eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsm › komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 61. Data: 2011-01-28 19:51:12
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 22 Jan 2011 17:35:08 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    >> Czekaj moment - unieważnienia gwarancji na podstawie?
    >
    > 1. wgranie oprogramowania niezgodnego z modelem,

    Hmm... Soft Nokii do E52 jest niezgodny z telefonem model... E52? :-O

    > prawdopodobnie zmiana product code (niekoniecznie)
    > 2. prawdopodobnie nieautoryzowane odblokowanie telefonu (simlock)

    A autoryzowane to jest jakie?

    >> Po zakupie telefonu karta gwarancyjna była dziewiczo czysta - nie było pół
    >> informacji o zdejmowaniu simlocka, czy wgrywaniu softu Nokii w miejsce
    >> brandowanego dla Plusa.
    >
    > jw
    > Oczywiście JEST mozliwe, że:
    > a. telefon trafił się bez simlocka, ale to wątpliwe, bo jeżeli operator ma
    > takowe, to w wyniku braku jego własnych ("Polkomtel"...) i wtedy dla
    > uzupełnienia braków kupuje niebrandowane (EU czy jak tam oznaczają)
    > b. telefon został odblokowany oficjalnie przez operatora, tylko ten fakt
    > nie został odnotowany w karcie.

    W cuda jakoś mi się nie chce wierzyć...

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Gdy mężczyźnie jest źle - szuka żony. Gdy mężczyźnie jest dobrze - żona ]
    [ szuka jego. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]


  • 62. Data: 2011-01-28 19:51:12
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 22 Jan 2011 18:52:19 +0100, J.F. napisał(a):

    > On Sat, 22 Jan 2011 18:19:57 +0100, Przemysław Ryk wrote:
    >>> Wystarczy ze sie jeden bit nie zgadzal, i juz moze sie telefon nie
    >>> wlaczac.
    >>
    >>Hmm... Pół roku z tym tematem telefon działał bez zająknięcia i nagle, po
    >>wymianach płyty głównej mu bitów zaczęło brakować? No bez jaj...
    >
    > Bo przez pol roku wszystkie bity byly dobre.
    > Jak sie jeden zmienil, to co zrobili ?
    > _zaktualizowali_ oprogramowanie.

    Hmm... I nie ma śladu po takiej aktualizacji w numerku wersji? No nie wydaje
    mnie się, aczkolwiek mogę się mylić.

    >>>Jestes absolutnie pewien ? Moze ich nie zdazysz zobaczyc :-)
    >>Jestem, jestem. :D
    >
    > A jakim cudem jestes pewien ?

    Wiem od kogo wiadomości dostaję, wiem w jakiej postaci. W przypadku, w
    którym telefon się powiesił po odbiorze SMSa, po wyjaśnieniu znajomemu
    dlaczego nie odpisuję, dostałem go jeszcze raz. :)

    >>> Jakas przyczyna tego zawieszania jest, jesli naprawde wymienili plyty
    >>> na nowe to trudno podejrzewac zeby hadwareowa. No chyba ze wymieniaja
    >>> na inne ktore sie zawieszaly :-)
    >>Dlaczego skłaniam się ku tej drugiej teorii?
    >
    > I tu zaprzeczal nie bede.
    > Chyba ze urzad w drodze kontroli ustali skad sie te plyty wziely.

    Pożyjemy zobaczymy...

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Gdyby wybory mogły cokolwiek zmieniać, już dawno by ich zakazano. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]


  • 63. Data: 2011-01-28 20:01:12
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 23 Jan 2011 19:20:10 +0100, Ra napisał(a):

    >> Przydałoby się byś podał namiary na "serwis" Nokia
    >> który tak "fachowo" Ciebie obsługuje. Jeśli dobrze
    >> zgaduje miasto, to "tamże" mogą być dwa(?) serwisy
    >> jeden który uważam za tragiczny, a drugi najmniej
    >> dobry. Nawet jeśli się mylę, to też warto ostrzec
    >> innych..
    > a to wogole nokia je serwisuje ? qmpel pracował właśnie serwisując nokie
    > (tylko to nie była nokia). AFAIR to praca na akord, co miesiac zmiany w
    > systemie premiowania tak że nigdy nie wiedział ile w danym miesiącu zarobi

    W mojej karcie gwarancyjnej był trzykrotnie wbity Sacel i raz 4CV na
    Broniewskiego w Wawie.

