    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 30 Jan 2014 15:39:22 -0800 (PST)
    Subject: Re: kompilowanie jezyków skryptowych
    From: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2014 15:37:44 UTC+1 użytkownik Wilk napisał:

    > Są dostępne jakieś tamkompilatory np. do tworzenia samodzielnych plików
    >
    > wykonywalnych z *.bat, *.php itp.
    >

    > Skrypty sa po to, że tworząc aplikację dajesz możliwość
    >
    > tworzenia/implementowania własnych skryptów (które są wykonywane przez
    >
    > interpreter) co rozszerza znacząco możliwości programu (nie trzeba
    >
    > ingerować w wew. kod aplikacji aby coś zmienić bądź stworzy.Np. gry
    >
    > fabularne i skrypty wydarzeń, gry RTS skrypty triggerów (starcraft?) czy
    >
    > np. programy automatyzujące zadania w systemie).
    >

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_skryptowy

    nie calkiem o to mi chodzilo w pytanie, po prostu
    nie wiem czy dany program w jezyku skryptowym zasadniczo mozna skompilowac czy tez
    nie (zasadniczo chyba powinno byc mozna,

    akurat przypomina mi sie, pamietam jak bedac w podstawowce mialem c64, ktory mial
    wbudowany basic,
    taki basic nie byl wtedy nazywany jezykiem skryptowym, tylko pamietam byl traktowany
    jako normalny jezyk programowania kompow, natomiast
    kompilacja wydawala sie czyms nietypowym, jakims dodatkowym i skomplikowanym
    nadbudowanym procesem
    z innego swiata ;/

    w sumie nie wiem czy powinienem sie poduczyc moze
    ytoche ktoregos z tych jezyków skryptowych, javascript python albo lua pewnie :U
    szkoda ze nie
    maja chyba kompilatorów bo pewnie wtedy bardziej by mi sie podobały