    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: korozja 2
    Date: Mon, 3 Sep 2012 21:23:08 +0200

    Dnia Mon, 3 Sep 2012 03:05:10 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > On Sunday, 2 September 2012 18:22:05 UTC+1, J.F. wrote:
    > To rurka mosiężna, raczej ciągniona, choć teraz się robi spawane z taśmy.

    Moze i spawana, bo jak Robert zauwazyl - wzdluz jednej linii pelno wzerow.
    Ale wzdluz innej tez troche. A reszta rozrzucona nieregularnie po calej
    powierzchni.
    Chyba ze to skutek zaginania/przeciagania.

    > Korozja wżerowa, być może biologiczna. Masz jak zrobić preparat i
    >obejrzeć to pod dobrym mikroskopem? Jaką masz wodę w wodociągu?

    Woda jak to woda, wroclawska. Ludzie nie umieraja :-)

    Dziwne troche te wzery, bo musialby po stozku sie wzerac.
    Moze raczej slabo rozmieszany stop ?

    A moze .. dziurawy nikiel/chrom i wniknal jakis srodek czyszczacy z
    zewnatrz ?

    > PS wcześniej zrozumiałem że w odlewanym korpusie Ci przeżarło.

    Wczesniej myslalem ze wylewka odlewana jest :-)
    Co do korpusu to nie wiem - przezornie kupilem cala nowa baterie, ale na
    razie wymienilem tylko wylewke.

    >Pisałeś że woda sikała cienką nitką- masz w tej wylewce wysokie ciśnienie?

    tyle tylko co opory przeplywu na sitku wylotowym (perlatorze).
    Widac spore. A na koncu niektorych kraterow malutki otworek i sika.

    J.