    From: "Alexy" <a...@o...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Date: Sun, 6 Feb 2011 10:34:04 +0100

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
    wiadomości news:ihceg1$rtb$1@news.net.icm.edu.pl...

> [...]
    > Gwarancja jest cechą produktu - dodatkowym zobowiązaniem producenta (bądź
    > innego podmiotu), z którego masz prawo, ale nie obowiązek skorzystać.
    > Niezgodność towaru z umową jest ustanowiona prawnie.
    >
    > Niezgodne z prawem jest właśnie stwierdzenie przez komoorki.pl, że "skoro
    > towar na gwarancji, to sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zgodność
    > z umową i jest tylko pośrednikiem". Nawiasem mówiąc, dobrze wiedzieć, żeby
    > ich unikać.
    >
    > A teraz kilka rad dla "wątkotwórcy":
    > - jak najbardziej możesz skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy o

    Oczywiście pod warunkiem, że telefon został zakupiony na konsumenta, a nie
    na firmę.

> [...]
    > niemożliwością dokonania tego, a w zakresie naprawy: nie zrobiłby tego w
    > odpowiednim czasie, lub naraziłoby to Ciebie na niedogodności - we
    > wszystkich tych sytuacjach masz prawo (do obniżenia ceny lub odstąpienia
    > od umowy
    > - BARDZO WAŻNE: sklep ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni -
    > inaczej przyjmuje się, że zaakceptował Twoje żądania. Jeżeli więc wysłałeś
    > telefon 16.11.2010, a odpowiedź otrzymałeś 29.12.2010, to znaczy, że treść
    > odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uznał Twoje żądania!!!

    Ujmując dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt do
    derwisu, który znajduje się w tej samej miejscowości co sklep lub 21 dni
    roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajdującego się w innej
    miejscowości.
    Przemek napisał, że w okresie listopada-grudnia czekał na odpowiedź sklepu
    przez 5 tygodni. To już się kwalifikuje jako uznanie zasadności reklamacji i
    trybu postepowania zgodnego z oczekiwaniami klienta. W tym przypadku po
    upływie 21 dni roboczych sklep powinien zwrócic piniądze Przemkowi, bo takie
    były jego roszczenia.

    > Pamiętaj, sklep nie jest żadnym "pośrednikiem" - odpowiada za towar na
    > podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowiązania, jakim jest
    > gwarancja. To jego problem, jaki sprzęt sprzedają i owszem, sami mogą
    > naprawiać przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w takiej
    > sytuacji występują z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich punktu
    > widzenia są takim pośrednikiem, ale konsumenta to nie powinno interesować.

    Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się
    wygonić do serwisu producenta. W stosunku do producenta możesz dochodzić
    tylko tego co masz w karcie gwarancyjnej i tylko i wyłącznie na warunkach
    zawartych w tej karcie. Natomiast sprzedawca ponosi większą
    odpowiedzialność, do której jesteś uprawniony ustawowo, a do tego masz
    ochronę prawną w postaci Rzecznika Praw Konsumenta.
    Obecnie radzę właśnie sprawę skierować do najbliższego Rzecznika Praw
    Konsumenta, a zobaczysz, że nagle zacznie się inna rozmowa sprzedawcy.