  • 91. Data: 2010-05-10 17:39:32
    Temat: Re: kto ma rację?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 13:03:48 +0200, G.K. napisał(a):

    > Nie ma znaczenia z której strony. Z prawej NIE WOLNO wyprzedzać, więc
    > pojazd jadący z prawej musiał wpuścić tego z lewej. Ale niestety mało

    Nic z tego. nawet jeśli nie wolno było wyprzedzać, to wyprzedzał pojazd z
    lewej. A i tak nie ma to znaczenia.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 92. Data: 2010-05-10 17:40:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 May 2010 17:33:04 +0200, w <4be8272e$1@news.home.net.pl>, LEPEK
    <gdzies@wsi> napisał(-a):

    > A możesz podać konkretny paragraf, albo wywód logiczny tego dowodzący?
    > Wg. mnie na logikę tak powinno być, problem tym, że argumentów w prawie
    > nie znajduję.

    Jakby był jeden jasny paragraf, to podałbym :).
    A wyjaśnień jest pełno w necie --> pierwsze lepsze z googla:
    http://www.naukajazdy.pl/assets/modules/forum/viewto
    pic.php?p=8782

  • 93. Data: 2010-05-10 17:41:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 12:56:49 +0200, krzysiek82 napisał(a):

    > Nie nie ma tam żadnych strzałek.

    Może do okulisty? Od południa są jak byk.

  • 94. Data: 2010-05-10 17:42:37
    Od: "arek.pp" <a...@o...pl>

    On 10 Maj, 17:14, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Możesz to wykrzyczeń nawet 10 razy - nadal się nie stanie prawdą.

    Bzdura.
    Jadąc przy prawej krawedzi masz zawsze pierwszenstwo. Jezeli byłoby
    inaczej, to musiałbys hamowac przed kazdym wyprzedzającym cie
    samochodem. Jasno wynika to z PoRD. Inna sprawa to zakaz
    przyspieszania bedac wyprzedzanym, ale nie liczyłbym na taka
    argumentację spychając na chodnik samochód jadący przy prawej
    krawedzi. Twoje /i innych miszczów/ wypowiedzi są uzupełnieniem
    chamstwa i nieodpowiedzialnosci w codziennym ruchu drogowym.

  • 95. Data: 2010-05-10 17:42:52
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Feniks wrote:

    > Skoro były dwa pasy do wjazdu na skrzyżowanie i jeden do wyjazdu a
    > zajechanie drogi nastąpiło w 3/4 długości skrzyżowania to wnioski
    > nasuwają się same. Choć jest to bez znaczenia czy zwężenie jest na
    > skrzyżowaniu, za skrzyżowaniem czy po prostu na drodze bez
    > skrzyżowania.

    Proszę bardzo:

    http://skocz.pl/dbwbi

    Jedziesz z "prawo-góra" w "lewo-dół", na wprost przez skrzyżowanie.

    Przed skrzyżowaniem mieszczą się dwa samochody, za skrzyżowaniem
    "ni-dudu".

    Który "pas" się kończy?

    Jak się jedzie to linia za skrzyżowaniem rozdzielająca pasy dla
    przeciwnych kierunków wypada praktycznie pośrodku tego wcześniejszego
    szerokiego prawego pasa sprzed skrzyżowania.

    Tam to częsty problem, bo:
    1. część uprzejmych kierowców ustawia się przy linii środkowej przed
    skrzyżowaniem, żeby przepuścić tych co sobie chca skręcić w prawo.
    2. Dużo tam jest takich co skręcają w lewo, w związku z tym często
    prawy pas jest używany żeby ich objechać i pociągnąć prosto.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 96. Data: 2010-05-10 17:43:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 16:04:52 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Zapamiętaj sobie, że jeżeli nie ma wymalowanych pasów, to PRAWY PAS NIGDY NIE
    > KOŃCZY SIĘ.
    >
    > A reguła wynika z PoRD.

    Bzdura. Podaj przepis.

  • 97. Data: 2010-05-10 17:44:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 13:37:01 +0200, Feniks napisał(a):

    > Skoro były dwa pasy do wjazdu na skrzyżowanie i jeden do wyjazdu a
    > zajechanie drogi nastąpiło w 3/4 długości skrzyżowania to wnioski nasuwają
    > się same.

    Istotnie - jesteś głupkiem.

