  • 1. Data: 2012-09-02 19:22:16
    Temat: korozja 2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pamietacie jak sie dziwilem ze mi wylewka przy baterii przedziurawila sie w
    kilku miejscach naraz ?

    Rozcialem .. wylewka jest ze zlocistego metalu - pewnie mosiadz.
    Na nim jasnobrazowy osad, ale w wielu miejscach ciemne placki.

    Niektore z tych plackow juz odpadly, a pod nimi stozkowy krater.

    Zdjecie kiepskie, bo to jednak malutkie jest, ale pod tym plackiem jest
    stozek jakby drobnokrystalicznego metalu - na srodku widac jeden taki
    wydlubany i odwrocony.

    http://jfox.republika.pl/images/wylewka1.jpg

    No i zdziwienie wzroslo:
    -co to jest ?
    -czemu tak rowno puscilo ? Wyglada na proces ktory szedl latami.
    Czyzby po prostu ilosc - tych plackow tam duzo, ponad setka chyba, jakby
    mialy odpasc w okresie 10 lat .. no to co miesiac jedna dziura.

    -jak oni w ogole takie wylewki robia ? Scianka ponizej 1mm, wiec raczej nie
    odlew, gwinty w bocznej sciance - chyba wlutowywane gotowe elementy, ale
    nawet zasklepienie takiej plaskiej rurki na koncach to upierdliwa robota -
    a nie wyglada na reczna.

    J.

  • 2. Data: 2012-09-03 07:45:37
    Temat: Re: korozja 2
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-09-02 19:22, J.F. pisze:

> [...]
    > nawet zasklepienie takiej plaskiej rurki na koncach to upierdliwa robota -

    Wylewka to technologiczny banał, w porównaniu do dętych instrumentów
    muzycznych.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2012-09-03 08:05:49
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-09-03 07:45, PeJot pisze:

    > Wylewka to technologiczny banał, w porównaniu do dętych instrumentów
    > muzycznych.

    Blaszanych rzecz jasna :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2012-09-03 09:19:01
    Od: "Robert Wankowski" <r...@w...pl>

    Widac, ze ulozone wzdluz linii.
    Na calej dlugosci wylewki te kratery?

    Robert

  • 5. Data: 2012-09-03 12:05:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 2 September 2012 18:22:05 UTC+1, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > nawet zasklepienie takiej plaskiej rurki na koncach to upierdliwa robota -

    To rurka mosiężna, raczej ciągniona, choć teraz się robi spawane z taśmy. Korozja
    wżerowa, być może biologiczna. Masz jak zrobić preparat i obejrzeć to pod dobrym
    mikroskopem? Jaką masz wodę w wodociągu?
    Konrad
    PS wcześniej zrozumiałem że w odlewanym korpusie Ci przeżarło. Pisałeś że woda sikała
    cienką nitką- masz w tej wylewce wysokie ciśnienie?

  • 6. Data: 2012-09-03 12:14:05
    Od: "Sir_Robak" <s...@o...pl>

[...]

    Witam,
    Nie też raz dopadło sikanie z wylewki ale od spodu, a wylewka była
    spłaszczona. Pewnie lekko przytkany peraltor i efekt sikawki wystąpił.

    Robert

  • 7. Data: 2012-09-03 21:23:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Sep 2012 03:05:10 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > On Sunday, 2 September 2012 18:22:05 UTC+1, J.F. wrote:
    > To rurka mosiężna, raczej ciągniona, choć teraz się robi spawane z taśmy.

    Moze i spawana, bo jak Robert zauwazyl - wzdluz jednej linii pelno wzerow.
    Ale wzdluz innej tez troche. A reszta rozrzucona nieregularnie po calej
    powierzchni.
    Chyba ze to skutek zaginania/przeciagania.

    > Korozja wżerowa, być może biologiczna. Masz jak zrobić preparat i
    >obejrzeć to pod dobrym mikroskopem? Jaką masz wodę w wodociągu?

    Woda jak to woda, wroclawska. Ludzie nie umieraja :-)

    Dziwne troche te wzery, bo musialby po stozku sie wzerac.
    Moze raczej slabo rozmieszany stop ?

    A moze .. dziurawy nikiel/chrom i wniknal jakis srodek czyszczacy z
    zewnatrz ?

    > PS wcześniej zrozumiałem że w odlewanym korpusie Ci przeżarło.

    Wczesniej myslalem ze wylewka odlewana jest :-)
    Co do korpusu to nie wiem - przezornie kupilem cala nowa baterie, ale na
    razie wymienilem tylko wylewke.

    >Pisałeś że woda sikała cienką nitką- masz w tej wylewce wysokie ciśnienie?

    tyle tylko co opory przeplywu na sitku wylotowym (perlatorze).
    Widac spore. A na koncu niektorych kraterow malutki otworek i sika.

    J.

  • 8. Data: 2012-09-03 21:40:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 03 Sep 2012 08:05:49 +0200, PeJot napisał(a):
    > Blaszanych rzecz jasna :)

    Hm, jak sobie przypominam trabke, to tam raczej nie ma trudnosci
    wykonawczych. troche giecia rurek, troche lutowania wentyli, troche
    klepania stozkow.

    ale jak zrobic cos takiego:
    http://www.ferro.pl/produkt-wylewka-34-plaska-160mm-
    2948-CNK411.html

    tylko - za 15 zl.

    J.

  • 9. Data: 2012-09-03 21:49:52
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 3 September 2012 20:40:16 UTC+1, J.F. wrote:
    > ale jak zrobic cos takiego:
    > http://www.ferro.pl/produkt-wylewka-34-plaska-160mm-
    2948-CNK411.html

    Chińczykiem. Daje mu się przygotowane detale, palnik, okulary, lut, szlifierkę. Potem
    się wiezie do galwanizerni. Potem pakuje się do kontenera i wysyła w świat. Teraz to
    już zresztą opcja luksusowa, bo jak ma być tanio to w Bangladeszu, Birmie,
    Wietnamie...
    Konrad

  • 10. Data: 2012-09-03 22:15:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Sep 2012 12:49:52 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    Teraz to już zresztą opcja luksusowa, bo jak ma być tanio to w Bangladeszu, Birmie,

    Napis na mojej istotnie glosi "made in China", ale juz ci powyzej chwala
    sie tez zakladem produkcyjnym w Czechach (oprocz tego w Chinach).

    Ale to nie wyjasnia jak Chinczyk to zrobi. Jak tak ladnie zasklepic rurke
    zeby sladow nie bylo ?

    Bo sie jeszcze zmobilizuje i przekroj zrobie :-)

    J.