  • Data: 2009-12-05 14:45:01
    Temat: Re: kompaktowa altenatywa do lustrzanki?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

    > Acha.
    > 143mm :)
    > Ale to mniej z lenistwa nie zaglądałem, chciałem sprowokować
    > posiadacza aby zmierzył :) (choćby pi razy oko).
    > Komentarz własny (posiadacza) przyda się potencjalnym czytelnikom :D
    > Dochodzi pytanie ile obejmie przy 10 cm, czyli "może
    > owad nie ucieknie".
    > I marketing zostanie na lodzie.

    > Ile to miałeś w starym aparacie, 2 cm kadru?

    W Coolpixie 995 miałem 19mm na szerokość. Teraz Coolpix leży w szafie a
    używam Pentaxa Optio Mx4 i Minolty Dimage A2. Ile maja bezpośrednio - nawet
    nie wiem - bo zawsze uzywam ich z makrokonwerterami. Do ekstremalnych skal
    stosuję Optio z Raynoxami serii MSN (częściej z MSN-200 niż MSN-500 -
    słabszy MSN-200 daje mi większą odległość między motywem a przednią
    soczewką - 3cm zamiast 2 - a wypełnienie całej szerokości kadru motywem o
    rozmiarach 3.5mm zazwyczaj mi wystarcza - z MSN-500 kadr mi wypełnia 2.5mm,
    ale pracuje się mniej wygodnie), do mniejszych - Minoltę z DCR-250 -
    wypełnia z ok. 11cm od przedniej soczewki pełną szerokość kadru motywem o
    szerokości 23mm.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)