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ House: Sign on the door says "Closed for private event". Cuddy: You're ]
    [ alone.House: How much more private can you get? ("House M.D. 4x09 Games")]


  • 64. Data: 2011-01-28 20:23:03
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011 20:51:12 +0100, Przemysław Ryk wrote:
    >Dnia Sat, 22 Jan 2011 18:52:19 +0100, J.F. napisał(a):
    >>>Hmm... Pół roku z tym tematem telefon działał bez zająknięcia i nagle, po
    >>>wymianach płyty głównej mu bitów zaczęło brakować? No bez jaj...
    >>
    >> Bo przez pol roku wszystkie bity byly dobre.
    >> Jak sie jeden zmienil, to co zrobili ?
    >> _zaktualizowali_ oprogramowanie.
    >
    >Hmm... I nie ma śladu po takiej aktualizacji w numerku wersji? No nie wydaje
    >mnie się, aczkolwiek mogę się mylić.

    Chyba nie lapiesz. Wgrywamy jakies oprogramowanie. Jest dobre.
    Ale pozniej cos sie zmienilo i juz nie jest dobre. Wgrywamy jeszcze
    raz.

    To jak to nazwac - odswiezenie, aktualizacja, reinstalacja ?

    >>>>Jestes absolutnie pewien ? Moze ich nie zdazysz zobaczyc :-)
    >>>Jestem, jestem. :D
    >>A jakim cudem jestes pewien ?
    >Wiem od kogo wiadomości dostaję, wiem w jakiej postaci.

    Szczesliwy czlowiek, a mnie co chwila "wyslij sms .." :-P

    >W przypadku, w
    >którym telefon się powiesił po odbiorze SMSa, po wyjaśnieniu znajomemu
    >dlaczego nie odpisuję, dostałem go jeszcze raz. :)

    A skad pewnosc ze nie odebrales dwoch jeden po drugim :-)

    J.


  • 65. Data: 2011-01-30 02:31:07
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 28 Jan 2011 21:23:03 +0100, J.F. napisał(a):

    >>Hmm... I nie ma śladu po takiej aktualizacji w numerku wersji? No nie wydaje
    >>mnie się, aczkolwiek mogę się mylić.
    >
    > Chyba nie lapiesz. Wgrywamy jakies oprogramowanie. Jest dobre.
    > Ale pozniej cos sie zmienilo i juz nie jest dobre. Wgrywamy jeszcze
    > raz.
    >
    > To jak to nazwac - odswiezenie, aktualizacja, reinstalacja ?

    Jeżeli _to samo_ oprogramowanie, to jest to reinstalacja.
    Jeżeli _coś się zmieniło_ to najczęściej ma to odbicie w numerze wersji - i
    wtedy to jest IMVHO instalacja _na czysto_ nowej wersji.

    >>>>>Jestes absolutnie pewien ? Moze ich nie zdazysz zobaczyc :-)
    >>>>Jestem, jestem. :D
    >>>A jakim cudem jestes pewien ?
    >>Wiem od kogo wiadomości dostaję, wiem w jakiej postaci.
    >
    > Szczesliwy czlowiek, a mnie co chwila "wyslij sms .." :-P

    Kiedyś do Orange sobie zadzwoniłem, dowiedziałem się co i jak zrobić, żeby
    mi reklamowych pierdół nie przysyłali. Po dwóch tygodniach musiałem czynność
    powtórzyć, gdyż do kogoś chyba nie dotarło znaczenie stwierdzenia "nie życzę
    sobie otrzymywać żadnych SMSów reklamowych", ale od tamtej pory mam spokój
    raczej.

    >> W przypadku, w którym telefon się powiesił po odbiorze SMSa, po
    >> wyjaśnieniu znajomemu dlaczego nie odpisuję, dostałem go jeszcze raz. :)
    >
    > A skad pewnosc ze nie odebrales dwoch jeden po drugim :-)

    Seriously... Wiem jak często dostaję / wysyłam wiadomości. Wiem, że znajomi
    - nie doczekawszy się odpowiedzi jednak zadzwonią, czy wyślą wiadomość po
    raz kolejny. :)

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]


  • 66. Data: 2011-01-30 10:18:39
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011 03:31:07 +0100, Przemysław Ryk wrote:
    >Dnia Fri, 28 Jan 2011 21:23:03 +0100, J.F. napisał(a):
    >> Chyba nie lapiesz. Wgrywamy jakies oprogramowanie. Jest dobre.
    >> Ale pozniej cos sie zmienilo i juz nie jest dobre. Wgrywamy jeszcze
    >> raz.
    >> To jak to nazwac - odswiezenie, aktualizacja, reinstalacja ?
    >
    >Jeżeli _to samo_ oprogramowanie, to jest to reinstalacja.