    To akurat typowa sytuacja, która jest opisana przez art. 25. u. 3.

  • 98. Data: 2010-05-10 17:47:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-10 17:17, 'Tom N' pisze:
> [...]
    wania.html

    > To jest niezłe:
    > "ponieważ ja panie Robercie opieram się w swojej argumentacji na literaturze
    > fachowej w tym przypadku na " Prawnych problemach ruchu drogowego"-
    > Wydawnictwa Instytutu Ekspertyz Sądowych, im dr. Jana Sehna w Krakowie, a
    > nie na doświadczeniach pana Drężka. Pozwolę sobie zacytować fragment z tejże
    > publikacji: "Zmiana pasa ruchu polega na zmianie położenia pojazdu w
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^
    > stosunku do krawędzi lub osi jezdni przy utrzymaniu ruchu na tej samej
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
    > ^^^^^^^
    > jednego rzędu pojazdów wielośladowych"- Pr. Prob. R. D. W Kotowski komentarz
    > C.H.Beck str193 zd.28.
    > Zadna reguła prawej strony nie ma w powyższych sytuacjach zastosowania odkąd
    > został wprowadzony w roku 1999 przepis art. 22 ust 4. Musimy bazować panie
    > Robercie na zmianie toru jazdy pojazdów."
    >
    > No to wygląda, że ten z prawej zmienia pas ruchu w stosunku do osi jezdni,
    > ten z lewej w stosunku do krawężnika, obaj wjeżdżają na _wspólny_ pas ruchu,
    > ergo ten z lewej powinien ustąpić pierwszeńśtwa zgodnie z art. 22 ust 4.

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    Z geometrii jasno widać, że lewy pas ma kontynuację, prawy zaś zanika.
    Stąd też pierwszeństwo ma ten z lewego, ponieważ nadal się porusza
    swoim pasem - ten z prawej chce na niego wjechać.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 99. Data: 2010-05-10 17:52:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-10 17:42, arek.pp pisze:

    > Bzdura.
    > Jadąc przy prawej krawedzi masz zawsze pierwszenstwo.

    Przykro mi, ale to nieprawda. Znajdź mi przepis, który tak mówi.

    > Jezeli byłoby
    > inaczej, to musiałbys hamowac przed kazdym wyprzedzającym cie
    > samochodem.

    Tak? Niby dlaczego? Jakoś związku nie widzę.

    > Jasno wynika to z PoRD.

    Dawaj stosowne przpisy.

> [...]
    > krawedzi. Twoje /i innych miszczów/ wypowiedzi są uzupełnieniem
    > chamstwa i nieodpowiedzialnosci w codziennym ruchu drogowym.

    To się popisałeś, bez grama argumentacji :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 100. Data: 2010-05-10 18:01:34
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    W dniu 2010-05-10 17:40, r...@k...pl pisze:

    > A wyjaśnień jest pełno w necie --> pierwsze lepsze z googla:
    > http://www.naukajazdy.pl/assets/modules/forum/viewto
    pic.php?p=8782

    Dobre :)
    Pan naczelnik to chyba ma problemy z wyobrażaniem sobie konkretnych
    sytuacji:
    "- Nieważne, który z dwóch pasów się kończy, a który umożliwia dalszą
    jazdę - wyjaśnia Stachyra. - W obu przypadkach kierowca zmuszony do
    zmiany pasa ruchu musi ustąpić pierwszeństwa autu jadącemu po pasie
    ruchu, na który zamierza wjechać."
    No niby nie napisał nieprawdy, ale z drugiej strony to takie masło
    maślane... Jak zmuszony do zmiany pasa, to znaczy, że jego się kończy.
    Jak zmienia, to ma ustąpić. Gdzie tu da przypadki?

    Ale to już nadużycie:
    "Inaczej ma się sprawa, gdy linia przerywana rozdzielająca dwa pasy
    ruchu się kończy, a jezdnia zwęża. W tym przypadku pierwszeństwo ma
    pojazd jadący przy prawej krawędzi jezdni zgodnie z zasadą ruchu
    prawostronnego."
    A jak brzmi zasada ruchu prawostronnego? Ano "Kierującego pojazdem
    obowiązuje ruch prawostronny." oraz "Kierujący pojazdem jest obowiązany
    jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na
    jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa" Nie
    widzę tu określenia pierwszeństwa...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański