  • Data: 2009-12-05 21:44:13
    Temat: Re: kompaktowa altenatywa do lustrzanki?
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-12-05 19:14:51 +0100, fimek <f...@u...to.wp.pl> said:

    > bitach. W
    >
    > OK - nawet jak mamy załóżmy 12 i postarmy sie skorzystac z młodszych 10
    > (nie utoniemy przy tym w szumach, ma sie rozumieć)?

    Zupełnie nie tak.

    > Oczywiście trzeb a
    > uwzględnić fakt, że krzywa tonalna nie jest liniowa tutaj.
    >
    > A możesz mnie oświecić? Chętnie bym moje wyobrazenie naprostował .

    Wyobraź sobie że dynamika matrycy to linijka o konkretnej długości.
    Ilość bitów to tylko gęstość podziałki - może być tam kreska co 1 cm (8
    bit), a może być co 0,5 cm (16 bit). Jak obetniesz kawałek tej linijki
    (dynamiki), to fakt że masz gęstszą podziałkę w żaden sposób nie ułatwi
    odgadnięcia co było na tym kawałku, co go już nie ma.
    Dynamika wynika w głównej mierze z samej matrycy (powierzchnia, gęstość
    pikseli, technologia zbierania i przetwarzania sygnału analogowego.
    Głębia bitowa to funkcja przetwornika A/D i silnika zapisującego pliki.
    Większa ilość bitów daje tylko tyle, że można podczas obróbki posunąć
    się nieco dalej z mniejszym ryzykiem schodkowania gładkich przejść
    tonalnych. Choć praktyka udowadnia, że przy zdrowym rozsądku i
    umiejętnym używaniu narzędzi, przewaga nad obrazem obrabianym w 8
    bitach może być niemożliwa do zauważenia bez dokładnej analizy
    porównawczej z lupą w garści.

    de Fresz