eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmkomoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Alexy" <a...@o...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
    Date: Sun, 6 Feb 2011 10:34:04 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 67
    Message-ID: <iilpuh$bnr$1@news.onet.pl>
    References: <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <ihblgu$tr8$1@news.onet.pl> <ihceg1$rtb$1@news.net.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-28-244.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1296984849 12027 89.72.28.244 (6 Feb 2011 09:34:09 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Feb 2011 09:34:09 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1006668
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
    wiadomości news:ihceg1$rtb$1@news.net.icm.edu.pl...

    >> O ile się nie mylę, wybrałeś gwarancję producenta jako jedną z opcji
    >> reklamacji. Powinienneś wiedzieć, iż taką opcję możesz wybrać tylko raz
    >> i nie możesz jej dowolnie zmieniać na niezgodność towaru z umową, bo
    >> taki masz kaprys.
    >
    > Jakaś podstawa prawna? Jest dokładnie odwrotnie.
    >
    > Niezgodność towaru z umową możesz stwierdzić i reklamować w dowolnym
    > momencie (oczywiście przez 2 lata), nawet po skorzystaniu z gwarancji.
    > Gwarancja jest cechą produktu - dodatkowym zobowiązaniem producenta (bądź
    > innego podmiotu), z którego masz prawo, ale nie obowiązek skorzystać.
    > Niezgodność towaru z umową jest ustanowiona prawnie.
    >
    > Niezgodne z prawem jest właśnie stwierdzenie przez komoorki.pl, że "skoro
    > towar na gwarancji, to sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zgodność
    > z umową i jest tylko pośrednikiem". Nawiasem mówiąc, dobrze wiedzieć, żeby
    > ich unikać.
    >
    > A teraz kilka rad dla "wątkotwórcy":
    > - jak najbardziej możesz skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy o
    > sprzedaży konsumenckiej

    Oczywiście pod warunkiem, że telefon został zakupiony na konsumenta, a nie
    na firmę.

    > - Twoim prawem jest nawet wybór: wymiana lub bezpłatna naprawa, chociaż
    > ogranicza ten wybór punkt poniższy
    > - sklep może odmówić wymiany i naprawy tylko wtedy, gdyby wiązało się to z
    > niemożliwością dokonania tego, a w zakresie naprawy: nie zrobiłby tego w
    > odpowiednim czasie, lub naraziłoby to Ciebie na niedogodności - we
    > wszystkich tych sytuacjach masz prawo (do obniżenia ceny lub odstąpienia
    > od umowy
    > - BARDZO WAŻNE: sklep ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni -
    > inaczej przyjmuje się, że zaakceptował Twoje żądania. Jeżeli więc wysłałeś
    > telefon 16.11.2010, a odpowiedź otrzymałeś 29.12.2010, to znaczy, że treść
    > odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uznał Twoje żądania!!!

    Ujmując dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt do
    derwisu, który znajduje się w tej samej miejscowości co sklep lub 21 dni
    roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajdującego się w innej
    miejscowości.
    Przemek napisał, że w okresie listopada-grudnia czekał na odpowiedź sklepu
    przez 5 tygodni. To już się kwalifikuje jako uznanie zasadności reklamacji i
    trybu postepowania zgodnego z oczekiwaniami klienta. W tym przypadku po
    upływie 21 dni roboczych sklep powinien zwrócic piniądze Przemkowi, bo takie
    były jego roszczenia.

    > Pamiętaj, sklep nie jest żadnym "pośrednikiem" - odpowiada za towar na
    > podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowiązania, jakim jest
    > gwarancja. To jego problem, jaki sprzęt sprzedają i owszem, sami mogą
    > naprawiać przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w takiej
    > sytuacji występują z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich punktu
    > widzenia są takim pośrednikiem, ale konsumenta to nie powinno interesować.

    Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się
    wygonić do serwisu producenta. W stosunku do producenta możesz dochodzić
    tylko tego co masz w karcie gwarancyjnej i tylko i wyłącznie na warunkach
    zawartych w tej karcie. Natomiast sprzedawca ponosi większą
    odpowiedzialność, do której jesteś uprawniony ustawowo, a do tego masz
    ochronę prawną w postaci Rzecznika Praw Konsumenta.
    Obecnie radzę właśnie sprawę skierować do najbliższego Rzecznika Praw
    Konsumenta, a zobaczysz, że nagle zacznie się inna rozmowa sprzedawcy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: