  • Data: 2009-12-05 15:22:44
    Temat: Re: kompaktowa altenatywa do lustrzanki?
    Od: fimek <f...@u...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04-12-2009 o 22:47:35 JA <"marb67[beztego]"@bb.home.pl> napisał(a):

    > (podejrzliwie ;))
    >
    > Przypuszczam, że jeżeli to jest faktycznie HDR, to więcej.
    > JA też podejrzliwy, choć mniej :)

    No chwileczke - kto powiedział, że do HDR potrzeba wykonać więcej niż jedno
    zdjęcie? To, że człowiek na fotoszopie tak robi nie znaczy, że aparat
    musi działać tak samo. Można zrobić RAWA z odpowiednią ilością bitów
    na kanał i 2, 3 razy go wywołać, po czym składać do kupy. Ale aparat
    może działać inaczej.

    Powiedzmy - może zrobić zdjęcie z ekspozycją poprawną dla ISO400.
    Ale zrobić je na ISO100, żeby byłą duża dynamika w mocno naświetlonych
    a nawet prześwietlonych partiach - oczywiście jest wtedy niedoświetlone.
    Ale jak mamy dużo bitów - więcej niż 8 na kanał, to nie jest problem.
    Potem można albo pokręcić globalnie krzywą tonalną tak, żeby histogram
    był najbardziej równomierny (ale to nie prawdziwy HDR),
    albo można kręcić lokalnie - dokładnie jak w HDR - coś lokalnie wzmocnić
    (gdzie za ciemno) coś lokalnie osłabić - gdzie za jasno.

    Tak to widzę. W każdym razie - nie trzeba przeciez trzaskać 3 fotek.
    Aparat, jak napisałem wcześniej dłużej myśli w tym trybie zanim
    wypluje wynik, w postaci fotografii.

    Pozdrawiam,
    --
    Fimek