-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Alexy" <a...@o...com.pl>
Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
Subject: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Date: Sun, 6 Feb 2011 10:34:04 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 67
Message-ID: <iilpuh$bnr$1@news.onet.pl>
References: <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
<ihblgu$tr8$1@news.onet.pl> <ihceg1$rtb$1@news.net.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-72-28-244.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1296984849 12027 89.72.28.244 (6 Feb 2011 09:34:09 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Feb 2011 09:34:09 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1006668
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
wiadomości news:ihceg1$rtb$1@news.net.icm.edu.pl...
>> O ile się nie mylę, wybrałeś gwarancję producenta jako jedną z opcji
>> reklamacji. Powinienneś wiedzieć, iż taką opcję możesz wybrać tylko raz
>> i nie możesz jej dowolnie zmieniać na niezgodność towaru z umową, bo
>> taki masz kaprys.
>
> Jakaś podstawa prawna? Jest dokładnie odwrotnie.
>
> Niezgodność towaru z umową możesz stwierdzić i reklamować w dowolnym
> momencie (oczywiście przez 2 lata), nawet po skorzystaniu z gwarancji.
> Gwarancja jest cechą produktu - dodatkowym zobowiązaniem producenta (bądź
> innego podmiotu), z którego masz prawo, ale nie obowiązek skorzystać.
> Niezgodność towaru z umową jest ustanowiona prawnie.
>
> Niezgodne z prawem jest właśnie stwierdzenie przez komoorki.pl, że "skoro
> towar na gwarancji, to sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zgodność
> z umową i jest tylko pośrednikiem". Nawiasem mówiąc, dobrze wiedzieć, żeby
> ich unikać.
>
> A teraz kilka rad dla "wątkotwórcy":
> - jak najbardziej możesz skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy o
> sprzedaży konsumenckiej
Oczywiście pod warunkiem, że telefon został zakupiony na konsumenta, a nie
na firmę.
> - Twoim prawem jest nawet wybór: wymiana lub bezpłatna naprawa, chociaż
> ogranicza ten wybór punkt poniższy
> - sklep może odmówić wymiany i naprawy tylko wtedy, gdyby wiązało się to z
> niemożliwością dokonania tego, a w zakresie naprawy: nie zrobiłby tego w
> odpowiednim czasie, lub naraziłoby to Ciebie na niedogodności - we
> wszystkich tych sytuacjach masz prawo (do obniżenia ceny lub odstąpienia
> od umowy
> - BARDZO WAŻNE: sklep ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni -
> inaczej przyjmuje się, że zaakceptował Twoje żądania. Jeżeli więc wysłałeś
> telefon 16.11.2010, a odpowiedź otrzymałeś 29.12.2010, to znaczy, że treść
> odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uznał Twoje żądania!!!
Ujmując dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt do
derwisu, który znajduje się w tej samej miejscowości co sklep lub 21 dni
roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajdującego się w innej
miejscowości.
Przemek napisał, że w okresie listopada-grudnia czekał na odpowiedź sklepu
przez 5 tygodni. To już się kwalifikuje jako uznanie zasadności reklamacji i
trybu postepowania zgodnego z oczekiwaniami klienta. W tym przypadku po
upływie 21 dni roboczych sklep powinien zwrócic piniądze Przemkowi, bo takie
były jego roszczenia.
> Pamiętaj, sklep nie jest żadnym "pośrednikiem" - odpowiada za towar na
> podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowiązania, jakim jest
> gwarancja. To jego problem, jaki sprzęt sprzedają i owszem, sami mogą
> naprawiać przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w takiej
> sytuacji występują z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich punktu
> widzenia są takim pośrednikiem, ale konsumenta to nie powinno interesować.
Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się
wygonić do serwisu producenta. W stosunku do producenta możesz dochodzić
tylko tego co masz w karcie gwarancyjnej i tylko i wyłącznie na warunkach
zawartych w tej karcie. Natomiast sprzedawca ponosi większą
odpowiedzialność, do której jesteś uprawniony ustawowo, a do tego masz
ochronę prawną w postaci Rzecznika Praw Konsumenta.
Obecnie radzę właśnie sprawę skierować do najbliższego Rzecznika Praw
Konsumenta, a zobaczysz, że nagle zacznie się inna rozmowa sprzedawcy.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.11 09:47 Alexy
- 06.02.11 09:46 Andrzej Libiszewski
- 06.02.11 11:43 J.F.
- 06.02.11 12:56 J.F.
- 06.02.11 17:48 atm
- 06.02.11 21:46 Alexy
- 06.02.11 21:52 Alexy
- 07.02.11 00:32 Przemysław Ryk
- 07.02.11 20:53 Alexy
- 07.02.11 20:58 Alexy
- 10.02.11 00:34 Przemysław Ryk
- 10.02.11 00:34 Przemysław Ryk
- 10.02.11 00:44 Przemysław Ryk
- 10.02.11 00:44 Przemysław Ryk
- 10.02.11 19:23 Alexy
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgody na przetwarzanie danych
- Dzwonek SMS
- Abonament
- NAS
- Re: eSIM na czym polega
- Orange a HBO(MAX)
- Realme 7 Na co zmienić?
- eSIM, praktyczne doświadczenia z różnymi operatorami?
- jak wpisac numer telefonu +48 123 456 789
- czy kupno Ajfona przyniesie ulgę?
- MP plików.
- spoothing?
- Jak sklonowac karte pamieci na wieksza?
- wyobrazcie sobie ze
- Nowy sprytny tel. z Androidem 13. - OSTRZEŻENIE!!!
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=