    Jesli nie instalowales (bo zrobila to fabryka), to jak mozesz
    reinstalowac ? :-)

    >Jeżeli _coś się zmieniło_ to najczęściej ma to odbicie w numerze wersji - i
    >wtedy to jest IMVHO instalacja _na czysto_ nowej wersji.

    Owszem.
    Ale nazwanie tego procesu aktualizacja tez jest IMVHO dopuszczalne.

    Szczegolnie ze oni nawet nie wiedza jakie miales oprogramowanie - po
    prostu wgrywaja (instaluja ?) aktualna wersje.

    >>> W przypadku, w którym telefon się powiesił po odbiorze SMSa, po
    >>> wyjaśnieniu znajomemu dlaczego nie odpisuję, dostałem go jeszcze raz. :)
    >>
    >> A skad pewnosc ze nie odebrales dwoch jeden po drugim :-)
    >
    >Seriously... Wiem jak często dostaję / wysyłam wiadomości. Wiem, że znajomi
    >- nie doczekawszy się odpowiedzi jednak zadzwonią, czy wyślą wiadomość po
    >raz kolejny. :)

    No wlasnie - wyslali poraz kolejny a twoj telefon odbiera dwie
    "naraz".

    J.



  • 67. Data: 2011-02-06 09:30:00
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:3glse7jahxrp$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.inf
    o...

    >> Wybierając przy tym sposób usunięcia niezgodności, czyli zapewne
    >> nieodpłatnie naprawiając...
    >
    > Dokładnie tak mi to sklep przedstawił - telefon wysłany do nich i tak
    > trafiłby do serwisu Nokii.

    To jest typowa zagrywka sprzedawców, którzy w ten sposób pozbywają się
    problematycznego klienta, która jest niezgodna z prawem, ale wielu klientów
    daje się w ten sposób wymanewrować i odchodzi z niczym.
    Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się
    wygonić do serwisu producenta, choćby tylko dlatego, że serwis może Ci
    naprawiać sprzęt choćby i rok czasu, a sprzedawca musi w przeciągu 14 lub 21
    dni roboczych ustosunkowac się do Twoich roszczeń. Ustosunkownie się do
    Twoich roszczeń polega na zgodzeniu się na Twoje warunku lub wykonaniu
    naprawy w określonym i uzgodnionym przez obydwie strony terminie.


  • 68. Data: 2011-02-06 09:34:04
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>


    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
    wiadomości news:ihceg1$rtb$1@news.net.icm.edu.pl...

    >> O ile się nie mylę, wybrałeś gwarancję producenta jako jedną z opcji
    >> reklamacji. Powinienneś wiedzieć, iż taką opcję możesz wybrać tylko raz
    >> i nie możesz jej dowolnie zmieniać na niezgodność towaru z umową, bo
    >> taki masz kaprys.
    >
    > Jakaś podstawa prawna? Jest dokładnie odwrotnie.
    >
    > Niezgodność towaru z umową możesz stwierdzić i reklamować w dowolnym
    > momencie (oczywiście przez 2 lata), nawet po skorzystaniu z gwarancji.
    > Gwarancja jest cechą produktu - dodatkowym zobowiązaniem producenta (bądź
    > innego podmiotu), z którego masz prawo, ale nie obowiązek skorzystać.
    > Niezgodność towaru z umową jest ustanowiona prawnie.
    >
    > Niezgodne z prawem jest właśnie stwierdzenie przez komoorki.pl, że "skoro
    > towar na gwarancji, to sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zgodność
    > z umową i jest tylko pośrednikiem". Nawiasem mówiąc, dobrze wiedzieć, żeby
    > ich unikać.
    >
    > A teraz kilka rad dla "wątkotwórcy":
    > - jak najbardziej możesz skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy o
    > sprzedaży konsumenckiej

    Oczywiście pod warunkiem, że telefon został zakupiony na konsumenta, a nie
    na firmę.

    > - Twoim prawem jest nawet wybór: wymiana lub bezpłatna naprawa, chociaż
    > ogranicza ten wybór punkt poniższy
    > - sklep może odmówić wymiany i naprawy tylko wtedy, gdyby wiązało się to z
    > niemożliwością dokonania tego, a w zakresie naprawy: nie zrobiłby tego w
    > odpowiednim czasie, lub naraziłoby to Ciebie na niedogodności - we
    > wszystkich tych sytuacjach masz prawo (do obniżenia ceny lub odstąpienia
    > od umowy
    > - BARDZO WAŻNE: sklep ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni -
    > inaczej przyjmuje się, że zaakceptował Twoje żądania. Jeżeli więc wysłałeś
    > telefon 16.11.2010, a odpowiedź otrzymałeś 29.12.2010, to znaczy, że treść
    > odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uznał Twoje żądania!!!

