    Nowy kosztował 1500 zł.

  • 4. Data: 2010-05-10 12:58:38
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Cavallino pisze:
    > Niebezpieczne.
    > Jak kiedyś tak popryskałem w wyloty w Renault, to został zalany
    > sterownik centralnego zamka i przestał działać.
    > Nowy kosztował 1500 zł.

    ja tak załatwiłem radio w sobotę :) Ozonowanie chyba będzie jednak
    bezpieczniejsze.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-05-10 13:41:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.05.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > Niebezpieczne.
    > Jak kiedyś tak popryskałem w wyloty w Renault, to został zalany sterownik
    > centralnego zamka i przestał działać.
    > Nowy kosztował 1500 zł.

    Ja to w ogóle wierzę juz tylko w ozonowanie. Ostro zaśmierdziała mi się
    klima (jakoś tak co miałem jechać coś z tym zrobić, to chwilowo przestawało
    śmierdzieć i odkładałem, no i się doigrałem). Teraz już się nie da
    wytrzymać. Odgrzybiałem we własnym zakresie pryskając piankę na
    parownik - nie pomogło. Potem ten psikacz samoczynny do postawienia
    na podłodze - nie pomogło. Potem odgrzybianie u klimiarzy pod klauzulą,
    że no cure - no pay, czyli zapłacę tylko jak przestanie śmierdzieć. ;)
    Pomogło na kilka dni (niestety zapłaciłem :).

    W końcu ktoś mi tam dał numer do swojego znajomego klimiarza. Pogadaliśmy i
    powiedział, że po prostu narosła mi grubsza warstwa grzybka. Środki
    zabijają tylko wierzchnią warstwę. Pod spodem sporo przeżywa i się
    błyskawicznie reinkarnuje, a pozostałości są doskonałą pożywką. Twierdzi,
    że tylko ozonowanie może pomóc, a potem i tak trzeba by umyć parownik.
    Najgorsze, że tak właściwie to wypadałoby rozszczelnić układ i wyjąć
    parownik do mycia, bo inaczej cieżko to zrobić dobrze. :(

    Jedno juz wiem na pewno - reagować należy jak tylko pojawia się pierwszy
    niewyraźny zapach. :(
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2010-05-10 13:58:05
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-05-10 12:44, M1SLQ wrote:
> [...]
    > bieg i obieg zamknięty, postaw pod siedzeniem spray odgrzybiający z
    > otwartym zaworem i czekaj 15 minut. Spełnia to swoją funkcję?

    Spelnia, ale nie tak jak piszesz.

    Tu masz opis srodka ze sklepu z informacja jak dziala i jak aplikowac:
    http://tinyurl.com/348kv77 oraz odnosinik do "odswiezacza" kanalow.
    Nie jest to reklama, a ten sam srodek znajdziesz taniej.
    Klima to nic innego jak "lodowka". Lodowke w domu sie od czasu do czasu
    myje,a nie wzywa fachowca, aby sprawdzal czy cisnienie w ukladzie jest
    ok i wymyje lodowke.
    Warsztaty pokupowaly automaty do klimatyzacji i czesza kase na naiwnych
    klientach, stwierdzajac, ze cisnienie za male i nalezy dobic, nastepnie
    zdezynfekowac i 200 sie nalezy.
    Jak masz automatyczna klime i dziala, to znaczy ze cisnienie jest ok.
    Zdezynfekujesz ja sam za grosze.

  • 7. Data: 2010-05-10 14:00:43
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    krzysiek82 pisze:

    > ja tak załatwiłem radio w sobotę :) Ozonowanie chyba będzie jednak
    > bezpieczniejsze.

    Ja już pare razy tak robiłem i na szczęście nic się nie stało :)

  • 8. Data: 2010-05-10 14:08:23
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Kamil 'Model' pisze:
    > Ja już pare razy tak robiłem i na szczęście nic się nie stało :)

    parę razy także mi się udało, ale w ostatnią sobotę niestety już nie :/

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-05-10 14:59:42
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 10 May 2010 11:41:35 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Jedno juz wiem na pewno - reagować należy jak tylko pojawia się pierwszy
    > niewyraźny zapach. :(

    Wszystkie środki chemiczne śmierdzą?

    Ja jeszcze jesienią zleciłem czyszczenie tego przy okazji wizyty w ASO -
    użyli czegoś, po czym w aucie waliło jak w fabryce rozpuszczalników, i to
    przez kilka dni. Efekt - w zasadzie żaden.

    Przez zimę problemu nie było siłą rzeczy, ale teraz kazałem to zrobić
    jeszcze raz, bo "mamy nowy środek". Spodziewałem się powtórki z zestawu
    małego narkomana, ale w aucie żadnego zapachu, z klimy również. Póki co
    dalej OK. Czego oni użyli?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2010-05-10 16:49:22
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-10 14:59, Borys Pogoreło wrote:

> [...]
    > jeszcze raz, bo "mamy nowy środek". Spodziewałem się powtórki z zestawu
    > małego narkomana, ale w aucie żadnego zapachu, z klimy również. Póki co

    nowego środka, przecież sam napisałeś...