    Ujmując dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt do
    derwisu, który znajduje się w tej samej miejscowości co sklep lub 21 dni
    roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajdującego się w innej
    miejscowości.
    Przemek napisał, że w okresie listopada-grudnia czekał na odpowiedź sklepu
    przez 5 tygodni. To już się kwalifikuje jako uznanie zasadności reklamacji i
    trybu postepowania zgodnego z oczekiwaniami klienta. W tym przypadku po
    upływie 21 dni roboczych sklep powinien zwrócic piniądze Przemkowi, bo takie
    były jego roszczenia.

    > Pamiętaj, sklep nie jest żadnym "pośrednikiem" - odpowiada za towar na
    > podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowiązania, jakim jest
    > gwarancja. To jego problem, jaki sprzęt sprzedają i owszem, sami mogą
    > naprawiać przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w takiej
    > sytuacji występują z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich punktu
    > widzenia są takim pośrednikiem, ale konsumenta to nie powinno interesować.

    Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się
    wygonić do serwisu producenta. W stosunku do producenta możesz dochodzić
    tylko tego co masz w karcie gwarancyjnej i tylko i wyłącznie na warunkach
    zawartych w tej karcie. Natomiast sprzedawca ponosi większą
    odpowiedzialność, do której jesteś uprawniony ustawowo, a do tego masz
    ochronę prawną w postaci Rzecznika Praw Konsumenta.
    Obecnie radzę właśnie sprawę skierować do najbliższego Rzecznika Praw
    Konsumenta, a zobaczysz, że nagle zacznie się inna rozmowa sprzedawcy.


  • 69. Data: 2011-02-06 09:46:29
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2011 10:30:00 +0100, Alexy napisał(a):


    > Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się
    > wygonić do serwisu producenta, choćby tylko dlatego, że serwis może Ci
    > naprawiać sprzęt choćby i rok czasu, a sprzedawca musi w przeciągu 14 lub 21
    > dni roboczych ustosunkowac się do Twoich roszczeń.

    A po tymże ustosunkowywaniu się może naprawiać choćby i rok czasu :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"


  • 70. Data: 2011-02-06 09:47:21
    Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1s4nssqnk0t7c$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.in
    fo...

    >> - BARDZO WAŻNE: pisałeś, że chcesz kupić telefon "niebrandowany" z
    >> wolnej sprzedaży, a okazuje się, że sklep sprzedał Ci egzemplarz
    >> przygotowany dla Polkomtela z przegranym oprogramowaniem. Dowiedziałeś
    >> się o tym fakcie 25 sierpnia.
    >
    > Nie - pomyliłeś. Sklep sprzedał mi telefon niebrandowany. Oprogramowanie
    > Plusa pojawiło się _po wymianie płyty głównej przez serwis Nokia Care_.

    Chwila, chwila. Każdy telefon dostaje swój numer, który jest przypisany do
    określonego regionu, kraju i operatora.
    Jeżeli numer Twojego telefonu jest przypisany do Polkomtela to znaczy, że
    ten egzemplarz wyszedł z fabryki z przeznaczeniem dla tego operatora. Z tym
    konkretnym egzemplarzem powiązane są określone wersje oprogramowania i tylko
    takie będziesz mógł sobie wgrywać.
    Skoro sklep Ci sprzedał telefon z oprogramowaniem niebrandowanym to znaczy,
    że w tym sklepie dokonano zmiany tego oprogramowania.
    Skoro dokonano zmiany oprogramowania to występuje już niezgodność towaru z
    umową, ponieważ Ty kupiłeś telefon jako niebrandowany, ale jako jego
    użytkownik nie możesz uaktualniać oprogramowania niebrandowanego, bo zawsze
    oprogramowanie Nokia PC Suite będzie Ci wgrywać aktualizacje brandowane.
    Co ciekawsze sprzedawca o tym fakcie musiał wiedzieć w chwili sprzedaży.
    Skoro wiedział o istnieniu takiej niezgodności to zgodnie z Ustawą o Prawie
    Konsumenckim odpowiedzialność sprzedawcy jest przedłużana do 10 lat :)

    > Tylko widzisz - sklep robi hardware'owy reset, wgrywa na czysto
    > oprogramowanie i odsyła sobie radośnie telefon z komentarzem "urządzenie
    > jest sprawne". I kurwicy - za przeproszeniem - idzie już z cwaniaczkami
    > dostać.

    Dlatego skieruj sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta.
    Jezlei to nie pomoże to z jego pomocą skieruj sprawę do sądu.
    Jesteś na wygranej pozycji.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: